Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Ter o coñecemento humanístico que lle permita ter unha cultura sólida para contextualizar os coñecementos adquiridos |
A3 |
CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información |
A4 |
CE4 - Dominar os fundamentos do comportamento dos individuos na busca, recuperación e uso da información, tomando como punto de referencia os aspectos de motivación, contorna e contexto |
A5 |
CE5 - Dominar as fontes de información relevantes que permitan satisfacer de forma efectiva as demandas dos usuarios tanto para a actividade investigadora como para a empresarial |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A14 |
CE14 - Aplicar as disposicións e procedementos legais e regulamentarios relacionados coa actividade de información e documentación en xeral e no ámbito dixital en particular |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de organizar exposicións temporais ou permamentes |
A2 A3 A5 A13 A14
|
B1 B2 B8 B9
|
C1
|
Ser capaz de deseñar e planificar o discurso didáctico en museos. |
A2 A3 A4 A5 A13 A14
|
B1 B2 B8
|
C1 C2
|
Estudiar os museos e a súa evolución e comprender cómo funcionan |
A2
|
|
C1 C2 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Museoloxía e museografía: introducción e definicións
2. Breve historia dos museos
3. Museografía: concepto e evolución.
4 Espazos museográficos
5. Consideracións sobre a figura do comisario
6. Práctica do comisariado de exposicións
7. Planificación e deseño dun proxecto expositivo. |
2.1. Da Antigüedade á Época contemporánea
2.2. Século XIX e primeira mitad do XX
2.3. Nueva Museoloxía
2.4. Tendencias actuais
5.1 . As fontes do comisario.
7.1Investigación e desenvolvemento conceptual da exposición
7.2 Redacción do proxecto expositivo: puntos a considerar
7.3Presentación da proposta e viabilidade da exposición
7.4.Introdcucción ao deseño museográfico: estratexias
7.5 Aprender a elaborar unha idea de proxecto expositivo
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A5 A13 B1 B2 B8 B9 C1 C2 C6 C7 |
12 |
60 |
72 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 B8 B9 |
7 |
35 |
42 |
Obradoiro |
A2 A3 A13 B8 B9 C2 C6 C7 |
8 |
8 |
16 |
Sesión maxistral |
A5 A13 B1 |
5 |
15 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballos sobre museos.
Serán de carácter obrigatorio
|
Estudo de casos |
Conxunto de textos que se analizarán para profundizar nos contidos.
|
Obradoiro |
Taller e posta en común dunha práctica sobre museos |
Sesión maxistral |
Clases expositivas ca base teórica da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os profesores serán guías no estudo de casos e marcarán as pautas a seguir nos traballos tutelados. Moderarán o obradoiro
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A5 A13 B1 |
Respostas breves sobre as clases expositivas 10% da nota final |
10 |
Traballos tutelados |
A5 A13 B1 B2 B8 B9 C1 C2 C6 C7 |
Traballo sobre un proxecto museográfico. 60 % da nota final
|
60 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 B8 B9 |
Estudos de casos na aula. 20% da nota final |
20 |
Obradoiro |
A2 A3 A13 B8 B9 C2 C6 C7 |
Taller. 10% da nota final |
10 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con dispensas ou necesidades especiais, deben poñerse en contacto co profesorado da materia
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALONSOFERNÁNDEZ, L.: Diseño de exposiciones. Concepto, instalación y montaje, Madrid,2001. ALONSOFERNÁNDEZ, L.: Museología y Museografía. Barcelona, 2016. BALLART,J.: Manual de museos, Madrid, 2008. BELCHER,M.: Organización y diseño de exposiciones, su relación con el museo, Gijón,1994. LLONCH,M., SANTACANA, N.: Claves de la museografía didáctica, Lleida, 2011. RICO,J.C.: Museos, arquitectura, arte. Los espacios expositivos, Madrid,1994. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Metodoloxía da Investigación en Información e Documentación/710G04010 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|