Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Economía da Globalización Código 710G05003
Titulación
Grao en Relacións Internacionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Nuñez Gamallo, Ramon Jose
Correo electrónico
ramon.nunez.gamallo@udc.es
Profesorado
Nuñez Gamallo, Ramon Jose
Correo electrónico
ramon.nunez.gamallo@udc.es
Web http://secretaria.uvigo.gal/docnet-nuevo/guia_docent/?centre=108&ensenyament=O08G440V01
Descrición xeral A Globalización é un fenómeno que se basea no constante aumento das interconexións económicas, sociais e tecnolóxicas entre as diferentes nacións do mundo. Unha cuestión fundamental é o vínculo de interdependencia entre os diferentes países ou rexións.
Un mundo máis interconectado ten un maior impacto na produción, o comercio internacional, o
investimento estranxeiro, o crecemento económico e os mercados laborais: o comercio de bens e servizos, os fluxos financeiros, os procesos migratorios incrementáronse enormemente no últimas cinco décadas cunha profunda influencia nas relacións internacionais.
Como consecuencia, por unha banda, os asuntos nacionais están a desvanecerse e é difícil separar as
actividades económicas internas das externas. Doutra banda, como reacción, as ideas nacionalistas han ido xurdindo ao longo do tempo.
A globalización é, por tanto, unha idea complexa que involucra economía, política, cuestións sociais,
tecnoloxía e está impulsada pola converxencia de sistemas culturais e económico. Ademais, outro resultado é a desigualdade mundial que está a orixinar o proceso de globalización.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A4 CE4 - Comprender os fundamentos teóricos xerais da economía e da estrutura económica internacional.
A5 CE5 - Comprender e analizar os procesos globalizadores, as dinámicas de deslocalización e estratexias alternativas.
A10 CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas.
A11 CE11 - Analizar a realidade política, social e económica no marco da cooperación internacional ao desenvolvemento.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B6 CG1 - Apreciar a diversidade e a multiculturalidad.
B7 CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Entender o fenómeno da globalización así como das súas potencialidades e riscos para o desenvolvemento económico. A4
A5
A10
A11
B1
B6
B7
C4
C8
Coñecer e valorar o papel das institucións económicas internacionais encargadas de xestionar as relacións económicas internacionais e os seus retos futuros. A4
A5
A10
A11
B1
B6
B7
C4
C8
Coñecer as fontes de información económica e estatística relevante sobre os fluxos comerciais e financeiros. A4
A5
A10
A11
B1
B6
B7
C4
C8
Ser fluido tanto oralmente como por escrito utilizando la terminología económica adecuada. A4
A5
A10
A11
B1
B6
B7
C4
C8
Identificar as fortalezas e debilidades da economía mundial e expresar o seu punto de vista nos principais debates actuais sobre a globalización e as tendencias da economía mundial. A4
A5
A10
A11
B1
B6
B7
C4
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Unha caixa de ferramentas para entender a economía
Tema 2. Unha Aproximación ás diferentes definicións de Globalización.
Tema 3. Crecemento Económico e o proceso de Globalización despois da Segunda Guerra Mundial.
Tema 4. Liberalización dos fluxos comerciais e financeiros. O papel das Institucións e Organizacións Internacionais.
Tema 5. Diferentes perspectivas da globalización. Efectos Positivos vs. Efectos Negativos.
Tema 6. A Globalización e o seu descontento.
Tema 7. Fluxos comerciais e globalización. As cadeas de valor internacionais.
Tema 8. Empresas multinacionais e fluxos de investimento estranxeiro directo. Efectos sobre o desenvolvemento.
Tema 9. Os impactos da Globalización nas relacións entre países desenvolvidos e menos desenvolvidos.
Tema 10. A experiencia dos países da OCDE, os BRIC. Os perdedores no proceso de globalización.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A2 B1 2 0 2
Sesión maxistral A4 A5 14 26 40
Seminario A10 A11 B6 8 0 8
Solución de problemas B7 B1 C4 C8 18.5 51.5 70
Proba mixta A5 A7 A8 C4 C6 10 15 25
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Introdución á materia onde o profesor explica aos estudantes o desenvolvemento do programa, as ferramentas básicas para medir a actividade económica, as fontes estatísticas a ser usadas durante o curso así como as lecturas recomendadas e os requirimentos para a avaliación continua.
Sesión maxistral Utilizarase un método expositivo co fin de facilitar aos alumnos unha información adecuada sobre os coñecementos fundamentais relacionados cos diferentes temas.
Seminario Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa dos alumnos. Valorarase a capacidade de análise e razoamento dos alumnos, profundando nos contados propios da materia. En canto ao traballo específico do alumno, exporanse preguntas de resposta curta para valorar tanto o nivel de aprendizaxe lograda como a capacidade de síntese; ademais, haberá preguntas de resposta ampla relacionadas con aspectos da materia normalmente con referencia a un texto, un gráfico, unha noticia, etc. e no seu caso, tamén poderá haber preguntas de opción múltiple.
Solución de problemas Cuestións teóricas ou prácticas para resolver polo alumnado, que poderán exporse no contexto das sesións maxistrais, nos seminarios ou ben como traballo persoal do estudantado. Así mesmo, entregarase os resultados da resolución dos problemas teóricos ou prácticos expostos en formato dixital, mediante o campus virtual, do correo electrónico ou de calquera outro sistema indicado polo profesor.
Proba mixta Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a globalización e os procesos económicos que provoca a globalización económica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Solución de problemas
Descrición
Atenderase de maneira individual aos alumnos que teñan dúbidas nos seminarios. Os alumnos poderán tamén resolver as súas dúbidas cos temas dos exercicios prácticos feitos nos seminarios en titorías presenciais (cando sexa posible), por correo electrónico ou por videoconferencia (Teams). As titorías presenciais ou por videoconferancia faranse na modalidade de de concertación de cita previa a través de Teams ou ben no correo electrónico do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Seminario A10 A11 B6 Actividades realizadas ao longo do curso. Dentro deste apartado contémplase
a participación en clases e actividades prácticas desenvolvidas e
presentadas polo alumno durante cúrsoo. Estas actividades consistirán
de probas como ensaios, exposicións ou comentarios de texto.
20
Proba mixta A5 A7 A8 C4 C6 Exame escrito para poñer a proba os coñecementos e habilidades adquiridos no curso. Realizarase no período de exames. Para aprobar a materia requírese obter un mínimo de 4 puntos sobre 10 no exame final. 40
Solución de problemas B7 B1 C4 C8 Resolución de problemas e análises da economía global. Consiste en probas
tipo test e interpretación de gráficos ou táboas.
40
 
Observacións avaliación
Por defecto, os alumnos serán avaliados baixo a metodoloxía de avaliación continua. Para aprobar a materia é necesario
obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 (nota final) e un mínimo de 4 puntos sobre 10 no exame final. Para os alumnos
cuxa nota do exame final sexa inferior a 4 puntos, a nota final será a de avaliación continua.
B) AVALIACIÓN NON CONTINUA:
Os estudantes poden optar por unha Avaliación Global na que será avaliado mediante un exame final que lle permita
alcanzar o 100% da nota máxima (avaliación global). Si decide esta última opción, ser avaliado só polo exame final,
deberá comunicalo por escrito ao profesorado da materia no período do 11 de setembro ao 11 de outubro.
C) EXAME DE SEGUNDA OPCIÓN E FIN DE CARREIRA:
Exame final que valerá o 100% da nota.


Fontes de información
Bibliografía básica
Bibliografía Básica

Krugman, P., Obstfeld, M., & Melitz, M., International Economics: Theory and Policy, 2017
Livesey, F., From global to local: The making of things and the end of globalization, Vintage, 2018
Schenk, C. R., International economic relations since 1945, Routledge, 2021
Stiglitz, J. E., Globalization and its discontents revisited: Anti-globalization in the era of Trump., WW Norton &
Company, 2017
Sachs, J. D., The ages of globalization. In The Ages of Globalization., Columbia University Press, 2020
Rodrik, D., The globalization paradox: Democracy and the future of the world economy., WW Norton &
Company, 2011
Páxina 12 de 67
Steger, M. B., Globalization: A very short introduction, 86, Oxford University Press.,
Roberts, A., & LampN., Six Faces of Globalization: Who Wins, Who Loses, and Why It Matters., Harvard
University Press., 2021


Bibliografía complementaria

UN, New globalization report,
IMF, Globalization: A Brief Overview,
IMF, Finance and Development Magazine, Sept 2012 issue: The Global Village,
World Bank website,
EUROSTAT website,
OECD website,
UNCTAD website,
Bibliografía complementaria

Bibliografía complementaria

UN, New globalization report,

IMF, Globalization: A Brief Overview,

IMF, Finance and Development Magazine, Sept 2012 issue: The Global Village,

World Bank website,

EUROSTAT website,

OECD website,

UNCTAD website,


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Recoméndase a asistencia a clase e a resolución de dúbidas nas titorías individuais de maneira presencial, por correo electrónico ou por videoconferencia (Teams). As titorías presenciais ou por videoconferancia faranse con concertación de cita previa a través Teams ou ben no correo electrónico do profesor.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías