Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
CE2 - Have the humanistic knowledge that allows you to have a solid culture to contextualise the acquired knowledge |
A5 |
CE5 - Master the relevant sources of information that allow you to effectively meet the demands of users for both research and business |
A6 |
CE6 - Search and retrieve information in various media to respond to the demand of information users |
A8 |
CE8 - Master the different methods of representation of data, information and knowledge that ensure efficient recovery |
A19 |
CE19 - Determine and apply methods, measures and techniques designed to order, protect, preserve and restore data, information and documents of different nature |
B1 |
CB1 - Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and / or application of ideas, often in a research context |
B2 |
CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study |
B4 |
CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way |
B5 |
CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous |
B6 |
CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning |
B9 |
CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making |
C1 |
CT1 - Express correctly, both orally and in writing, in the official languages ??of the autonomous community |
C2 |
CT2 - Use the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of their profession and for learning throughout their lives |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ter o coñecemento humanístico que lle permita ter unha cultura sólida para contextualizar os coñecementos adquiridos |
A2
|
|
|
Dominar as fontes de información relevantes que permitan satisfacer de forma efectiva as demandas dos usuarios tanto para a actividade investigadora como para a empresaria |
A5
|
|
|
Buscar e obtér información en diversos medios para responder á demanda dos usuarios de información |
A6
|
|
|
Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente |
A8
|
|
|
Determinar e aplicar métodos, medidas e técnicas deseñadas para ordenar, protexer, conservar e restaurar datos, información e documentos de diferente natureza |
A19
|
|
|
Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
|
B1
|
|
Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
B2
|
|
Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
|
B4
|
|
Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
|
B5
|
|
Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
|
B6
|
|
Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
|
B9
|
|
Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
|
|
C2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción á lingua latina, ás súas variedades e á súa historia |
|
2. Características morfolóxicas dos soportes e formatos que constitúen o fondo antigo e terminoloxía relacionada (portadas e paratextos) |
|
3. Cuestións de ortografía latina |
|
4. Nocións básicas de morfoloxía latina |
1.1. Morfoloxía nominal: nome e adxectivo
1.2. Morfoloxía pronominal
1.3. Morfoloxía verbal |
5. Sintaxe da oración simple |
2.1. Usos dos casos
2.2. Frases preposicionais |
6. Sintaxe da oración composta |
3.1. Coordinación
3.2. Subordinación |
7. Fontes e recursos de información para a comprensión e descrición de libros e documentos escritos en latín (editores, topónimos, etc.). |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A6 A19 B1 B2 B4 B6 B9 C2 |
24 |
36 |
60 |
Workbook |
A2 B5 |
0 |
10 |
10 |
Objective test |
A2 B4 C1 |
4 |
16 |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A5 A8 |
24 |
36 |
60 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Aprendizaxe centrado no alumnado e baseado no traballo presencial en grupo sobre materiais proporcionados polo profesor, onde estudantes con diferentes niveis de habilidade empregarán actividades de aprendizaxe colaborativa para mellorar o coñecemento da materia. Os exercicios serán de comprensión gramatical e de interpretación básica de documentos de fondo antigo. O alumnado deberá entregar por escrito as respostas. |
Workbook |
Lectura por conta do estudiante de textos de carácter académico achegados polo profesor. Estes textos permitirán completar a formación das aulas e serán o material sobre o que se programarán actividades prácticas avaliables. |
Objective test |
Exercicios individuais escritos de carácter teórico-práctico sobre as cuestións desenvolvidas durante o curso. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición polo profesor de contidos relativos a cada un dos temas con apoio de documentación adicional en formato impreso ou dixital e de presentacións en powerpoint. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
|
Description |
O alumnado poderá consultar calquera tipo de dúbida ou problema coas actividades por medio de titorías presencias, correo electrónico ou, eventualmente, sesións a través de Teams. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 B4 C1 |
Realizarase unha proba escrita individual de carácter fundamentalmente práctico en cada unha das convocatorias oficiais (xuño e xullo). |
50 |
Collaborative learning |
A6 A19 B1 B2 B4 B6 B9 C2 |
Realización e entrega das actividades de cada tema propostas ao estudantado, que serán obxecto dun debate e posta en común nas aulas interactivas. As actividades deberán entregarse por escrito nos prazos acordados. |
50 |
|
Assessment comments |
Na modalidade de avaliación continua, a calificación da materia será o resultado da suma das calificacións parciais obtidas nas distintas actividades de avaliación realizadas. A puntuación mínima para superar a materia é de 5. Os/as estudantes que non superasen a materia na convocatoria de xuño poderán repetir en xullo aquelas actividades ou probas pendentes ou suspensas coas mesmas condicións e porcentaxes. As actividades presentadas por escrito e a proba final deberán cumprir cos estándares de corrección lingüística, estar redactadas de modo claro e carecer de faltas de ortografía. Estes aspectos poderán terse en conta na avaliación. Aquelas persoas que teñan algún tipo de dispensa legal de asistencia ás aulas poderán presentarse a un exame final, nas convocatorias oficiais, que contará no seu caso o 100% da calificación.
|
Sources of information |
Basic
|
Clackson, J. (ed.) (2011). A Companion to the Latin Language. Malden-Oxford-Chichester: Wiley-Blackwell
Griffin, R. M. (1999 (reimpr.)). Gramática latina de Cambridge. Sevilla
Molina Yévenes, J. (1993). Iniciación a la fonética, fonología y morfología latinas. Barcelona: Universidad de Barcelona
López de Ayala, M. J. (1991). Introducción a la ortografía latina. Madrid: Ediciones Clásicas
González Rolán, T.-Rubio, L. (1985). Nueva gramática latina. Madrid: Coloquio
Rubio, L. (1995). Nueva sintaxis latina simplificada. Madrid: Ediciones Clásicas
Enríquez, J. A.-López Fonseca, A. (1993). Resumen de gramática latina. Madrid: Ediciones Clásicas |
Analecta Malacitana (Univ. Málaga) http://www.anmal.uma.es/anmal/recursos0.htm Ludus litterarius http://www.luduslitterarius.net/ Resumos de gramática latina http://www.aplicaciones.info/latin/lagrama.htm Exercicios de gramática latina http://www.aplicaciones.info/latin/latin.htm |
Complementary
|
|
A bibliografía complementaria, sobre aspectos específicos de carácter non lingüístico (paleografía, topónimos, historia do libro, etc.), achegarase nas aulas e na plataforma de teleformación. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|