Identifying Data 2024/25
Subject (*) Xestión da Investigación Sanitaria Code 653862304s
Study programme
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (semipresencial)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Dereito Privado
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
E-mail
i.fuentes@udc.es
Lecturers
Díaz Prado, Silvia María
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Pereira Saez, Maria Carolina
Rivas Pala, Pedro
E-mail
s.diaz1@udc.es
i.fuentes@udc.es
c.pereira.saez@udc.es
pedro.rivas@udc.es
Web
General description O obxectivo desta materia é coñecer as estruturas de investigación sanitaria, as convocatorias públicas e privadas de financiamento da investigación en Ciencias da Saúde, os mecanismos de protección xurídica das creacións derivadas da investigación e o sistema de acreditación e certificación da investigación.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A2 Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados
A3 Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B7 Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B10 CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
2. Coñecer os diferentes programas e plans de financiamento da investigación, tanto os propios da Universidade como os das distintas administracións. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
BR1
BR3
BR4
BR5
BR7
BR9
BR10
BR12
CR1
CR5
CR8
CR9
3. Familiarizarse cos diferentes escenarios e mecanismos nos que se leva a cabo a chamada transferencia tecnolóxica. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
BR1
BR3
BR4
BR7
CR1
CR5
CR8
CR9

Contents
Topic Sub-topic
6. Avaliación e monitorización de estudos e proxectos de investigación. 6.1. Avaliación e seguimento da investigación.
6.2. Comités de ética da investigación.
1. Estruturas de investigación. 1.1. Equipos de investigación. O/A investigador/a principal.
1.2. Estruturas de investigación en España: Organismos Públicos de Investigación e Instituto de Salud Carlos III. Centros do Sistema Nacional de Saúde. Universidade.
2. Financiamento da investigación. 2.1. Estratexias autonómica, estatal e comunitaria europea. Convocatorias privadas.
2.2. Financiamento da formación, estabilización e mobilidade de investigadores/as.
2.3. Financiamento de proxectos e adquisición de infraestruturas.
3. Acreditación e certificación. 3.1. Criterios de acreditación de Institutos de Investigación Sanitaria. Caso español.
3.2. Requisitos dun proxecto de I+D+i. Certificación de proxectos de I+D+i.
4. Marco xurídico e conceptual da investigación sanitaria. 4.1. Investigación sanitaria. Liberdade de investigación.
4.2. Regulación xurídica da investigación sanitaria. Lexislación de referencia: marcos autonómico, estatal, comunitario europeo e internacional.
4.3. Aspectos éticos e sociais da investigación sanitaria.
5. Protección xurídica das creacións derivadas da investigación. 5.1. Propiedade intelectual. Dereitos de autor.
5.2. Propiedade industrial. Patentes.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 0 20 20
Online forum A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 0 11 11
Multiple-choice questions A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 0 1 1
Seminar A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 14 14 28
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B12 C1 C5 C8 C9 0 14 14
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o aprendizaxe persoal e o dos outros membros do grupo.
Online forum Estudo dirixido a través de material multimedia (clases gravadas, vídeos, presentacións power point, documentación complementaria en formato pdf).
Multiple-choice questions Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Supervised projects
Description
Ao tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Multiple-choice questions A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. 50
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B12 C1 C5 C8 C9 Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. 50
 
Assessment comments

A nota finalserá a suma da nota obtida en cada metodoloxía de avaliación, sendo necesariopara aprobar:

b. Que asuma da nota das dúas metodoloxías de avaliación sexa igual ou superior a 5.0.

a. Que encada parte se obteña polo menos un 3,5 sobre 10.

IMPORTANTE:

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.


Sources of information
Basic

- Bellver Capella, Vicente, "Por una bioética razonable: medios de comunicación, comités de ética y derecho", Granada, Comares, 2006.
- Curto Polo, Mercedes, "La materia biológica como invención patentable", Aranzadi, Cizur Menor, 2016.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
RECOMENDACIÓNS:

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.

PROGRAMAGREEN CAMPUS FCS

Para axudar aconseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivosestratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS(2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

POLÍTICAS DE XÉNERO

Segundo serecolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitariadeberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe nonsexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase aintervención en clase de alumnos e alumnas...).

Traballarasepara identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase nacontorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Deberansedetectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse acciónse medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.