Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A2 |
CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas |
A5 |
CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos |
A6 |
CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A10 |
CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais |
A11 |
CE11 – Estar capacitado para a xestion no ámbito do turismo cultural e patrimonial |
A15 |
CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades |
B6 |
CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B11 |
CG7 – Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da súa vida |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C5 |
CT5 – Capacidade de innovar |
C6 |
CT6 – Capacidade de organización e planificación |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Coñecer a tipoloxía museística e valorar as casas museo do seu entorno |
AP1 AP2 AP5 AP6 AP8 AP10 AP15
|
BP6
|
|
Adquirir os coñecementos necesarios para a creación, o deseño e a xestión dunha casa museo |
AP1 AP2 AP5 AP8 AP10
|
BP2 BP4 BP11
|
CP3 CP5 CP6
|
Relacionar un autor e/ou obra literaria con seu entorno socio-cultural
Ser capaz de valorar o patrimonio cultural inmaterial e material e poder afrontar unha reflexión sobre a historia da cultura e os instrumentos para a sua conservación |
AP1 AP5 AP6 AP8 AP11 AP15
|
BP2 BP6 BP11
|
CP1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.O concepto de casa-museo. |
1.1. Definición
1.2. Evolución no tempo
1.3. Categorización e funcións |
2. As casas-museo: exemplos e tipos.
|
2.1. Casas de personalidades
2.2. Consagradas a épocas artísticas
2.3. Casas museos de personaxes de ficción
2.4. Otras |
3.. As casas-museo e o seu patrimonio. conservación, museización e difusión.
|
3.1. Montaxes museográficos: recuperación ou recreación
3.2. O público e o privado
3.3. As estratexias de visibilización das casas museo
|
4. Casas museo de escritores.
Estudo de casos e realización propostas dentro da contorna. |
4.1. Visualización e valoración sobre o terreo dos casos
4.2 Elaboración de propostas, xustificación e discusión. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B11 C3 C5 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B4 B6 B11 |
6 |
12 |
18 |
Lecturas |
A1 A2 A5 A8 A10 A11 A15 B2 C1 C3 |
0 |
8 |
8 |
Saídas de campo |
A1 A2 A10 B2 C3 |
8 |
10 |
18 |
Estudo de casos |
A6 A8 A10 B2 B4 B11 C6 |
3 |
3 |
6 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A8 A10 A11 B6 C3 C5 C6 |
3 |
20 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
|
Sesión maxistral |
Nestas sesións daránse as claves teóricas e describiránse conceptos básicos para fixar as nocións fundamentais que se precisan para o desenvolvimento do resto das metodoloxías de aprendizaxe.
|
Lecturas |
Será preciso realizar diferentes lecturas sobre os contidos da materia e tamén lecturas de textos literarios relacionados cos casos analizados e co proxecto de investigación que realizará o alumno. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas fora da aula e no entorno das casa museo de escritores da contorna, e que proporcionarán a observación sistemática e directa da museización ca finalidade de por en relación todos os coñecemntos adquiridos e poder elaborar exitosamente o proxecto de investigación final. |
Estudo de casos |
A partir da visualización ou visita a algunhas casas museos, e da lectura de fragmentos literarios, estudaráse a relación do texto e a museización proposta, avaliando e xustificando o resultado final. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Se propoñen situacións que requiren do estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
No proxecto de investigación amósanse as habilidades logradas nas outras metodoloxías utilizadas e ponse de manifesto a autonomía fronte a aprendizaxe e as capacidades de desenvolvemento dos coñecementos adquiridos nun contexto real.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Será preciso atender de maneira individual o alumno na resolución dos problemas que poidan xurdir na realización do seu proxecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A6 A8 A10 B2 B4 B11 C6 |
Será necesario elaborar unha análise dunha casa-museo a partir de uns parámetros establecidos pola profesora.
Valorarase a capacidade de obxetivar os datos observados e identificar a súa pertinencia e adecuación ao patrimonio e a memoria histórica. |
20 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A8 A10 A11 B6 C3 C5 C6 |
Requírese orixinalidade e rigor.
Valorarase a capacidade de utilizar todos os recursos ofrecidos perante as saídas de campo, e os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais e no estudo de casos e lecturas nun proxecto novo que propoña unha museización razoada de contidos relacionados ca literatura.
Será fundamental que o traballo sea persoal e orixinal. O traballo escrito terá un valor de ata o 30% e a súa presentación na aula o 30% |
60 |
Saídas de campo |
A1 A2 A10 B2 C3 |
No marco desta materia realizarase unha saída a unha casa museo ou institución relacionada. Valorarase a asistencia e participación na actividade, a capacidade de observación, recopilación de datos, e posta en relación dos mesmos, así como a utilización da observación na proposta do proxecto de investigación posterior.
Será necesario entregar un breve resumo da actividade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos presentaranse nas datas oficiais establecidas polos centros para a realización das probas escritas, tanto na primeira oportunidade coma na segunda. Para aprobar a materia será preciso que a nota do proxecto de investigación acade un mínimo dun 4,5 (obtido despois de valorar tanto a presentación escrita como a oral). Ademais de ter uns contidos adecuados é fundamental que os traballos estean correctamente escritos (as faltas de ortografía ou coherencia poden penalizar ata 0,5 puntos cada unha) e se presenten correctamente en papel e versión electrónica. Os traballos han de ser orixinais e poderán ser sometidos o programa de detección de plaxios suscrito por la UDC. De detectarse plaxio, os traballos recibirán a nota de 0. Cualquera falta de
honradez académica (plaxio, copiar en exámenes, etc.)penalizarase de
acordo co establecido nas "Normas de avaliación, revisión e
reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado
univeresitario" artículo 14). Estableceránse medidas para atender a alumnos con dispensa académica recoñecida. O alumnado que teña dificultades para asistir ás sesións presenciais
(incompatibilidade horaria ou outras causas xustificadas documentalmente) deberá
comunicalo ás profesoras antes de que comecen as aulas ou durante a
primeira sesión. Unha vez comprobada a súa situación, poderá optar ás
mesmas condicións de evaluación que o alumnado con dispensa académica. Convocatoria
adiantada de decembro: O sistema de avaliación será o mesmo que
para as persoas con dispensa académica. O/A estudante deberá pórse en
contacto coa profesora no mes de outubro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Caso, A.,Las casas de los poetas muertos Barcelona, Planeta, 2013. Jiménez- Blanco, Mª D.,Una historia del museo en nueve conceptos, Madrid, Cátedra, 2014. Llonch, M. y J. Santacana, J., Claves de la museografía didáctica, Milenio, 2011. Magadan Díaz, M. y J. Rivas García, Turismo literario, Septem Ediciones, 2011. Se proporcionarán lecturas literarias fragmentarias de lectura obligatoria. Bibliografía electrónica ACAMFE, Asociación de Casas Museo y Fundaciones de Escritores, http://www.museosdeescritores.com/ RUTAS
LITERARIAS DE LA ASOCIACIÓN DE CASAS-MUSEO Y FUNDACIONES DE ESCRITORES
http://www.museosdeescritores.com/ESP_II/publicaciones/rutas_literarias.pdf http://www.casasmuseo.es/index.htm Casas museo europeas: http://museocerralbo.mcu.es/web/docs/casa-museo/enlaces-casas-museo-europeas.pdfhttp://www.icom-ce.org/recursos/ICOM_CE_Digital/01/ICOMCEDigital01.pdf http://www.icom-ce.org/recursos/ICOM_CE_Digital/01/ICOMCEDigital01.pdf |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|