Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Estratexias de Promoción na Moda II: Publicidade e Relacións Públicas Código 710G03027
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Crespo Pereira, Verónica
Correo electrónico
veronica.crespo@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Verónica
Correo electrónico
veronica.crespo@udc.es
Web http://humanidades.udc.es/estudos/gim
Descrición xeral A materia introdúcese no estudo das relacións públicas e da publicidade dende o punto de vista conceptual, estratégico e táctico para a elaboración e xestión de campañas de relacións públicas e planes de comunicación de crise.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A3 Desenvolver destrezas para as relacións interpersoais e a interactuación con axentes do contorno e interno (clientes, provedores, medios, colaboradores...).
A8 Ser capaz, con base no coñecemento do contorno social, de deseñar e pór en marcha estratexias de márketing eficaces, que consideren especialmente as variables de comunicación e distribución: mensaxes, medios, canles, relación co cliente etc...
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Identificar as diferenzas entre as relacións públicas e a publicidade e identificar a súas características e implicacións no desarrollo da comunicación dunha empresa de moda. A3
A8
B1
B2
B4
C1
C3
Identificar e analizar os suxeitos que interveñen na actividade das relacións públicas e a publiciddade, recoñecendo os roles profesionais e as súas particularidades A3
B6
C4
C5
C7
Crear notas de prensa e organizar roldas de prensa A3
B3
B7
B9
C7
C8
Diseñar e implementar un proyecto digital (redes sociales y website) A8
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C3
C9

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introdución á práctica das relacións públicas e a publicidade na moda 1.1. Concepto das RR.PP. e a publicidade.
1.2. Historia das RR.PP. e os catro modelos de RR.PP.
1.3. Funcións das RR.PP.
1.4. Xestión dos públicos, opinión pública.
1.5. O departamento de comunicación e roles profesionais.
1.6. As axencias de relacións públicas e de publicidade.
Tema 2: Planificación estratéxica e operativa das Relacións Públicas e Publicidade online 2.1. O plan de marketing dixital e de redes sociais.
2.2. Owned media.
2.3. Earned media.
2.4. Paid media.
2.5. Monitorización.
Tema 3: Organización de eventos e protocolo 3.1. Os eventos corporativos
3.2. Tipos de eventos na industria da moda
3.3. O fashion show
3.4. A International Fashion Week
3.5. Produción e comunicación dun evento de moda
3.6. Figuras profesionais na produción do evento
3.7. Protocolo empresarial

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Presentación oral B6 C5 C8 6 12 18
Traballos tutelados B2 B3 B4 B5 B8 B9 C1 C3 C9 15 37.5 52.5
Proba de resposta múltiple A8 B1 1 0 1
Aprendizaxe servizo A3 B3 C3 C7 0 3 3
Sesión maxistral A3 A8 B7 C4 21 52.5 73.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Os alumnos realizarán diferentes presentacións orais ao longo do curso que serán evaluables.
Traballos tutelados Nos traballos tutelados os alumnos recibirán instrucións por parte do docente para guiar o traballo práctico. Deberán elaborar, por grupos, diversos traballos que serán desarrollados tanto na aula (sesión interactiva) como fora dela (traballo autónomo) e a súa evidencia será a súa presentación por escrito ao longo de diversas entregas durante o curso.
Proba de resposta múltiple Exame test de resposta múltiple onde tan só unha opción é a correcta. As respostas incorrectas penalizarán.
Aprendizaxe servizo Os alumnos, de forma voluntaria, poderán realizar unha APS mediante a creación dun proxecto tutelado desde unha perspectiva social. Non existe diferenza entre as entregas e criterios de avaliación entre o proxecto solicitado baixo a metodoloxía "traballo tutelado" e o APS. A actividade de "aprendizaxe-servicio" e a actividade de "traballos tutelados" son excluíntes, polo que os alumnos deberán elixir entre realizados unha ou outra actividade.
Sesión maxistral Explicación na clase dos temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais. Valorarase a participación activa do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Si se presenta algunha dúbida relativa ó material explicado na clase, ponse a disposición horas de tutoría a tal efecto. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase un horario específico de tutorías, compatible coa súa dedicación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral B6 C5 C8 Os estudantes presentarán oralmente o proxecto dixital ao final do curso e será valorado con 0,5 puntos. Outros 0,5 puntos provirán da participación nas presentacións mensuais que se realicen, así como doutras actividades que se leven a cabo na clase. 10
Proba de resposta múltiple A8 B1 Proba individual de resposta múltiple cunha única resposta correcta. As respostas incorrectas serán penalizadas.
O exame, de carácter individual, deberá prepararse empregando todos os materiais dispoñibles na plataforma virtual, isto é, non só facendo uso das diapositivas, senón tamén das lecturas, materiais audiovisuais e notas que se tomen na aula.
É necesario que os estudantes aproben o exame, isto é, obter unha cualificación igual ou superior a 2,5 sobre un máximo de 5 puntos.
50
Traballos tutelados B2 B3 B4 B5 B8 B9 C1 C3 C9 Por grupos, os estudantes deberán idear e executar o proxecto dixital. Os estudantes deberán traballar no mesmo durante todo o curso. Durante este, os estudantes presentarán un informe mensual de resultados. Valorarase a capacidade dos estudantes para monitorizar os resultados obtidos e para identificar e implementar estratexias que melloren os seus resultados. O total de puntos acadados para este proxecto é de 3. Os estudantes tamén organizarán un evento que será avaliado por un total de 1 punto. 40
Aprendizaxe servizo A3 B3 C3 C7 Os alumnos que voluntariamente decidan facer APS traballarán cun proxecto dixital cun carácter social que atendan ós ODS.
Os estudantes deberán traballar no mesmo durante todo o curso. Durante este, os estudantes presentarán un informe mensual de resultados. Valorarase a capacidade dos estudantes para monitorizar os resultados obtidos e para identificar e implementar estratexias que melloren os seus resultados.
Tal e como se comentou no apartado de metodoloxía a actividade "aprendizaxe-servizo" e a actividad "traballos tutelados" son excluintes, polo que o alumnado escollerá entre realizar unha ou outra actividade. De tal maneira o total de puntos acadados para este proxecto APS é de 3. Os estudantes tamén organizarán un evento que será avaliado por un total de 1 punto.
0
 
Observacións avaliación

NORMATIVA

Todos os aspectos relacionados coa "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

TIPOS DE CALIFICACIÓN

a) CALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO Corresponde ao alumnado cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.

b) ESTUDANTADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA

Os alumnos con "dispensa académica de exención de asistencia" requeriráselles unha presentación oral (10% da puntuación), un traballo escrito final (40% da puntuación) e un exame (50% da puntuación). O traballo práctico deberá traballarse de forma autónoma. Os alumnos con dispensa poderán defender oralmente o seu proxecto de forma en liña se así o solicitan. Para superar a asignatura deberá acadarse no exame final un mínimo de 2,5 puntos sobre 5, así como na parte práctica (presentación oral e traballo escrito) un mínimo de 2,5 puntos sobre 5. A nota final será a suma de ambas partes.

OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN

A. PRIMEIRA E SEGUNDA OPORTUNIDADE

Para aprobar a materia os alumnos deberán aprobar tanto o exame final coma o traballo final cun mínimo de 2,5 sobre 5 para cada unha das partes mencionadas. O mínimo para aprobar é de 5 puntos resultante da suma das dúas partes. No caso de suspender algunha das dúas partes, na acta reflectirase a nota da parte suspensa avaliada aplicando unha escala de 0 a 10. No caso de suspender as dúas partes, na acta reflectirase aquela con maior puntuación nunha escala de 0 a 10.

O sistema e as datas oficiais de avaliación aplicaranse a todo o estudantado da materia, incluíndo estudantado Erasmus e de intercambio. Os alumnos que superaron a materia non poderán acudir á segunda oportunidade para subir nota. Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira.Quen non superara a materia na primeira oportunidade deberá rexer polos seguintes criterios:

a) Aprobado o proxecto e suspenso o exame. Os alumnos deberán repetir o exame (50% da nota). Estes alumnos poderán presentar novamente o proxecto, doutro xeito, manterase a nota obtida na primeira oportunidade. O proxecto para entregar na segunda oportunidade deberá respectar os contidos demandados na primeira oportunidade e non será defendido oralmente. O peso ponderado do proxecto será do 50%.

b) Suspenso o proxecto e aprobado o exame. O proxecto para entregar na segunda oportunidade deberá respectar os contidos demandados na primeira oportunidade e non será defendido oralmente. O peso ponderado do proxecto será do 50%. Os estudantes poderán repetir o exame (50% da nota), doutro xeito, manterase a nota obtida na primeira oportunidade.

c) Suspenso o proxecto e o exame. Deberán repetirse ambas as partes. O proxecto para entregar na segunda oportunidade deberá respectar os contidos demandados na primeira oportunidade e non será defendido oralmente. O peso ponderado do proxecto será do 50%. O do exame será do 50%.

B. Para a oportunidade adiantada, a avaliación será un exame tipo test (proba obxectiva deresposta múltiple) (100% nota) con varias alternativas de resposta, onde oserros penalizarán.


Fontes de información
Bibliografía básica Mitterfellner, O. (2019). Fashion Marketing and Communication: Theory and Practice Across the Fashion Industry. Routledge
Lea-Greenwood, G. (2013). Fashion Marketing Communications. Wiley
Chevalier, M. and Mazzavolo, G. (2008). Luxury Brand Management: A World od Privilege. Jhon Willey and Sons
Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. New York: Free Press
Posner, H. (2016). Marketing de moda. Gustavo Gill
Martínez-Navarro, G. (2017). Marketing y comunicación de moda. ESIC
Garre, O. (2018). Marketing y comunicación de moda, lujo y lifestyle. CEU, Madrid
Graham, B. (2018). Promocionar la moda: comunicación, marketing y publicidad. Promopress

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estratexias de Promoción en Moda I: Comunicación/710G03021
Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estratexias de Promoción en Moda I: Comunicación/710G03021

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías