Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity |
A3 |
CE3 - Knowing the reality and the social conditioning factors that influence the management of information |
A12 |
CE12 - Develop support services for scientific communication in all its stages from creation to dissemination of scientific results in both the public and private sectors |
B2 |
CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study |
B3 |
CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments |
B4 |
CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way |
B5 |
CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous |
B6 |
CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning |
B7 |
CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning |
B8 |
CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations |
B9 |
CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making |
B10 |
CG5 - Ability to work in an international and global context |
B11 |
CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society |
C3 |
CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective |
C6 |
CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development |
C7 |
CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Distinguir entre os conceptos relacionados coa comunicación e divulgación científica.
|
A1 A3 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C6 C7
|
Coñecer os factores e axentes que interveñen na divulgación e promoción da ciencia.
|
A1 A3 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C6 C7
|
Deseñar plans e accións de divulgación científica |
A1 A3 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1- A Comunicación científica |
1.1- Diseminacion, difusion e divulgación.
1.2- Axentes implicados na comunicación cientifica
1.3- Diseño de accións de divulgación |
2- Accións de comunicación científica. |
Modelos, técnicas e prácticas que poderán atender a diversos medios de comunicación (audiovisual, editorial, Internet) e contextos (museos científicos, exposicións, eventos de divulgación científica).
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 B3 B5 B7 B8 C7 |
4 |
0 |
4 |
Student portfolio |
A1 A3 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
10 |
25 |
35 |
Supervised projects |
A1 A3 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
3 |
25 |
28 |
Aprendizaxe servizo |
A12 B2 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C3 C6 C7 |
0 |
2 |
2 |
Oral presentation |
A1 A3 B2 B3 B4 B6 B7 B9 C3 C6 |
4 |
2 |
6 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. Abordaranse cuestións teóricas e/o prácticas necesarias para o desenvolvemento do traballo tutelado e traballos do portafolios.
|
Student portfolio |
Cartafol de traballo dos alumnos que deben entregar no/s prazo/s estipulado/s pola profesora. Incluirá as distintas actividades realizadas en clase: resumenes ou esquemas, test, exercicios prácticos... Permitirá profundar sobre os contidos e realizar o seguimento dos coñecementos adquiridos.
|
Supervised projects |
Realización por parte do alumnado dun traballo autónomo orientado á profundización nos contidos da materia, baixo a vixilancia e seguemento da profesora. Proporcionaranse instrucións precisas para a súa realización.
|
Aprendizaxe servizo |
Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo.
Plantexarase aos alumnos matriculados na materia a posibilidade de participar nunha actividade aprendizaxe-servizo con alguna entidade colaboradora, trasladando á practica o traballo tutelado. |
Oral presentation |
Ao longo das clases procurarase a interacción entre o alumnado e profesorado de modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os traballos prácticos que realicen. Poderase requirir unha exposición do traballo tutelado na aula, co apoio dunha presentación multimedia de diapositivas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
Student portfolio |
Supervised projects |
Aprendizaxe servizo |
|
Description |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos e a forma de preparar o traballo tutelados, traballos do portafolios e as presentaciones orais.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. Poderán realizarse titorías por Teams, acordándoas previamente por correo electrónico coa profesora. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A1 A3 B2 B3 B4 B6 B7 B9 C3 C6 |
Terase en conta a participación nas aulas expoñendo o traballo propio. |
10 |
Student portfolio |
A1 A3 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada. |
40 |
Supervised projects |
A1 A3 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada actividade, o contido, as achegas por parte dos alumnos, a coherencia da súa estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos. |
50 |
Aprendizaxe servizo |
A12 B2 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C3 C6 C7 |
Valorarase positivamente, dentro do 50% reservado ao traballo tutelado, engadindo ate 1 punto a cualificación obtida neste. |
0 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia, é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 4 sobre 10 no portafolios e o traballo tutelado, de non ser así a nota global da materia non será superior a 4,5. Non se avaliarán traballos entregados fóra de prazo ou non acordados cos docentes previamente cando sexa preciso. Unha vez realizado un dos traballos do portafolios, se as restantes entregas da metodoloxía non se entregan nos prazos establecidos cualificaranse cun 0. Este será tamén o caso dos traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados ou plaxiados. A cualificación será de non presentado (N. P.), cando non se entregue ningún dos traballos do portafolios ou o traballo tutelado, SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas na primeira oportunidade. Será obrigatorio comunicar á profesora como se abordará a avaliación nesta segunda oportunidade. Cando haza que elixir un tema para unha das actividades do portafolios ou para o traballo tutelado, se non se fixo durante o curso, será obrigatorio acordalo cos docentes, como mínimo, un mes antes da data fixada para o exame pola Facultade. ALUMNOS CON DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA: Terán que acordar unha titoría nas dúas primeiras semanas de clase co fin de establecer un plan de traballo idóneo e de entregas para a a primeira oportunidade. De non realizarse esa primeira titoría na que se acordará unha data de entrega alternativa, entenderase que o alumno opta por presentar os traballos na mesmas datas que o resto do alumnado. Poderán ser dispensados da participación nas aulas (o 10% de "presentación oral"), tendo neste caso o portafolios o valor do 50%. Na segunda oportunidade, non haberá diferenzas no sistema de avaliación en relación co proposto para o resto do alumnado.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Brooks H, Bee P. Chapter 10:
Research Dissamination and Impact. En: Bee P, Brooks H, Callaghan P, Lovell K,
editores. A Research Handbook for Patient and Public Involvement Researchers.
Manchester: Manchester University Press; 2018. 129-141. - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología,
editor. Libro blanco de las Unidades de Cultura Científica y de la innovación
UCC+i. Madrid: Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología; 2021.
Disponible en: https://www.fecyt.es/es/publicacion/libro-blanco-de-las-unidades-de-cultura-cientifica-y-de-la-innovacion-ucci-0 [28-6-2022]. -Fundación Ibercivis y
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)-Ministerio de
Ciencia e Innovación. Observatorio de la ciencia ciudadana en
España. Disponible en: https://ciencia-ciudadana.es/ [28-6-2022]. -Grupo de Trabajo de Divulgación y Cultura Científica
de Crue-I+D+i (Red Divulga), Fundación Española para la Ciencia y la
Tecnología. Guía de valoración de la actividad de divulgación científica del
personal académico e investigador. Madrid: CRUE Universidades Españolas I+D+i,
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología; 2018. Disponible en: https://www.upo.es/diario/wp-content/uploads/2018/12/Guia-Valoraci%C3%B3n-Divulgaci%C3%B3n-CRUE-FECYT.pdf [28-6-2022].
-Introducing science communication: a
practical guide. Editado por
Mark L. Brake y Emma Weitkamp. Houndmills : Palgrave Macmillan, 2010
-Poza Luján, J. L. 12 consejos para el diseño de
actividades de divulgación científica (2012). Disponible en: https://www.ruvid.org/comunicarciencia/12-consejos-actividades-divulgacion.pdf [28-6-2022]. - Seguí Simarro, J. M. Estrategias de divulgación científica. Valencia : Universitat Politècnica de València,
2015 |
Complementary
|
|
Os docentes poderán recomendar nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|