Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Seminarios sobre Tendencias Actuales en Museos, Arquivos e Bibliotecas Código 710521006
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
Correo electrónico
rocio.ameneiros@udc.es
Profesorado
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
Correo electrónico
rocio.ameneiros@udc.es
Web
Descrición xeral Seminarios: conferencias sobre aspectos relacionados cos museos, arquivos e bibliotecas do século XXI e saída de campo de asistencia obrigatoria. Entrega dun traballo/resumen sobre cada sesión.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A3 CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
A10 CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais
A13 CE13 – Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento
A14 CE14 – Contribuír ao deseño e mellora de dontenedores e de proxectos culturais e patrimoniais
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo
B8 CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
B9 CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B10 CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C5 CT5 – Capacidade de innovar
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer as últimas novidades no sector dos museos, arquivos e bibliotecas a nivel de xestión, conservación, difusión, exposición, etc. AP3
AP8
AP10
AP13
AP14
Aplicar estas novidades á renovación do discurso no ámbito do patrimonio cultural e bibliográfico-documental. BP1
BP5
BP8
BP9
BP10
BP12
Materia moi vinculada á busca de prácticas extracurriculares como posta en práctica das capacidades tratadas nos seminarios. BP12
Materia moi vinculada á busca de prácticas extracurriculares como posta en práctica das capacidades tratadas nos seminarios. CP3
CP5
CP9

Contidos
Temas Subtemas
Seminarios con conferencias sobre as tendencias actuais nos museos, arquivos e bibliotecas. Saídas de campo. Coñecer de xeito teórico e práctico a realidade dos centros de información: museos, arquivos e bibliotecas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Saídas de campo A3 A8 A10 A13 C3 C5 C9 6 5 11
Seminario A3 A8 A10 A13 A14 B1 B5 B8 B9 B10 B12 C3 C5 C9 15 44 59
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Saídas de campo Visitas a museos, arquivos e bibliotecas.
Seminario Conferencias sobre tendencias actuais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Titorización para a realización do traballo tutelado e as dúbidas que o alumnado teña coa materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Seminario A3 A8 A10 A13 A14 B1 B5 B8 B9 B10 B12 C3 C5 C9 Traballo: resumos sobre os seminarios e as saídas de campo. 100
 
Observacións avaliación

-Aqueles/as alumnos/as que teñan algunha excepcionalidade para asistir ás clases, legalmente concedida, que falen coa profesora a comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.

-Entrega dun traballo/resumo sobre cada un dos seminarios. Asistencia ás titorías. 

-Pode darse o caso de saídas de campo. A asistencia é obrigatoria salvo ausencia xustificada. 




Fontes de información
Bibliografía básica

Serán facilitadas polo profesorado invitado ó inicio dos seminarios.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías