Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Aplicación das Técnicas de Investigación en Ciencias da Saúde Código 653862324s
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Díaz Prado, Silvia María
Correo electrónico
s.diaz1@udc.es
Profesorado
Blanco García, Francisco Javier
Cordido Carballido, Fernando
Díaz Prado, Silvia María
López López, Daniel
Toro Santos, Francisco Javier de
Correo electrónico
fblagar@sergas.es
fernando.cordido@udc.es
s.diaz1@udc.es
daniel.lopez.lopez@udc.es
javier.toro@udc.es
Web http://https://www.mastermais.udc.es/
Descrición xeral O obxectivo desta materia é que o alumnado coñeza a aplicación actual das técncias de investigación biomédica básica en diferentes ámbitos da investigación biomédica.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
1. Coñecer e aplicar técnicas de investigación biomédica en distintos contextos clínicos. AI3
AI4
AI5
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI8
BI9
BI10
CI1
CI2
CI3
CI4
CI5
CI6
CI7
CI8
CI9

Contidos
Temas Subtemas
CONTIDOS TEÓRICOS:
1. Aplicación das técnicas de investigación en Endocrinoloxía e Nutrición.
2. Aplicación das técnicas de investigación en Prevención da Saúde e Calidade de Vida.
3. Aplicación das técnicas de investigación en Reumatoloxía.
4. Aplicación das técnicas de investigación en Terapia Celular y Medicina Rexenerativa.
CONTIDOS PRÁCTICOS:
1. Seminarios prácticos sobre a investigación clínica no tratamento de lesións.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A35 A34 A33 A32 A31 A30 A16 A15 A14 A36 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 11 22 33
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A11 2 10 12
Proba de resposta múltiple A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 1 11 12
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 1 10 11
Análise de fontes documentais A5 1 5 6
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ós estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe.
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor.
Análise de fontes documentais Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Descrición
Ó tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
En particular, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación no que se integra o alumno (desde o comezo do curso, cada alumno se integra no grupo de investigación no que vai desenvolver o seu Traballo Fin de Mestrado).

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor. 50
Proba de resposta múltiple A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos, é posible un seguimento personalizado que facilita a avaliación continua. Terase en conta a asistencia, a participación activa e o traballo desenvolvido polo alumno. 50
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con
“dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude
académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

As fontes de información serán principalmente artigos científicos relevantes e de actualidade, publicados en revistas con factor de impacto,

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

RECOMENDACIÓNS:

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vigente de la UDC

PROGRAMA GREEN CAMPUS FCS:

Para axudar a conseguir unha contornainmediata substentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do "V Plan deAcción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentaisque se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente enformato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

POLÍTICAS DE XÉNERO

Segundo se recolle nas distintasnormativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar aperspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarasebibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clasede alumnos e alumnas...).

Traballarase para identificar e modificarprexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos efomentar valores de respecto e igualdade.

Deberanse detectar situacións dediscriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas paracorrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías