Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
CE3 - To know the concepts, theories and techniques applied to the analysis of the actors and international relations, both in the universal and in the regional field, with a perspective both historical and contemporary. |
A5 |
CE5 - To understand and analyze globalization processes, relocation dynamics and alternative strategies. |
A7 |
CE7 - To analyze the global reality in its different dimensions, in particular the geographical, political, social, economic and legal. |
A8 |
CE8 - To be able to apply scientific methodology to social, political, economic and legal challenges with an international element. |
A9 |
CE9 - To analyze and evaluate environmental and heritage problems in international relations. |
A10 |
CE10 - To acquire knowledge of the techniques, working methods and analysis of the humanities, social and legal sciences. |
A11 |
CE11 - To analyze the political, social and economic reality in the framework of international development cooperation. |
B1 |
CB1 - To demonstrate that students demonstrate knowledge and understanding in an area of ??study that is part of the foundation of general secondary education, and is usually found at a level that, although supported by advanced textbooks, also includes some aspects involving knowledge from avant-garde of his field of study. |
B2 |
CB2 - That students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of ??study. |
B3 |
CB3 - That students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of ??study) to make judgments that include reflection on relevant topics of a social, scientific, or ethical nature. |
B6 |
CG1 - To appreciate diversity and multiculturalism. |
B7 |
CG2 - To acquire the ability to work in an international context. |
C3 |
CT3 - To use the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of their profession and for lifelong learning. |
C4 |
CT4 - To develop for the exercise of a citizenship respectful with the democratic culture, the human rights and the perspective of gender, in the distinct fields of knowledge and in the professional practice, with the aim to achieve a more just and egalitarian society. |
C6 |
CT6 - To acquire life skills and healthy habits, routines and lifestyles, as well as a fair, responsible and efficient use of resources. |
C9 |
CT9 - To have the ability to manage time and resources: develop plans, prioritize activities, identify criticism, set deadlines and meet them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as fontes e métodos da análise demográfica. |
A8 A10
|
B1 B2
|
C3
|
Interrelacionar territorio, política e demografía. |
A7 A9
|
B3
|
C3 C6 C9
|
Tomar conciencia das desigualdades demográficas no proceso de globalización. |
A5 A11
|
B3 B7
|
C4 C9
|
Analizar críticamente as teorías demográficas.
|
A3
|
B3
|
C4
|
Diferenciar as políticas demográficas e comprender a súa repercusión territorial. |
A3
|
B3
|
C4
|
Avaliar o impacto dos movementos migratorios na actualidade. |
A11
|
B6
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Fontes e métodos da análise demográfica. |
1.1. Fundamentos da Xeodemografía.
1.2. Fontes demográficas.
1.3. Métodos da análise demográfica. |
2. Estrutura da poboación e a súa evolución no proceso de globalización. |
2.1. Estrutura da poboación.
2.2. Evolución da poboación. |
3. Xeodemografía, urbanización e globalización.
|
3.1. Introducción ás teorías demográficas.
3.2. Transición demográfica.
3.3. Revolución reproductiva. |
4. Repercusións da distribución desigual da poboación mundial. |
4.1. Poboación e recursos.
4.2. Conferencias internacionais de poboación.
|
5. Políticas demográficas. |
5.1. Introducción ás políticas demográficas.
5.2. Políticas euxenésicas.
5.3. Políticas xenocidas.
5.4. Políticas antinatalistas.
5.5. políticas natalistas. |
6. Movementos migratorios e a súa repercusión territorial. |
6.1. Introducción aos movementos migratorios.
6.2. Repercusión territorial das migracións. |
7. Diversidade territorial das variables demográficas. |
7.1. Prácticas estatísticas (natalidade, fecundidade, mortalidade, esperanza de vida...).
7.2. Prácticas cartográficas. |
8. Proxeccións demográficas. |
8.1. Prácticas estatísticas.
8.2. Prácticas audiovisuais. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A8 A10 B2 B3 B1 C3 C6 C9 |
20 |
5 |
25 |
Case study |
A5 A7 A9 A11 B2 B6 B7 B1 C4 C6 C9 |
15 |
35 |
50 |
ICT practicals |
A3 A8 A10 B2 B3 B1 C3 C6 |
10 |
40 |
50 |
Document analysis |
A3 A8 B3 B7 B1 C6 C9 |
5 |
5 |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A5 A7 A8 A10 A9 A11 B2 B3 B6 B7 B1 C3 C4 C6 C9 |
2.5 |
7.5 |
10 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Sesión expositiva con interactividade combinada. Exposición oral complementada con medios audiovisuais e preguntas dirixidas aos estudantes, para transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. Serán explicados mediante sesións maxistrais os temas: 1. Fontes e métodos da análise demográfica, 2. Estrutura da población e a súa evolución no proceso de globalización e 3. Xeodemografía, urbanización e globalización (teorías demográficas). |
Case study |
Estudo de casos xeo-demográficos para: incentivar os razoamentos inductivos e deductivos, establecer hipóteses, refutar paradigmas, confirmar teorías, propor solucións... Plantéxanse casos que han de ser comprendidos, avaliados e resoltos a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. O estudo de casos aplicarase sobor de todo aos subtemas do tema 5. Políticas demográficas (euxenésicas, xenocidas, antinatalistas e natalistas). |
ICT practicals |
Prácticas con series estatísticas, material cartográfico e medios audiovisuais, para aplicar de forma efectiva as tecnoloxías da información e as comunicacións á análise de problemas xeo-demográficos. As prácticas con TIC aplicaranse sobor de todo aos temas 6. Movementos migratorios e a súa repercusión territorial, 7. Diversidade territorial das variables demográficas (natalidade, fecundidade, mortalidade, esperanza de vida...) e 8. Proxeccións demográficas. |
Document analysis |
Introducción a documentos estatísticos, cartográficos e audiovisuais relevantes para a análise xeo-demográfica, como instrumentos de aplicación ao estudo de casos ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. Esta metodoloxía combinarase coas sesións maxistrais do tema 1. Fontes e métodos da análise demográfica, e có estudo de casos do tema 5. Políticas demográficas. |
Mixed objective/subjective test |
Proba con preguntas tipo ensaio e preguntas tipo obxectivas, para avaliar a capacidade de síntese (por exemplo, definición de conceptos) e a capacidade de análise (por exemplo, comentario de material textual ou gráfico). |
Personalized attention |
|
Description |
Plan de aprendizaxe, específico e individualizado, para axuste entre coñecementos e intereses do alumno, a petición propia. Trátase de entrenar ao alumno para o traballo en equipa, para encaixar os sus intereses na análise grupal e para xerar solucións a problemas derivados das políticas demográficas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A5 A7 A9 A11 B2 B6 B7 B1 C4 C6 C9 |
Estudo de casos xeo-demográficos para: incentivar os razoamentos inductivos e deductivos, establecer hipóteses, refutar paradigmas, confirmar teorías, propor solucións... Plantéxanse casos que han de ser comprendidos, avaliados e resoltos a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
20 |
ICT practicals |
A3 A8 A10 B2 B3 B1 C3 C6 |
Prácticas con series estatísticas, material cartográfico e medios audiovisuais, para aplicar de forma efectiva as tecnoloxías da información e as comunicacións á análise de problemas xeo-demográficos. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A5 A7 A8 A10 A9 A11 B2 B3 B6 B7 B1 C3 C4 C6 C9 |
Proba con preguntas tipo ensaio e preguntas tipo obxectivas, para avaliar a capacidade de síntese (por exemplo, definición de conceptos) e a capacidade de análise (por exemplo, comentario de material textual ou gráfico). |
40 |
|
Assessment comments |
A avaliación por seguimento continuado/observación sistemática correspóndese có estudo de casos e prácticas Tics. Para superar a materia o alumno deberá levar a cabo os estudos de casos e prácticas con Tics que se lle indiquen, ademáis de obter polo menos unha calificación de 5.0 puntos na proba mixta. De non ser así, poderá acudir a unha segunda oportunidade, para a cal se lle manterán as calificacións dos estudos de casos e prácticas con Tics. Ao alumnado con recoñecemento a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia se lle aplicará a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC", de 29 de maio de 2012, artigos 2.3, 3.b. y 4.5. Advírtese que, se fose detectado fraude mediante plaxio ou copia en calquera das actividades avaliables, a materia será calificada con 0.0 puntos na convocatoria correspondente, ao marxe doutras calificacións obtidas.
|
Sources of information |
Basic
|
Henry L. (1976). Demografía. Labor
Leridon H. & Toulemon L. (2014). Demografía. CEDUA Col Mex
Pressat R. (1979). Demografía estadística. Ariel
Vinuesa J. Ed. (1994). Demografía. Análisis y proyecciones. Síntesis
Toulemon L. & Leridon H. (2015). Demografía. Enfoque estadístico y dinámica de las poblaciones. CEDU México
Pressat R. (1987). Diccionario de demografía. Oikos-Tau
Pressat R. (1983). El análisis demográfico. FCE
Sánchez Barricarte J.J. (2008). El crecimiento de la población mundial. Tirant lo Blanch
Vinuesa J. Ed. (1982). El estudio de la población. IEAL (Madrid)
Bricker D. & Ibbitson J. (2019). El planeta vacío: el shock del declive la población mundial. Editorial B
Tapinos G. (1988). Elementos de demografía. Espasa Calpe
Sánchez D. & Chávez R. (2019). Envejecimiento de la población y cambio climático. Comares (Granada)
Arroyo A. Ed. (2007). Estadísticas demográficas y sociales. Universidad de Jaén
Mogelgaard K. et alt. (2019). Estado de la población mundial. UNFPA
Reques P. (2011). Geo-demografía. Principios conceptuales y metodológicos. Universidad de Cantabria (Santander)
Livi Bacci M. (1998). Historia de la población europea. Crítica
Livi Bacci M. (2009). Historia mínima de la población mundial. Ariel
Livi Bacci M. (1993). Introducción a la demografía. Ariel
Susino J. (2016). Introducción a la práctica del análisis demográfico. Dextra Editorial
Vallín J. (1995). La demografía. Alianza Editorial
Abellán A. (1991). La población del mundo. Síntesis
Vallin J. (1995). La población mundial. Alianza Editorial
Sartori G. & Mazzoleni G. (2003). La tierra explota: superpoblación y desarrollo. Taurus
Thumerelle P.J. (1997). Las poblaciones del mundo. Cátedra
Puyo R. et alt. (1993). Los grandes problemas actuales de la población. Síntesis
Le Bras H. (1997). Los límites del planeta. Mitos de la naturaleza y la población. Ariel
Reques P. (2001). Población, recursos y medio ambiente: ¿El final de los mitos?. Universidad de Cantabria (Santander)
Vinuesa J. & Puga D. (2007). Técnicas y ejercicios de Demografía. INE Colección Libros de autor |
|
Complementary
|
United Nations (....). Demographic Manuals. UN (23 vol.)
AAVV (....). Demographic Research. Max Plank Institute for Demographic Research
Poston D.L. (2019). Handbook of Population. Springer (Switzerland)
Guilluy Ch. (2021). Les temps des gens ordinaires. Flammarion
AAVV (....). Papers de Demografía. Working Paper del Centre d´Estudis Demogràfics
Shryock H.S. et alt. (1975). The Methods and Materials of Demography. US Bureau of the Census (vol.2). PDF en Google Books
AAVV (....). The Open Demography Journal. Demography Journal |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Political Geography/710G05004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Migratory movements and co-development/710G05028 |
|
|