Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
CE6 - Buscar e obtér información en diversos medios para responder á demanda dos usuarios de información |
A10 |
CE10 - Deseñar ferramentas informáticas para a representación e recuperación de información desde a perspectiva do usuario |
A19 |
CE19 - Determinar e aplicar métodos, medidas e técnicas deseñadas para ordenar, protexer, conservar e restaurar datos, información e documentos de diferente natureza |
A20 |
CE20 - Dominar as bases para desenvolver actividades de investigación utilizando métodos e principios multidisciplinares |
A22 |
CE22 - Adquirir habilidades computacionais e xestión das novas TIC |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C5 |
CT5 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los mecanismos de recuperación y evaluacion de información más usuales y su modo de aplicación |
A6 A10 A19 A20 A22
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á recuperación de información e os SRI
2. Modelos de Recuperación da Información
3. Avaliación da Recuperación de Información
4. Casos prácticos de Recuperación de Información
Técnicas de navegación na internet
5. Ferramentas de recuperación de información. |
1.1 Definicións
1.2 Sistemas de Recuperación de Información
2.1 Recuperación de información en web
2.2 Motores de procura
2.3 Robots
3.1 Relevancia vs. Pertinencia
3.2 Medidas tradicionais: precisión e exhaustividad
3.3 Medidas alternativas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
B11 C2 |
15 |
15 |
30 |
Proba mixta |
B7 C1 |
2 |
20 |
22 |
Traballos tutelados |
A6 A10 A19 A20 A22 B9 B8 B6 B1 B2 B3 B4 B5 B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
50 |
55 |
Sesión maxistral |
B7 C1 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Búsqueda e análisis de información. Uso de ferramentas informáticas para á validación dos contidos expostos nas sesiones maxistrais |
Proba mixta |
Realizarase un examen que poderá incluir preguntas tipo test e preguntas de desenrrolo breve, co obxectivo de comprobar que o alumno asimilou os conceptos correctamente. O examen tipo test componrase dun conxunto de preguntas con varias respostas posibles, das que só unha é correcta. As preguntas non contestadas non puntúan, e as contestadas erróneamente puntúan negativamente. |
Traballos tutelados |
Traballos nos que o alumno, a proposta propia ou do profesor, profundizará nalgún dos aspectos vistos na materia. Os traballos serán expostos ó resto de alumnos e o seu contido formará parte do material a evaluar na materia. |
Sesión maxistral |
Clases impartidas polo profesor mediante a proxección de transparencias. As clases explicarán os conceptos teóricos da materia, intentando o uso de exemplos sinxelos e casos de estudio. As transparencias e o resto de materiais empregados estarán disponibles a través da Web de docencia da universidade. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Realizaranse varias sesións para explicar aspectos específicos ás prácticas e/ou traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A10 A19 A20 A22 B9 B8 B6 B1 B2 B3 B4 B5 B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Evaluación do traballo realizado, incluindo a exposición do mismo ó resto de alumnos |
20 |
Prácticas a través de TIC |
B11 C2 |
Desenrrolo de exercicios e/ou tarefas nas clases interactivas |
30 |
Proba mixta |
B7 C1 |
Examen tipo test e/ou preguntas breves |
40 |
Sesión maxistral |
B7 C1 |
Participación ACTIVA na clase |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, o alumno deberá obter unha cualificación mínima de 5 sobre 10 no resultado resultado de combinar as cualificacións da proba obxectiva e as prácticas de laboratorio. Para poder facer a media entre os dous notas o alumno deberá obter unha nota mínima de 4 na proba obxectiva. Se non obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente á nota da proba obxectiva. Estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica: Indicar ao profesor a situación deste tipo de estudantes. A entrega dos traballos tense que realizar nas datas establecidas para todos os estudantes. Segunda oportunidade e Convocatoria adiantada: O estudante ten que realizar o exame da asignatura nestas convocatorias, sendo os criterios para obter a nota total da materia, os indicados ao principio deste apartado. Poderá entregar o traballo tutelado, o haxa ou non entregado con anterioridade, e a nota do traballo entregado substituirá á que teña previamente neste apartado. En canto á nota obtida nos traballos en clase, manterase, non podendo recuperarse a parte da nota que se corresponde co traballo feito nas clases. Plaxio: En calquera entrega na que se detecte plaxio, a entrega será valorada cun cero. O plaxio na proba obxectiva será sancionado de acordo con a normativa vixente da universidade. En caso de detección de plaxio en calquera avaliación ou en calquera dos epígrafes avaliables, considérase a materia como suspensa (nota numérica = 0).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Baeza-Yates, Ricardo; Ribeiro-Neto, Berthier: Modern Information Retrieval. New York : ACM;Harlow, Essex: Addison-Wesley Longman, 1999. Singhal, Amit (2001). «Modern Information Retrieval: A Brief Overview». Bulletin of the IEEE Computer Society Technical Committee on Data Engineering 24 (4): 35-43. Raquel Gómez Díaz. La evaluación en recuperación de la información [en linea]. "Hipertext.net", núm. 1, 2003. <http://www.hipertext.net> C.A. Hert. Understading information retrieval interaction: theoretical and practical implications. Greenwich: Ablex Publishing Corporation, 1997. F. J. Martínez. Recuperación de Información: Modelos, sistemas y evaluación. 2011. <http://http://eprints.rclis.org/16262/> |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|