Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Avaliación da Calidade da Investigación Código 653862330d
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Pérez Castro, Teresa Rosalía
Correo electrónico
t.perez@udc.es
Profesorado
Muñiz Garcia, Javier
Pérez Castro, Teresa Rosalía
Correo electrónico
javier.muniz.garcia@udc.es
t.perez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Demostrar capacidade para interpretar e utilizar literatura científica AI1
AI3
AI5
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI9
BI11
CI1
CI2
CI3
CI7
CI8
CI9
Desenrolar espiritu crítico para conocer e analizar os diversos modelos de evaluación da calidade e estar en disposición de poder dar mellor resposta ós requerimentos. AI1
AI3
AI5
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI8
BI9
BI10
BI11
BI12
CI1
CI2
CI3
CI7
CI8
CI9
Ser capaz de extrapolar dun escenario sanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta. AI1
AI3
AI5
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI8
BI9
BI10
BI11
BI12
CI1
CI2
CI3
CI7
CI8
CI9

Contidos
Temas Subtemas
CONTENIDOS TEÓRICOS:
1. Diferentes aproximaciones a la evaluación de la calidad en la investigación: ¿Proceso o producto?
2. I+D+i. ¿Qué es cada letra?
3. Productos de la investigación.
4. Requisitos de calidad en la publicación de diferentes tipos de diseños.
5. Evaluación de la calidad de la investigación.
6. Introducción a la evaluación de la calidad de un proyecto de investigación.
CONTENIDOS PRÁCTICOS:
1. Investigación. Desarrollo. Innovación
2. Artículos científicos. Patentes. Otros. Reflexiones sobre la aplicabilidad.
3. Acuerdos de criterios de calidad de las publicaciones. Iniciativas STROBE, CONSORT, STARD, QUORUM
4. Evaluación de trabajos. Evaluación de investigadores y grupos. Evaluación de instituciones. Organizaciones evaluadoras.
5. ¿Qué tener presente?
5.1. Interés (y aplicabilidad).
5.2. Viabilidad (garantías de llevar a buen puerto el proyecto).
2.1. Investigación
2.2. Desarrollo
2.3. Innovación
3.1. Artigos científicos
3.2. Patentes
3.3. Outros
3.4. Reflexions sobre á aplicabilidade
4.1. Necesidade
4.2. Iniciativa STROBE
4.3. Iniciativa CONSORT
4.4. Iniciativa STARD
4.5. Iniciativa QUORUM
5.1. Evaluación de traballos
5.2. Evaluación de investigadores e grupos
5.3. Evaluación de institucions
5.4. Organizacións evaluadoras
6.1. ¿Qué ter presente?
6.2. Interése (e aplicabilidade)
6.3. Adecuación dos medios disponibles e solicitados
6.4. Viabilidade (garantías de levar a bó porto o proxecto)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C7 0 39 39
Debate virtual A3 A5 B8 B2 B9 B10 B11 B12 C3 C8 0 12 12
Discusión dirixida B4 B5 B6 0 8 8
Lecturas A1 B8 B4 B5 C3 0 8 8
Análise de fontes documentais B1 B2 B3 B4 B9 B10 C9 0 8 8
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa El alumno se integrará en un equipo de trabajo para la elaboración de un trabajo grupal.
Debate virtual Se realizarán chats a través de la plataforma
Discusión dirixida Evaluación del trabajo de los demás grupos y comentario
Lecturas Se colgarán en la plataforma distintas presentaciones en power point y documentación complementaria en PDF
Análise de fontes documentais Se colgarán en la plataforma varias fuentes documentales para complementar la materia. El alumno tendrá que analizar dichas fuentes para la adquisición de las competencias marcadas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Debate virtual
Discusión dirixida
Lecturas
Descrición
Resolución de dúbidas a través das metodoloxías a distancia (correo electrónico, moodle ou videoconferencia por Teams)
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO

A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.

A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.

A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.


ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL

A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:

· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.

· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C7 Trabajo de grupo y posibilidad de realizar alguno individual 75
Debate virtual A3 A5 B8 B2 B9 B10 B11 B12 C3 C8 Debate de los trabajos presentados 15
Discusión dirixida B4 B5 B6 Comentarios a las discusiones y respuestas 10
 
Observacións avaliación

PLAXIO 

En caso de plaxio, aplicarase o seguinte: 

  • Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. 

REALIZACIÓN FRAUDULENTA DAS PROBAS OU ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un non presentado nesta oportunidade. 


Fontes de información
Bibliografía básica Riegelman RG (2013). Studying a study and testing a test (sixth edition). Baltimore (USA), Lippincott

Tema 1: Conceptos de Calidad

 http://sescam.jccm.es/web1/profesionales/Calidad/Manual_Calidad_Asistencial-  SESCAM_SCLM.pdf

 http://www.papelesdelpsicologo.es/vernumero.asp?id=807

  Tema 2: Evaluación de la Calidad

 http://www20.gencat.cat/docs/salut/Minisite/ICO/Professionals/Documents/QUALY/Arxius/T  OOL_COMO%20ELABORAR%20INDICADORES%20Y%20ESTANDARES%20CALIDAD%20AT%20PA  L%20SS%20VF.pdf

 http://www.camfic.cat/CAMFiC/Seccions/GrupsTreball/Docs/qualitat/TEMA6.pdf

  Tema 3: Gestión por Procesos

 http://excelencia.iat.es/files/2012/08/2009.Gesti%C3%B3n-basada-procesos-completa.pdf

  Tema 4: Documentación del Sistema de Calidad en Investigación

 http://www.uaeh.edu.mx/docencia/Tesis/icbi/licenciatura/documentos/Implementacion%20d  el%20sistema.pdf

 http://www.idipaz.es/pdf/pdfsques/Manual%20de%20Calidad.pdf

 http://www.unlu.edu.ar/~ope20156/normasiso.htm

 https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:9001:ed- 4:v1:en:en?utm:source=isoorg&utm:medium=isoorg&utm:term=isoorg&utm:campaign=9001li nk+from+isoorg

 

 Tema 5: Certificación y Acreditación de la Calidad en Investigación

 http://www.aec.es/c/document_library/get_file?uuid=783d8fbd-12df-43f3-b12c-  b1c5ca5ce5d7&groupId=10128

 http://www.cna.gov.co/1741/articles-186502_JScheele.pdf

 www.mineco.gob.es/.../CEA_ENAC_02_Rev6

Tema 6: Evaluación de la calidad de un proyecto de investigación

 http://www.slideshare.net/edipsicosocial/criterios-para-evaluar-la-calidad-de-la-investigacin  

http://www.revistanefrologia.com/modules.php?name=articulos&idarticulo=10175&idlangart

=ES

 

http://www.revcardiologia.sld.cu/index.php/revcardiologia/article/download/84/154

  http://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&ved=0CGAQFjAI

&url=http%3A%2F%2Fwww.mineco.gob.es%2Fstfls%2FMICINN%2FInvestigacion%2FFICHEROS

%2FCvn_Anep%2Fcriterios_de_evaluacion_en_cc_de_la_salud.pdf&ei=Xjk7Up6gL8a57AbEtYH 4Bw&usg=AFQjCNF4n0xAv5l_bFZskY2fNTCRfO0j-g

  

Tema 7: Repercusión de los proyectos de investigación sobre la calidad de la práctica clínica

 http://www.seguridaddelpaciente.es/contenidos/castellano/traducciones/Mejorando_Segurid  ad_Paciente_Hospitales.pdf

 http://www.juntadeandalucia.es/agenciadecalidadsanitaria/observatorioseguridadpaciente/g  estor/sites/PortalObservatorio/es/galerias/descargas/SADECA

 http://www.hospitaldetalca.cl/adicional/documentos/PROGRAMA_DE_VIGILANCIA_DE_EA                E_INCIDENTES_22_enero_2010.pdf

  

Tema 8: Análisis de la satisfacción y reclamaciones del cliente

 http://www.seguridaddelpaciente.es/contenidos/castellano/2008/InformelReclamaciones.pdf

 http://calite-revista.umh.es/indep/web/satisf_paciente.pdf

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Uso docente del inglés

Será conveniente que el alumnado tenga un conocimiento básico del inglés para el manejo del material bibliográfico y/o la lectura de algún texto escrito en dicho idioma y, sobre todo, para la consulta en Internet de diferentes páginas relacionadas con la materia de clase. Se recomienda al alumnado que posea un grado de conocimiento de inglés correspondiente al nivel A2 de Usuario Básico, recogido en el documento del Marco Común Europeo de Referencia sobre Conocimiento de Lenguas (http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf).

Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XERO:

- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

- Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

"Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas."

- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías