Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xestión Contable e Financeira na Empresa de Moda Código 710G03015
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Segundo Obrigatoria 9
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Anido Martinez, Cristina
Correo electrónico
cristina.anido@udc.es
Profesorado
Anido Martinez, Cristina
Peón Pose, David Olegario
Pérez Seijo, Jorge
Correo electrónico
cristina.anido@udc.es
david.peon@udc.es
jorge.perez.seijo@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende:
• Introducir os conceptos básicos relativos ao proceso de elaboración, comunicación e interpretación da información financeira
• Formar os coñecementos e desenvolver as habilidades básicas para comprender a problemática financeira da empresa
• Proporcionar fundamentos económico-financeiros necesarios para coñecer o estado das empresas (en particular, das empresas de moda) e tomar decisións para a súa xestión

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A10 Ter os fundamentos económico-financeiros necesarios para coñecer o estado dunha empresa de moda e xestionala adecuadamente desde unha tripla perspectiva de liquidez, solvencia e rendibilidade.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer a terminoloxía contable e financeira A10
B4
Coñecer o método contable e o seu output: os estados financeiros A10
C5
Coñecer a problemática financeira da empresa A10
C5
Interpretar a información financeira co obxectivo de emitir opinións e tomar decisións A10
B1
B2
B3
B4
B9
Transmitir información contable e financeira, tanto de forma oral como escrita, nun idioma estranxeiro B1
B2
B4
C2
Utilizar ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida C5
C8
Ter a capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos B2
B5
B8
B9
C9
Ter a capacidade para traballar en equipo de maneira consultiva B4
B5
B8
C9
Ter un comportamento ético nos negocios A10
B2
B5
C5

Contidos
Temas Subtemas
Xestión financeira da empresa Función financeira da empresa
O departamento financeiro da empresa: funcións e obxectivos
Actividade empresarial e necesidade de información Información financeira e non financeira
Contabilidade financeira Estados financeiros
Rexistros contables 
Ciclo contable
Análise contable Contido dos estados financeiros 
Liquidez e solvencia
Rendibilidade 
Fundamentos de análise das operacións financeiras Valor temporal do diñeiro
Operacións financeiras
Decisión de investimento Proxectos de investimento
Avaliación de proxectos de investimento
Decisión de financiamento Fontes financeiras
Custo das fontes financeiras
Xestión do ciclo de capital e do ciclo de explotación da empresa

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 B4 C2 C5 13 13 26
Discusión dirixida B1 B2 B3 C2 13 26 39
Solución de problemas A10 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C9 26 52 78
Traballos tutelados A10 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C8 C9 8 40 48
Foro virtual B2 B4 C2 C8 0 3 3
Proba obxectiva A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C9 4 20 24
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición, feita polo docente, dos conceptos básicos necesarios para que o alumnado poida buscar solución aos problemas contables e financeiros tratados no programa. En ocasións especiais, conferencias impartidas por expertos en temas da materia.
Discusión dirixida Preparación dos temas formulados polo docente e participación na discusión dos mesmos.
Solución de problemas Resolución, presentación e discusión de exercicios e casos prácticos, a partir dos coñecementos que se traballaron mediante sesión maxistral e discusión dirixida. Traballo realizado tanto na aula como fora dela, tanto individual como en grupo.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover o traballo en equipo e a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e/ou profesionais e/ou COIL - Aprendizaxe Internacional Colaborativa en Línea).
Foro virtual Utilización do foro de Moodle para propor dúbidas e/ou responder ás preguntas dos compañeiros sobre calquera aspecto relacionado coa materia.
Proba obxectiva Exame parcial e exame final sobre aspectos teóricos e prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Descrición
TODA A COMUNICACIÓN CO EQUIPO DOCENTE (TITORÍAS, E-MAILS, ETC.) DEBE SER EN INGLÉS

A atención personalizada (titorías individuais e grupais) desenvolverase mediante videoconferencias en Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A10 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C9 Avaliación continua dos exercicios e casos prácticos propostos para a súa resolución. 30
Traballos tutelados A10 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C2 C8 C9 Avaliación continua dos traballos realizados en equipo, que poderán ser presentados e/ou debatidos oralmente. 20
Proba obxectiva A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C9 AVALIACIÓN DA PRIMEIRA OPORTUNIDADE
- No primeiro cuadrimestre, no día e hora fixados polo docente, realizarase o primeiro exame parcial para o 25% da cualificación final.
- A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, o alumnado realizará un destes dous:
(i) o segundo exame parcial, que suporá o 25% da cualificación final.
(ii) o exame final global, que suporá o 50% da cualificación final.

