Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Historia das Institucións e da Administración Código 710521028
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Dereito Público
Humanidades
Letras
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Web
Descrición xeral Efectuarase un percorrido polas principais institucións que existiron en España ao longo da Historia, facendo especial fincapé na súas características, aportacións, evolución interna, influencias e elementos transmitidos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
AP1
AP6
Capacitación metodológica: conocer y buscar fuentes de información fidedignas. Valorar y estudiar referencias y datos verificables. Capacidad de síntesis. Redacción con carácter científico. Exposición de conclusiones. AP2
AP8
BP1
BP4
CP1
CP3
CP6
CP7

Contidos
Temas Subtemas
I. España Romana. 1. A administración no Alto Imperio.

2. A administración no Baixo Imperio.
II. España Medieval. 3. Monarquía, Curia Regis, Consello Real. As Cortes. O municipio.

4. A Igrexa e as súas institucións.
III. España Moderna. 5. A monarquía.

6. A administración central: cortes, consellos, secretarías.

7. A administración territorial: institucións colexiadas e personais.

8. A administración local.

9. As institucións eclesiásticas.

10. A estructura militar.
IV. España Contemporánea. 11. Monarquía e república.

12. A reforma da administración central.

13. A administración provincial e local.

14. A Igrexa.

15. O exército.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Recensión bilbiográfica A1 C1 0 10 10
Traballos tutelados A2 A6 A8 C3 C6 C7 21 0 21
Sesión maxistral B1 30 0 30
Lecturas B4 0 10 10
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Recensión bilbiográfica O alumno deberá levar a cabo a recensión dunha obra determinada polo profesor, na que deberá demostrar capacidade de síntese e análise.
Traballos tutelados O alumno, tendo en conta a súa área de coñecemento e interés, levará a cabo un traballo supervisado polo profesor, no que se valorará a súa calidade, originalidade e a diversidade de fontes empregadas na súa elaboración.
Sesión maxistral O profesor expondrá en clase os contidos teóricos da materia que capaciten ao alumno para un dominio da mesma.
Lecturas Para completar todo o exposto en clase, o alumno deberá levar a cabo unha serie de lecturas que axudaranlle a seguir as explicacións e a profundizar nos temas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O profesor, unha vez que o alumno coñeza a asignatura, solicitará ao alumno que lle indique sobre qué institución desexa levar a cabo un traballo. Con isto buscase que sexa o interese o principal móbil da tarea que vaise levar a cabo, e non unha imposición unilateral por parte do profesor. Unha vez determinado o tema, o profesor facilitará ao alumno unha bibliografía inicial e básica para que comece a súa labor. Durante o proceso de redacción e investigación, o alumno deberá dar conta ao profesor dos avances ou obstáculos que atope.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Recensión bilbiográfica A1 C1 Valorarase a capacidade de síntese e análise. 10
Sesión maxistral B1 A asistencia a clase, a participación activa, a resposta ás cuestións plantexadas, en suma, unha actitude proactiva é o que agardase do alumno. 30
Lecturas B4 O alumno deberá levar a cabo a lectura daquales textos que o docente indique, para poder seguir de maneira axeitada o desenvolvemento da materia. 10
Traballos tutelados A2 A6 A8 C3 C6 C7 Valorarase tanto a redacción como a súa exposición nas aulas. O contido do traballo, o dominio do tema, así como a capacidade de transmitir a información en público van ser tidos en conta. Tamén valorarase a sua calidade, originalidade e a diversidade de fontes empregadas na súa elaboración. 50
 
Observacións avaliación
<p>Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.</p><p>O plaxio nas actividades e probas producirá unha nota de "0", suspendendo a materia na correspondente convocatoria e invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Álvarez Morales, A. (1976). Apuntes de Historia de las Instituciones españolas: siglos XVIII-XIX. Madrid
García de Valdeavellano, L. (1993). Curso de Historia de las Instituciones Españolas. De los orígenes al final de la Edad Media. Salamanca
Escudero López, J. A. (1995). Curso de Historia del Derecho. Fuentes e instituciones político-administrativas. Madrid
Pérez Bustamante R. (1995). Historia de las Instituciones Públicas en España. Madrid
Agúndez, A. (1974). Historia del poder judicial en España. Madrid
Molas Ribalta, P. (1980). Historia social de la administración española. Barcelona
Castellano Castellano, J. L. (1996). Sociedad, administración y poder en la España del Antiguo Régimen. Granada

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías