Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xestión de Proxectos de Cooperación I Código 710G05025
Titulación
Grao en Relacións Internacionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Puime Guillén, Félix
Correo electrónico
felix.puime@udc.es
Profesorado
Puime Guillén, Félix
Correo electrónico
felix.puime@udc.es
Web
Descrición xeral A materia céntrase na metodoloxía, elaboración e avaliación de proxectos, a materia propón de forma práctica como levar a cabo proxectos de cooperación internacional.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 CE1 - Analizar información relacionada con fontes e feitos internacionais en contornas xeopolíticas, económicos e xurídicos complexos, presenciais ou virtuais.
A2 CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais.
A3 CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea.
A8 CE8 - Ser capaz de aplicar a metodoloxía científica aos retos sociais, políticos, económicos e xurídicos con elemento internacional.
A9 CE9 - Analizar e avaliar problemas ambientais e patrimoniais nas relacións internacionais.
A10 CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas.
A11 CE11 - Analizar a realidade política, social e económica no marco da cooperación internacional ao desenvolvemento.
A12 CE12 - Comprender os instrumentos e mecanismos políticos, xurídicos e económicos que garanten unha xestión eficiente de proxectos e negocios internacionais.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B7 CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
C5 CT5 - Defender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C9 CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Identificar factores determinantes de contornos dinámicos e complexos no ámbito da cooperación. A1
B7
Avaliar a estrutura e o funcionamento adecuados das organizacións e institucións estatais e internacionais. A2
A3
Aplicar os conceptos e técnicas á análise das relacións entre os actores implicados en proxectos de cooperación. A8
A12
B2
Aplicar a metodoloxía científica ao reto da xestión de proxectos internacionais. A10
B5
C7
C9
Avaliar e resolver problemas derivados da cooperación. A9
Aplicar técnicas e métodos de traballo e análise axeitados aos proxectos de cooperación. A8
B5
C4
Identificar os distintos aspectos da análise da realidade política, social e económica no marco da cooperación internacional para o desenvolvemento. A9
A11
C4
C5
Distinguir os instrumentos e mecanismos políticos, xurídicos e económicos que garantan unha xestión eficiente dos proxectos de cooperación internacional. A3
A8
A12
B7
C7

Contidos
Temas Subtemas

Tema 1. Intervencións de cooperación internacional

Tema 1. Intervencións de cooperación internacional
Tema 2. Tipoloxía de proxectos Tema 2. Tipoloxía de proxectos
Tema 3. Fases de vida dun proxecto: Identificación dun proxecto Tema 3. Fases de vida dun proxecto: Identificación dun proxecto
Tema 4. Fases da vida da xestión do proxecto: Formulación do proxecto. Tema 4. Fases da vida da xestión do proxecto: Formulación do proxecto.
Tema 5. Fases da vida da xestión do proxecto: Seguimento do proxecto. Tema 5. Fases da vida da xestión do proxecto: Seguimento do proxecto.
Tema 6: Fases de vida da xestión do proxecto: Finalización do proxecto. Tema 6: Fases de vida da xestión do proxecto: Finalización do proxecto.
Tema 7: Fases da vida da xestión do proxecto: Avaliación do proxecto. Tema 7: Fases da vida da xestión do proxecto: Avaliación do proxecto.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A8 A10 A9 A11 A12 B2 B5 B7 C4 2 52 54
Estudo de casos A2 A1 A3 A8 A10 A9 A11 A12 C4 20 0 20
Aprendizaxe servizo A1 B2 C4 C5 C7 C9 10 30 40
Proba obxectiva A2 A1 A3 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B5 2 4 6
Proba de resposta breve A2 A1 A3 A8 A10 A9 A11 A12 B5 B2 4 6 10
Sesión maxistral A2 A1 A3 A10 A11 A12 B2 20 0 20
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados O traballo tutelado poderá ter un enfoque teórico ou un enfoque práctico, dependendo dos intereses do alumno e da natureza do traballo. En función da complejidade do traballo se decidirá si este se realiza e se presenta de forma individual ou en grupos.
Tosas as horas lectivas son presenciais.
Estudo de casos Siguiendo as instrucións da metodoloxía de resolución de problemas. Se formularán exercicios, pequenos traballos ou casos prácticos para realizar en grupos reducidos de estudantes (traballo colaborativo) cuxa resolución se presentará de forma oral.
Todas as horas lectivas son presenciais.
Aprendizaxe servizo ApS é unha metodoloxía didáctica que combina procesos de aprendizaxe e servizo á comunidade nun único proxecto, no que os participantes traballan necesidades reais do contorno co obxectivo de melloralo.

Trátase dunha actividade formativa que integra o servizo comunitario coa aprendizaxe de contidos e a adquisición de habilidades mediante a práctica reflexiva.

Todas as horas lectivas son presenciais.
Proba obxectiva 1. Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da asignatura. O exame poderá conter preguntas cortas, preguntas de desenvolvemento, preguntas sobre casos prácticos, preguntas tipo test (verdadero/falso), preguntas de opción múltiple ou unha combinación dos tipos antes mencionados.

2. O exame poderá ser oral ou escrito, presencial ou virtual.

3. Se celebrarán nas datas, horarios e aulas (en caso de presencial) que o Decanato teña fixado oficialmente.
Proba de resposta breve 1. Poderan haber varios ao longo do curso. Consiste nun exame sobre unha parte da materia e poden ser de respostas cortas, do tipo test (verdadero/falso), de resposta múltiple, de preguntas a desenvolver e de preguntas sobre supostos prácticos ou unha combinación de elas.

2.- Poden ser presenciais no horario de clase ou en liña.
Sesión maxistral 1.- Presentación dos conceptos e contidos teóricos/prácticos básicos necesarios para que os estudantes atopen solucións aos problemas tratados no programa.
2.- O tempo dedicado a cada un dos temas en que se divide a asignatura será proporcional ao grao de dificultade de cada un deles. Para a elaboración dos capítulos que resulten menos difíciles de entender, se poderá remitir ao estudante á bibliografía, aínda que nese caso as clases le orientarán sobre qué fontes específicas se recomenda utilizar.

Todas as horas lectivas son presenciais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe servizo
Traballos tutelados
Estudo de casos
Descrición
En calquera caso o alumno poderá intervir, previa solicitude de intervención, para preguntar, aclarar ou expresar o seu punto de vista sobre o tema que se trate no momento da súa intervención.


- Así mesmo, o alumnado poderá contactar co Profesor con cita previa para realizar titorías virtuais en todos os casos e máis aínda cando se trate de Aprendizaxe Servizo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe servizo A1 B2 C4 C5 C7 C9 O seguimento do proxecto realizarase mediante un informe semanal que o alumnado deberá remitir ao titor académico.

O informe debe incluír o seguinte:

As actuacións realizadas
As melloras reais que se produciron como consecuencia da intervención
Os trámites en curso e a data estimada de finalización.
As dificultades coas que se atoparon e como se solucionaron.
Os comentarios das persoas do centro de día que coordina a actividade.
A memoria final deberá conter tamén unha avaliación persoal do alumno ou alumna que acredite ata que punto puxo en práctica as competencias e coñecementos adquiridos durante a titulación, así como unha valoración global da metodoloxía ApS en xeral.
60
Proba obxectiva A2 A1 A3 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B5 1. Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia. O exame pode conter preguntas curtas, preguntas de redacción, preguntas sobre casos prácticos, preguntas de opción múltiple (verdadeiro/falso), preguntas de opción múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados anteriormente.

2. O exame poderá ser oral ou escrito, presencial ou virtual.

3. Realizaranse nas datas, horarios e aulas que estableza oficialmente o Decanato.
20
Proba de resposta breve A2 A1 A3 A8 A10 A9 A11 A12 B5 B2 1 Consiste nun exame dunha parte da materia e pode ser de resposta curta, tipo test (verdadeiro/falso), respostas múltiples, preguntas a desenvolver e preguntas sobre supostos prácticos ou unha combinación delas.

2.- As probas de resposta curta poderán ser presenciais ou virtuais
20
 
Observacións avaliación
1.- Segunda oportunidade:

Realizarase unha proba mixta co fin de avaliar todas as competencias e contidos da materia. O resultado obtido nesta proba coincidirá coa nota final obtida polo alumno (100%).

2.- Convocatoria anticipada

Só neste caso realizarase unha proba mixta para avaliar todas as competencias e contidos da materia. O resultado obtido na devandita proba coincidirá coa cualificación final obtida polo alumno.

3.- Cualificación de non presentado:

Corresponde ao alumnado:

A) Participar só en actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% sobre a nota final, independentemente da cualificación obtida.

B) Non presentarse ás probas do período oficial de avaliación fixado polo decanato.



4.- Alumnado matriculado a tempo parcial e con “exención de asistencia académica”:

Terán que comunicalo ao profesorado, antes do 30 de setembro, Seguirá os mesmos criterios que os utilizados na avaliación da primeira oportunidade, coa excepción da avaliación continua: agrégase nunha única proba oral a realizar na mesma data do exame do período oficial de avaliación. Acordarase ao inicio do curso un calendario específico de atención personalizada compatible co plan de traballo da materia e coa súa dedicación.

5.- Condicións para a realización de exames/probas:

1. Queda prohibido o acceso á aula de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información (salvo os indicados polo equipo docente).

2. O alumnado acreditará a súa identidade de acordo coa normativa vixente.

3. A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez acreditada, implicará directamente a cualificación de suspensión na convocatoria na que se incorra: o alumno será cualificado con «suspensión» (grado numérico 0) na convocatoria correspondente do ano. académico, se a infracción se comete na primeira ocasión ou na segunda. Para iso, procederá a modificar a súa cualificación na primeira oportunidade, se é o caso.

4. Os criterios de puntuación de cada proba daranse a coñecer no momento da súa realización.

5. Nos exames/probas, se hai preguntas tipo test, as respostas incorrectas poderán ser negativas.

Fontes de información
Bibliografía básica GÓMEZ GALÁN, MANUEL Y SAINZ OLLERO, HÉCTOR. (1999). El Ciclo del Proyecto de Cooperación al Desarrollo. La Aplicación del Marco Lógico.. Madrid. CIDEAL
AGENCIA ESPAÑOLA DE COOPERACIÓN AL DESARROLLO (2007). Manual de Gestión de Evaluaciones de la Cooperación Española.. Madrid. Ministerio de Asuntos Exteriores
MINISTERIO DE ASUNTOS EXTERIORES?SECIPI ( (2001). Metodología de evaluación de la cooperación española. Madrid. SECIPE
AECI Agencia Española de Cooperación al Desarrollo (2000). Metodología de Gestión de Proyectos de Cooperación Española. Madrid. AECI
AGENCIA ESPAÑOLA DE COOPERACIÓN AL DESARROLLO (2000). Metodología de gestión de proyectos de la Cooperación Española. Disponible :http//www.aeci.es

Bibliografía complementaria GONZÁLEZ GÓMEZ, LARA (2005). La Evaluación en la Gestión de Proyectos y Programas de Desarrollo: Una Propuesta Integradora en Agentes, Modelos y Herramientas. Disponible en http://biblioteca.hegoa.ehu.es/system/ebooks/14809/original/La_evaluacion_en_la_gesti
COMISIÓN EUROPEA (CE) (2001). Manual de Gestión del Ciclo del Proyecto. Disponible: http://europa.eu.int/europeaid/methods/PCM Manual Es. march2001


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Diversidade e Xénero/710G05017
Antropoloxía dos Problemas Globais/710G05008
Economía da Globalización/710G05003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xestión de Proxectos de Cooperación II/710G05029

Observacións
1.- As probas e traballos desta materia serán solicitados/realizados sempre que sexa posible en formato virtual.

2.- Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas e incidirase no contorno para modificalos e promover valores de respecto e igualdade.

3- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psicolóxicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder á vida universitaria de forma adecuada, igualitaria e beneficiosa.

4.- Poderase valorar positivamente a participación en actividades complementarias (recomendadas polo equipo docente) organizadas pola Universidade e/ou polo profesorado.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías