Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A7 |
CE7 - Analizar a realidade global nas súas diferentes dimensións, en particular a xeográfica, a política, a social, a económica e a xurídica. |
A10 |
CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas. |
A11 |
CE11 - Analizar a realidade política, social e económica no marco da cooperación internacional ao desenvolvemento. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as principais respostas éticas, xurídicas e políticas á globalización |
A3 A7 A11
|
|
|
Comprender a importancia da ética na vida e as relacións humanas |
A7 A11
|
|
C4
|
Comprender o significado e as características dos dereitos humanos |
A3 A7 A11
|
|
C4
|
Identificar y analizar os problemas de xustiza global |
A7 A10 A11
|
B2 B7
|
C4
|
Desenvolver habilidades argumentativas para analizar criticamente as respostas éticas, xurídicas e políticas |
A7 A10
|
B2 B7
|
C4
|
Comprender o marco teórico xeral da filosofía moral e política a través dos seus conceptos fundamentais |
A3 A7 A11
|
|
C4
|
Analizar ética, política e xuridicamente os valores subxacentes a algúns problemas sociais, principalmente os relativos á igualdade e a xustiza, desde a perspectiva dun mundo globalizado |
A7 A10 A11
|
B2 B7
|
C4
|
Comprometerse coa construción e desenvolvemento dunha cidadanía democrática |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Ética da globalización |
1. Ética.
2. Globalización.
3. A ética da globalización. |
II. Globalización e dereitos humanos |
1. O concepto de dereitos humanos no ámbito global.
2. Os elementos dos dereitos humanos no ámbito global.
3. A xustificación dos dereitos humanos no ámbito global. |
III. Seminarios |
1. Ética e xustiza globais.
2. Cuestións globais de dereitos humanos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A7 A10 A11 B2 B7 C4 |
12 |
12 |
24 |
Proba obxectiva |
A3 A7 A11 |
1 |
24 |
25 |
Estudo de casos |
A7 A10 A11 B2 C4 |
24 |
24 |
48 |
Sesión maxistral |
A3 A7 A11 B7 |
16 |
16 |
32 |
Análise de fontes documentais |
A3 A7 A10 A11 |
1 |
16 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Traballo colaborativo orientado á selección, comprensión e aplicación crítica dos coñecementos a cuestións e casos concretos, así como ao desenvolvmeneto de habilidades argumentativas |
Proba obxectiva |
Actividade que pretende evaluar o coñecemento e a comprensión dos conceptos e cuestións principais tratados no curso |
Estudo de casos |
Análise e participación individual na deliberación conxunta dun tema, amosando coñecemento, comprensión e capacidade de avaliación crítica. |
Sesión maxistral |
Explicación e avaliación dos princiapis conceptos, elementos e cuestións relacionados co curso, identificando as relacións entre os diferentes contidos |
Análise de fontes documentais |
Lectura detallada e avaliación dos principais documentos bibliográficos e normativos tratados nas sesións maxistrais ou empergados nos obradoiros |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Obradoiro |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Obradoiro + Análise de fontes documentais: os obradoiros presenciais requiren análise de documentos como traballo previo do alumnado. O profesorado ofrece atención personalizada para a aclaración de calquera dúbida tras a lectura dos documentos propostos e para a preparación do obradoiro.
Sesión maxistral + Proba obxectiva: a proba obxectiva avalía a comprensión do contido das sesións maxistrais. O profesorado ofrece atención personalizada para a aclaración de calquera concepto, idea ou teoría explicada durante a sesión maxistral. Isto axudará na preparación da proba obxectiva. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A7 A10 A11 B2 B7 C4 |
O obradoiro constará dunha das seguintes opcións, segundo sinale o/a profesor/a durante a primeira semana de clases:
(i) 2 presentacións (unha por cada tema dos contidos) realizadas por un grupo de alumnos que presentan unha determinada materia segundo un documento proposto e unhas instrucións, seguidas dunha discusión ("caso práctico"). O alumnado recibirá ata 1 punto por cada presentación.
As presentacións dos obradoiros serán avaliadas cualitativamente. Os criterios de avaliación especificaranse nas clases.
(ii) Entrega dun ensaio seguindo as instrucións especificadas polo profesorado durante o curso. |
20 |
Estudo de casos |
A7 A10 A11 B2 C4 |
Tras as presentacións dos obradoiros (ata 15 ao longo do curso), todo o alumnado deberá participar na discusión do tema e do documento propostos de forma individual. Os estudantes recibirán ata 4 puntos por esta participación, segundo o total de días de obradoiro/estudo de casos de cada curso.
A participación será avaliada cualitativamente. Os criterios de avaliación especificaranse nas clases. |
40 |
Proba obxectiva |
A3 A7 A11 |
A proba obxectiva constará dunha das seguintes opcións, segundo sinale o/a profesor/a durante a primeira semana de clases:
(i) Exame escrito: un conxunto de preguntas para cada un dos dous primeiros temas do contido da materia. Cada pregunta refírese aproximadamente a unha subsección dos diferentes subtemas que compoñen cada tema. Os alumnos deben responder dúas preguntas para cada tema. Nalgúns casos, os estudantes poderán escoller entre varias preguntas propostas.
(ii) Proba periódica: consta de dúas probas diferentes (20% cada unha), unha para cada un dos dous bloques. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Como aprobar o curso Para aprobar a materia os alumnos deberán acadar 5 puntos. Non se require ningún mínimo nin para os obradoiros nin para a proba obxectiva. O alumnado que curse a materia na modalidade de Avaliación Global (UVigo) será avaliado mediante un exame final (100%). Plaxio ou fraude académico O comportamento fraudulento do alumnado nas actividades de avaliación, e en particular o plaxio, dará lugar a unha cualificación de 0 (suspenso) na oportunidade correspondente. Criterios de avaliación da 2a oportunidade Na Universidade da Coruña, a segunda oportunidade consistirá en: a) A proba obxectiva (40%) terá a mesma estrutura que na primeira oportunidade. b) O obradoiro (20%) avaliarase mediante a entrega de dous traballos, un por cada tema do curso. c) O estudo de casos (40%) avaliarase mediante unha breve discusión oral cos profesores de todos os obradoiros propostos para o curso, programada antes da data da proba obxectiva. Na Universidade de Vigo, a segunda oportunidade consistirá en: Convocatoria Segunda Oportunidade: As partes da materia superadas na 1ª oportunidade, non serán obxecto de avaliación na 2ª, considerándose, polo tanto, como aprobadas nese curso académico Dedicación a tempo parcial e exención de asistencia a clase Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brysk, A (ed) (2002). Globalization and human rights. Berkeley, London: University of California Press
Steger, MB (2020). Globalization. A very short introduction. Oxford: Oxford University Press
Griffin, J (2008). On human rights. Oxford: Oxford University Press
Singer, P (2016). One world now: the ethics of globalization. New Haven: Yale University Press
LaFollette H; Persson, I (ed.) (2013). The Blackwell guide to ethical theory. Malden, MA-Oxford: Wiley Blackwell
Sullivan, WM; Kymlicka, W (ed.) (2007). The globalization of ethics: religious and secular perspectives. New York: Cambridge University Press
Beitz, CR (2009). The idea of human rights. Oxford: Oxford University Press
Cruft ,R; Liao, SM; Renzo, M (2015). The Philosophical Foundations of Human Rights. An Overview. . Oxford: Oxford University Press
Pogge, T (2010). What is global justice (in "Politics as usual"). Cambridge: Polity Press
Fraser, N (2009). Who counts? Dilemmas of justice in a Postwestphalian world. Antipode 41 S1 |
|
Bibliografía complementaria
|
Sinnot-Armstrong, W. (2022). Consequentialism. The Stanford Encyclopedia of Philosophy
Nickel, J (2021). Human Rights. The Stanford Encyclopedia of Philosophy
Fagan, A. (). Human Rights. The Internet Encyclopedia of Philosophy
Joseph, S; McBeth, A (ed.) (2010). Research handbook on international human rights law. Cheltenham: Edward Elgar
Ishay, MR (2008). The history of human rights. Berkeley: University of California Press
Rawls, J. (1999). The law of peoples. Cambridge, Mass.: Harvard University Press
Hurtshouse, R.; Pettigrove, G. (2022). Virtue ethics. The Stanford Encyclopedia of Philosophy |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|