Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity |
A3 |
CE3 - Knowing the reality and the social conditioning factors that influence the management of information |
B2 |
CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study |
B3 |
CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments |
B4 |
CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way |
B5 |
CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous |
B6 |
CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning |
B7 |
CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning |
B8 |
CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations |
B9 |
CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making |
B11 |
CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society |
C3 |
CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective |
C6 |
CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development |
C7 |
CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Distinguir as diversas ciencias que conforman as Ciencias da Información e a Documentación. |
A1 A3
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C3 C6 C7
|
Identificar os rasgos e fundamentos das diversas disciplinas científicas en Información e Documentación e a interrelación entre elas. |
A1 A3
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11
|
C3 C6 C7
|
Analizar os factores históricos e sociais que determinan a evolución das diversas ciencias.
|
A1 A3
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C3 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN |
1.1. Introdución: Das orixes da escritura á sociedade da información e do coñecemento.
1.2. Conceptos principais: señal, dato, información, coñecemento
|
2. A CIENCIA DA DOCUMENTACIÓN |
2.1. O documento: concepto e tipoloxías
2.2. A orixe da Ciencia da Documentación: a Bibliografía
2.3. O concepto de Documentación (como ciencia) e a súa evolución. Information Science.
2.4. A cadena documental e as súas operacións |
3- BIBLIOTECONOMÍA |
2.1. Concetos básicos
2.2. Bibliotecas: funcións e tipoloxías
2.3. O sistema español de bibliotecas e a cooperación bibliotecaria
|
4- ARCHIVÍSTICA E TÉCNICAS HISTORIOGRÁFICAS |
4.1 Conceptos básicos
4.2 O Sistema Español de arquivos
4.3 O sistema de arquivos da Administración Xeral do Estado e dos seus organismos públicos
4.4 O procedemento de acceso a documentos e arquivos
4.5 Técnicas historiográficas |
5- COMUNICACIÓN E MUSEOLOGÍA |
5.1 Definición e funcións
5.2 Os museos de titularidade estatal
5.3 Coleccións estatais de fondos de museos
5.4 Depósito de fondos de museos
5.5 Tratamento administrativo e técnico dos fondos museísticos
5.6 Visitas e servizos culturais dos museos de titularidade estatal
5.7 O Sistema español de Museos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 C3 C7 |
2 |
36 |
38 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 B2 B3 B4 B6 B11 C6 |
21 |
0 |
21 |
Supervised projects |
A1 A3 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 |
12 |
50 |
62 |
Seminar |
A1 A3 B7 B11 |
9 |
18 |
27 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Método de avaliación dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta curta (pechada ou non) e outras algo máis extensas para que o alumno reflexione sobre os contidos tratados na materia. |
Guest lecture / keynote speech |
|
Supervised projects |
Conxunto de traballos dos alumnos que implicarán a aplicación teórica e práctica dos contidos da materia. Entregaranse no prazo ou prazos estipulados polas docentes. Recibirán orientación e seguemento en grupo na aula e precisarán de traballo autónomo por parte do alumnado. Proporcionaranse instrucións precisas para a súa realización. Dependendo do caso, as tarefas realizaranse de xeito individual ou precisarán consensuar o tema sobre o que se traballe coa docente dentro do plazo que se estableza a tal fin.
|
Seminar |
Reunións con expertos que nos axudarán a profundar sobre temas en relación cos contidos da materia. Implicará a visita á aula dos especialistas ou saídas de campo, ás que será obrigatoria a asistencia. Requirirase un resumo da actividade e realizarase unha posta en común mediante a reflexión conxunta na clase, da que extraeranse conclusións que deberán quedar reflectidas nos traballos finalmente consignados. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
Seminar |
|
Description |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame, traballos tutelados, traballos do portafolios e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
Empregaranse preferentemente as titorías presenciais e o correo electrónico e o chat de Teams. Acordándose previamente con as profesoras, poderánse tamén realizar titorías por vídeo-conferencia a través de Teams.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A3 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada.
|
40 |
Mixed objective/subjective test |
A1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 C3 C7 |
Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas plantexadas, o nivel de coñecementos demostrado, a ausencia de erros, as achegas persoais, así como a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia. Terase en conta a expresión, corrección ortográfica e presentación, que poderán restar puntos.
|
40 |
Seminar |
A1 A3 B7 B11 |
Computará a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación e a capacidade crítica que exhiba o alumno na súa reflexión. |
20 |
|
Assessment comments |
There is no difference in assessment between first and second opportunity.
|
Sources of information |
Basic
|
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: Trea
(1994). BOE. Ley 16/1985.
(2011). BOE. Real Decreto 1708/2011.
CRUZ HERNÁNDEZ, Luis Alberto (2005). El bibliotecario hacia la gestión de la información. Escuela Nacional de Biblioteconomía y Archivonomía
LÓPEZ YEPES, José (1989). Fundamentos de Información y Documentación. Madrid:Eudema
PONJUÁN DANTE, Gloria (2007). Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizaciona. Gijón: Trea
COBARSÍ MORALES, Josep y Alexandre LÓPEZ BORRULL (2009). Introducción a la información y la documentación. Barcelona: UOC
SABÉS TURMO, Fernando y José Juan VERÓN LASSA (2008). La gestión de la información en la administración local. Sevilla y Zamora: Comunicación social
LÓPEZ YEPES, José Luís (2011). La sociedad de la documentación. Madrid: Fragua
CORDON GARCÍA, José Antonio et al. (2012). Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos.. Madrid: Pirámide
CRUZ MUNDET, José Ramón (2005). Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez-Ruipérez
LÓPEZ YEPES, J. y OSUNA ALARCÓN, M. R., coords. (2011). Manual de Ciencas de la Información y la Documentación. Madrid: Pirámide
LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. (2006). Manual de Ciencias de la Documentación. Madrid: Pirámide
MOREIRO GONZÁLEZ, Jose Antonio (2000). Manual de documentación informativa. Madrid: Cátedra |
|
Complementary
|
Boletín de la ANABAD (). . ANABAD
Pecia Complutense (). . Madrid: Universidad Complutense
El Profesional de la Información (). .
Revista española de documentación científica (). .
Revista General de Información y Documentación (). . Madrid: Universidad Complutense
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index . Murcia: Universidad de Murcia
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/. Barcelona: Universidad de Barcelona |
A profesora poderá proporcionar nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de profundizar ou adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G02073 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Archiving/710G02017 | Library science/710G04004 |
|
|