Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A62 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo, en forma de rotatorio clínico independente e con avaliación final de competencias; nos Centros de Saúde, Hospitais e outros centros asistenciais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Cooperar co equipo asistencial sanitario e/ou socio-sanitario das unidades de atención á muller (díada nai fillo/a). |
A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Desenvolver estratexias de comunicación efectiva coas mulleres atendidas, os seus familiares e grupos. |
A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Aplicar o proceso de atención de enfermaría integrando os coñecementos dos probelmas de saúde das mulleres (díada nai-fillo/a) nas diferentes etapas do ciclo vital.
Colaborar/Executar con habilidade as intervencións de enfermaría garantindo a seguridade. |
A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Actuar segundo os principios éticos e legáis que guían a profesión. Cumprir as normas de funcionamento das institucións sanitarias. |
A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Prácticas clínicas tuteladas, realizadas en unidades de coidado da muller durante o proceso de xestación, parto, posparto ou unidades de coidado relacionadas coa patoloxía obstétrico-xinecolóxica. |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Clinical practice placement |
A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
120 |
0 |
120 |
Case study |
A62 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
2 |
24 |
26 |
Workbook |
A62 B1 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B12 B16 B19 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
0 |
2 |
2 |
Introductory activities |
A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Clinical practice placement |
Proceso instruccional que ten lugar en institucións sanitarias nas que os estudantes observan e participan nas actividades clínicas, co fin de proporcionarlles as oportunidades que supoñan a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica enfermeira. O proceso de aprendizaxe nesta materia baséase na realización dun rotatorio de prácticas nunha unidade de atención a muller (ou diada nai fillo/a) no proceso de xestación, parto e posparto.
Desenvólvense no 1º cuadrimestre do cuarto curso e teñen como finalidade capacitar aos estudantes para identificar os problemas de saúde das mulleres (díada nai-fillo/a) e colaborar na planificación, execución e avaliación dos coidados aplicados a ditas persoas e as súas familias.
Os rotatorios clínicos realizaranse no Complexo Hospital Universitario da Coruña-Teresa Herrera ou centro de saúde.
As prácticas realizaranse en quendas rotatorias de maña e tarde.
|
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Workbook |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Introductory activities |
Actividades que se leva a cabo antes do inicio das prácticas clínicas no entorno hospitalario. Realizarase unha sesión na aula na que se especificarán tódolos aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Clinical practice placement |
|
Description |
A atención personalizada relacionada coas Prácticas clínicas ten como finalidade atender as consultas dos estudantes relacionadas co seguimento e avaliación dos coñecementos, actitudes, valores e habilidades que o estudante deben acadar. Farase de forma individualizada, ben de xeito presencial, ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada co Estudo de Caso ten como finalidade orientar ós estudantes na realización e presentación das situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial, ou a través do correo electrónico.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A62 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
• Presentación escrita:2 puntos
O documento adáptase a todas as normas e estrutura preestablecidas.
Os apartados están perfectamente ordenados e compren os requisitos.
Excelente redacción. Non hai faltas de ortografía.
En todo o texto apreciase unha utilización excelente do léxico específico.
• Capacidade de síntesis: 1 punto
Demostra unha excelente capacidade para examinar, contrastar e resumir a información.
• Razoamento clínico: 5 puntos
Realiza unha recollida completa e sistemática de tódolos datos das necesidades/patróns.
Correcta formulación Diagnósticos de enfermería e a selección dos resultados
Prioriza correctamente os problemas tendo en conta as prioridades do paciente.
Argumenta a selección das intervención e identifica os puntos de vista diferentes , con base á evidencia científica
Establece criterios para avaliar a efectividade das intervencións
• Traballo autónomo e aportación personal: 1 punto
• Presentación oral do traballo realizado no Estudo de Caso: 1 punto
|
50 |
Clinical practice placement |
A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
It will realize an evaluation continued through the criteria or indicators established stop the assessment of the competitions. The assistance is mandatory.
|
50 |
|
Assessment comments |
Since the assistance to the clinical practices is mandatory, the absences will have to justified de acordo the general rule of the relative Centre the Clinical Stays. They will be recovered to the end of the rotatorios established, and before the date of closing of the acta. The no justified fouls will be valued as the specified in the general rule of the Centre.
|
Sources of information |
Basic
|
|
The bibliography specified in the subject of Maternal Nursing- Childish corresponding to Maternal Nursing.
- NANDA internacional. Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación: 2012-2014. Madrid: Elsevier; 2013.
- Moorhead S, Johnson M, Maas ML, Swanson E. Clasificación de resultados de enfermería (NOC). 4ª ed. Barcelona: Elsevier; 2009.
- Bulechek GM, Butcher HK, McCloskey Dochterman J. Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). 5ª ed. Barcelona: Elsevier; 2009.
- NANDA Internacional. Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos. Barcelona: Elsevier; 2011.
- Complexo Hospitalario Universitario Juan Canalejo. Planes de Cuidados. Coruña; 2002.
- Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC) . Manual de Procedimientos de Enfermeria do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomy/661G01001 | Information and Communication Systems in Health Science/661G01004 | Fundamentos da Enfermaría/661G01007 | Bases for the Interpretation of Scientific Knowledge/661G01008 | Nutrition/661G01009 | Pharmacology/661G01011 | Professional Ethics, Legal Framework and Philosophy of Care/661G01016 | Nursery Nursing/661G01018 | Physiology/661G01105 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Clinical Placement IV/661G01028 | Clinical Placement VII/661G01031 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Tendo en conta o especificado
na Memoria do Título, é necesario ter superadas as materias Estadías Clínicas
I, II e III para poder matricularse nesta asignatura. |
|