Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Sistemas e Tecnoloxías da Información Código 710G03013
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Rodriguez Luaces, Miguel
Correo electrónico
miguel.luaces@udc.es
Profesorado
Gómez Brandón, Adrián
Rodriguez Luaces, Miguel
Correo electrónico
adrian.gbrandon@udc.es
miguel.luaces@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é coñecer a utilidade dos sistemas e a tecnoloxía da información nas empresas do sector textil, así como saber utilizar estos sistemas na práctica.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os fundamentos da tecnoloxía e os sistemas de información e comprender cómo as empresas do sector textil utilizan as tecnoloxías e os sistemas de información A9
A13
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C5
C7
C8
C9
Coñocer os aspectos funcionais e técnicos dos sistemas ERP e saber utilizar sistemas ERP para xestionar empresas do sector textil A9
A13
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C5
C7
C8
C9
Saber utilizar sistemas de xestión documental para xestionar o coñocemento da empresa A9
A13
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C5
C7
C8
C9
Coñecer os fundamentos da vixilancia tecnolóxica nas empresas A9
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C5
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Fundamentos dos sistemas de información Hardware
Comunicación
Software
Datos, información e coñecemento
Internet
Sistemas de información empresarial Comercio electrónico
Enterprise Resource Planning (ERP)
Sistemas de axuda á decisión
Sistemas de xestión documental
Xestión dos sistemas de información da empresa Vixilancia tecnolóxica
Desenvolvemento de sistemas de información
Seguridade informática
Tendencias presentes e futuras Big Data
Intelixencia artificial

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A9 A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C7 C8 C9 21 0 21
Prácticas a través de TIC A9 A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C7 C8 C9 6 6 12
Traballos tutelados A9 A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C7 C8 C9 24 72 96
Proba mixta A9 A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C7 C8 C9 0 21 21
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Consiste na exposición por parte do docente dos contidos da materia.
Prácticas a través de TIC Consiste na realización durante o periodo docente de prácticas relacionadas co contido da materia.
Traballos tutelados Consiste na realización autónoma dun traballo relacionados co contido da materia, que se entregará ao remate do período lectivo.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas a través de TIC e para os traballos tutelados. A atención personalizada desenvolverase de forma individual mediante a realización de titorías mediante ferramentas informáticas e Internet (correo electrónico, Moodle o Teams).

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A9 A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C7 C8 C9 Avaliarase a solución aplicada polos estudantes ao problema proposto e a interacción entre os membros do grupo 20
Proba mixta A9 A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C7 C8 C9 Proba escrita individual sobre contido teórico-práctico 40
Traballos tutelados A9 A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C5 C7 C8 C9 Avaliarase a calidade do traballo realizado 40
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Para aprobar a materia é obligatorio:


  • Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) nos traballos tutelados.

  • Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba mixta.

De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na proba mixta, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,5.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma:


  • Traballos tutelados (40% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.

  • Proba escrita teórica e práctica (60% da nota final): corresponde á proba mixta e á recuperación da nota dos estudos de casos.

Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.

Os/as estudantes con nota inferior a 2 nos traballos tutelados na primeira oportunidade deberán recuperalos obligatoriamente na segunda oportunidade para aprobar a materia.

Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2 sobre 4 no traballo tutelado, e de 3 sobre 6 na proba mixta.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.

DISPENSA ACADÉMICA

Dado que a asistencia ás sesións presenciais non é obligatoria, aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases terán as mesmas condicións que o resto do alumnado.

OPORTUNIDADE ADIANTADA

Utilizaranse os criterios da segunda oportunidade

IMPLICACIÓNS DO PLAXIO

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso e a nota numérica de 0  na materia na oportunidade correspondente, mantendo as cualificacións das outras actividades para a seguinte oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

Stair, R., & Reynolds, G. (2013). Principles of information systems. Cengage Learning. ISBN: 9781305971776

Gómez Vieites, Á., & Suárez Rey, C. (2011). Sistemas de información: herramientas prácticas para la gestión empresarial. Ra-Ma Editorial. ISBN 978-8499641225

Sieber, S., Valor, J., & Porta, V. (2005). Los sistemas de información en la empresa actual. Aspectos Estratégicos y alternativas tácticas. McGraw-Hill. ISBN 978-8448140069

Lardent, A. R. (2001). Sistemas de información para la gestión empresaria: procedimientos, seguridad y auditoría. Prentice-Hall. ISBN: 978-9879460436

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías