Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Organización e Xestión do Coñecemento Código 710G04003
Titulación
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Pena Álvarez, María
Correo electrónico
m.pena1@udc.es
Web http://http://pdi.udc.es/es/File/Pdi/PB79E
Descrición xeral A materia ten como obxectivos que os estudiantes dominen os principios, fundamentos, técnicas e ferramentas da organización do coñecemento e da xestión do coñecemento, e que valoren o seu papel e importancia nas organizacións e na sociedade.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional
A3 CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información
A7 CE7 - Planificar e deseñar un sistema de xestión da información, incluíndo os fluxos de información, tanto nun contexto institucional como empresarial
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B5 CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa
B7 CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico
B8 CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións
B9 CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións
B10 CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional
B11 CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC
C3 CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero
C6 CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible
C7 CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento dos fundamentos teóricos e metodolóxicos para a organización e xestión do coñecemento. A1
B6
B7
B9
B10
C6
C7
Coñecemento de instrumentos e ferramentas para a organización e xestión de coñecemento A7
B3
B8
Coñecemento e aplicación de técnicas e estratexias para a organización e xestión do coñecemento en organizacións e sistemas de información A3
B2
B4
B5
B11
C3

Contidos
Temas Subtemas
Unidade I. Principios e fundamentos 1.1. A sociedade da información
1.2. A sociedade do coñecemento
1.3. O mundo postmoderno en relación coa información e o coñecemento
1.4. A xestión da información, a xestión do coñecemento e a xestión do dato.
Unidade II. Organización do coñecemento 2.1. Organización e representación do coñecemento.
2.2. Modelos conceptuales para a xestión de datos vinculados: FRBR e LRM.
2.2. Linguaxes documentais e Ontoloxías.
Unidade III. Xestión do coñecemento 4.1. Cultura organizacional.
4.2. Creación e implementación de procesos para a xestión do coñecemento.
4.3. Activos dos procesos da organización.
Unidade IV. Institucións da Memoria 4.1. Elementos comúns en cuanto a xestión do coñecemento.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A7 B1 21 20 41
Traballos tutelados B2 B3 B11 19 0 19
Análise de fontes documentais A1 B2 B3 B4 B9 0 32 32
Proba obxectiva A1 B5 B6 B7 B8 B9 0 30 30
Actividades iniciais B7 2 0 2
Discusión dirixida B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 0 20 20
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explícanse os contidos teóricos, as bases e fundamentos da materia.
Traballos tutelados Desenvolveranse unha serie de traballos vinculados coa materia encamiñados a coñecer e manexar conceptos e/o a coñecer software e ferramentas onde se traballen os linguaxes documentais e as entidades e relacións dos modelos conceptuais.
Análise de fontes documentais Estúdanse e analizan os documentos para profundar os contidos aprendidos na sesión maxistral e para ter unha base para o desenvolvemento de todas as metodoloxías.
Proba obxectiva Exame escrito de respostas curtas sobre contidos da asignatura
Actividades iniciais Actividade que serve como introdución á disciplina.
Discusión dirixida Debate na aula moderado pola docente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada é necesaria para aclarar dúbidas sobre contidos e métodos de traballo. Poden ser utilizadas diversas vías: presencial ou correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 B5 B6 B7 B8 B9 Proba escrita individual sobre o contido da materia. 60
Discusión dirixida B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 Valorarase a exposición dos temas, a linguaxe técnica empregada e a madurez dos argumentos. 40
 
Observacións avaliación

Segunda oportunidade: consistirá nunha proba escrita.

Os estudantes con matricula parcial, dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados coa proba obxectiva o día marcado polo exame e a entrega de recensións de artigos vinculado as "Discusiones dirixidas". Estes debense poñer en contacto coa docente na primeira semana de clases do segundo cuadrimestre para organizar un plan de traballo.

Os traballos e actividades deben ser orixinais. Débese observar o sistema de citas e referencia. O plaxio será motivo de suspenso. 


Fontes de información
Bibliografía básica

Ackoff, R. L. (1989). From data to wisdom. Journal of applied systems analysis, 16(1), 3-9.

Al-Hawamdeh, S. (2002). Knowledge management: re-thinking information management and facing the challenge of managing tacit knowledge. Information research, 8(1), paper no. 143.http://InformationR.net/ir/8-1/paper143.html Accessed 15 May 2018.

Bates, M.J. (2005). Information and knowledge: an evolutionary framework for information science. Information Research, 10(4), paper 239. Available at http://InformationR.net/ir/10-4/paper239.htmlAccessed 15 May 2018.

Bouthillier, F., & Shearer, K. (2002). Understanding knowledge management and information management: the need for an empirical perspective. Information research, 8(1), 8-1. Available at:http://InformationR.net/ir/8-1/paper141.html Accessed 13 August 2018.

Davenport, T. H., & Marchand, D. (1999). Is KM just good information management? The Financial Times Mastering Series: Mastering Information Management, 2-3.

Prabha Singh, S. (2007). What are we managing–knowledge or information?. Vine, 37(2), 169-179.

Risso, V. G. (2012). Aproximación teórica a la relación entre los términos gestión documental, gestión de información y gestión del conocimiento. Revista Española de Documentación Científica,35(4), 531.

Rowley, J. (2007). The wisdom hierarchy: representations of the DIKW hierarchy. Journal of information science, 33(2), 163-180.

Schlögl, C. (2005). Information and knowledge management: dimensions and approaches. Information Research, 10(4) paper 235. http://InformationR.net/ir/10-4/paper235.html Accessed 15 May 2018.

?wigo?, M. (2013). Personal knowledge and information management–conception and exemplification. Journal of Information Science, 39(6), 832-845.

Bibliografía complementaria

La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos da Información e a Documentación/710G04001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Linguaxes de Descrición de Información Dixital/710G04034
Deseño e Xestión de Sitios Web/710G04028
Representación e Recuperación Dixital da Información I/710G04007
Informática para o Tratamento e Xestión da Información/710G04024

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías