Identifying Data 2024/25
Subject (*) Seminarios Científicos Code 653862325s
Study programme
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (semipresencial)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
E-mail
i.fuentes@udc.es
Lecturers
Díaz Prado, Silvia María
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
E-mail
s.diaz1@udc.es
i.fuentes@udc.es
Web http://https://www.mastermais.udc.es/
General description Conferencias sobre dicersas temáticas de investigación biomédica.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A2 Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados
A3 Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B8 CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B10 CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B11 CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C6 Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Actualización en investigación biomédica. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR8
BR9
BR10
BR11
BR12
CR1
CR2
CR3
CR4
CR5
CR6
CR7
CR8
CR9
1. Tener capacidad para la actualización en investigación biomédica. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR8
BR9
BR10
BR11
BR12
CR1
CR2
CR3
CR4
CR5
CR6
CR7
CR8
CR9
2. Adquirir habilidades para la comunicación científica. AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR8
BR9
BR10
BR11
BR12
CR1
CR2
CR3
CR4
CR5
CR6
CR7
CR8
CR9

Contents
Topic Sub-topic
CONTENIDOS:
1) Conferencias periódicas sobre diversas temáticas de la investigación biomédica.
2) Eventos Científicos y/o divulgativos.
Las conferencias se imparten en las Aulas de la Fundación del Complejo Hospitalario Universitario A Coruña y de la Agrupación Estratégica CICA-INIBIC.
La persona coordinadora del máster es la responsable de la propuesta, organización y tutorización de los seminarios científicos en colaboración con
los grupos de investigación de la UDC, del CHUAC, del INIBIC y de la Agrupación Estratégica CICA/INIBIC.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Events academic / information A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 3 6 9
Seminar A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 9 18 27
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 1 16 17
Oral presentation A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 1 9 10
Document analysis A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 0 11 11
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Events academic / information Actividades realizadas polO alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados ca materia. Estas actividades proporcionan ó alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudio.
Seminar Técnica de traballo en grupo que te como finalidade o estudio intensivo dun tema. aracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor.
Oral presentation Intervención inherente ós procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, plantexando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Document analysis Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Events academic / information
Seminar
Description
Ao tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor. 50
Oral presentation A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Intervención inherente ós procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, plantexando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica 50
 
Assessment comments

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.


Sources of information
Basic

Facilitaranse fontes documentais ( en particular, artigos científicos relevantes e actualizados) relacionados coa temática de cada conferencia.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.

PROGRAMAGREEN CAMPUS FCS:

Para axudar aconseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivosestratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS(2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

POLÍTICAS DE XÉNERO

Segundo serecolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitariadeberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe nonsexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase aintervención en clase de alumnos e alumnas...).

Traballarasepara identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase nacontorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Deberansedetectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse acciónse medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.