AVALIACIÓN DA SEGUNDA OPORTUNIDADE
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame final global. Para poder recuperar a avaliación continua da primeira oportunidade, tomarase a maior entre:
a) Cualificación acadada ao longo do curso nas metodoloxías de avaliación continua (50%); máis a cualificación acadada na proba obxectiva da segunda oportunidade (50%).
b) Exclusivamente pola cualificación acadada na proba obxectiva da segunda oportunidade (100%).
50
 
Observacións avaliación

ASISTENCIA A CLASE E AVALIACIÓN CONTINUA

A asistencia a clase é fundamental para acadar os obxectivos de aprendizaxe da materia. Por esta razón, para valorar as actividades de avaliación continua será necesaria unha asistencia mínima do 50% das clases prácticas. Se non se alcanza esta porcentaxe, estas actividades serán valoradas con cero puntos.

Proba obxectiva.

En cada proba obxectiva, a primeira e a segunda partes da materia avaliaranse por separado, sendo obrigatorio obter unha NOTA MÍNIMA de 4 sobre 10 en ambas partes para aprobar a materia. De non cumprirse este requisito, a nota rexistrada na materia limitarase a un máximo de 4,5 sobre 10. No exame global da Primera Oportunidade participarán: 

  1. O alumnado que non obtuvo a nota mínima esixida de 4 sobre 10 no primeiro exame parcial. 
  2. O olumnado que obtivo a nota mínima, mais renunciou a ela e obtivo unha autorización formal por escrito do profesor para presentarse ao exame global. 

Os criterios de avaliación empregados na Primeira Oportunidade aplican tamén á Segunda Oportunidade.

Cualificación de non presentado.

Considerarase como “Non presentado” (NP) o alumnado que non se presente á proba do período oficial de avaliación e só participe de actividades de avaliación continua que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

Convocatoria adiantada

Seguirá os mesmos criterios que os utilizados na avaliación da primeira oportunidade, coa excepción da avaliación continua: agrégase nunha única proba oral a realizar na mesma data do exame da oportunidade de avaliación adiantada.

Dispensa académica.

Non se recoñece para esta materia.

Outras observacións

Para todos os aspectos relacionados con “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” seguirase  a normativa académica vixente da UDC.

All communications between faculty members and students, all teaching and classroom activities, as well as the assessment process will be in English.

Fontes de información
Bibliografía básica Sutton, T. (2004). Corporate financial accounting and reporting. Prentice Hall 2nd ed.
Reverte, C. (2014). Exercises of financial accounting. Ecobook
Lozano Gutiérrez, M.C., Ramón Llorens, M. C. (2017). Financial mathematics: fundamental concepts. Universidad Politécnica de Cartagena
Ortega, R. (2017). Fundamentals of financial management. ESIC
Robinson, T.R., Henry, E., Broihahn, M.A. (2020). International financial statement analysis. Wiley
Götze, U., Northcott, D, Schuster, P. (2008). Investment appraisal, methods and models. Springer

Bibliografía complementaria Jones, M.J. (2014). Accounting and finance. Wiley
Watson, D., Head, A. (2016). Corporate finance: principles and practice. Pearson 7th ed.
Phillips, F., Libby, R., Libby, P.A. (2016). Fundamentals of financial accounting. McGraw Hill 5th ed.
Robinson, T.R., Henry, E., Broihahn, M.A. (2020). International financial statement analysis - Workbook. Wiley
Brealey, R.A., Myers, S.C., Allen, F. (2018). Principles of corporate finance. McGraw Hill 12th ed.
Schoenmaker, D., Schramade, W. (2019). Principles of sustainable finance. Oxford University Press
Lev, B., Gu, F. (2016). The end of accounting and the path forward for investors and managers. Wiley


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Modelos e Técnicas de Simulación Empresarial: Xogo de Empresa/710G03026
Planificación e Control de Xestión en Empresas de Moda/710G03022

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías