Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Analizar información relacionada con fontes e feitos internacionais en contornas xeopolíticas, económicos e xurídicos complexos, presenciais ou virtuais. |
A2 |
CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais. |
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A4 |
CE4 - Comprender os fundamentos teóricos xerais da economía e da estrutura económica internacional. |
A5 |
CE5 - Comprender e analizar os procesos globalizadores, as dinámicas de deslocalización e estratexias alternativas. |
A6 |
CE6 - Comprender os desafíos á seguridade internacional e o valor da mediación e resolución de conflitos de forma pacífica. |
A7 |
CE7 - Analizar a realidade global nas súas diferentes dimensións, en particular a xeográfica, a política, a social, a económica e a xurídica. |
A8 |
CE8 - Ser capaz de aplicar a metodoloxía científica aos retos sociais, políticos, económicos e xurídicos con elemento internacional. |
A9 |
CE9 - Analizar e avaliar problemas ambientais e patrimoniais nas relacións internacionais. |
A10 |
CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas. |
A11 |
CE11 - Analizar a realidade política, social e económica no marco da cooperación internacional ao desenvolvemento. |
A12 |
CE12 - Comprender os instrumentos e mecanismos políticos, xurídicos e económicos que garanten unha xestión eficiente de proxectos e negocios internacionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Apreciar a diversidade e a multiculturalidad. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
B8 |
CG3 - Identificar aspectos esenciais de culturas e costumes doutros países. |
B9 |
CG4 - Formarse na resolución de problemas. |
B10 |
CG5 - Adquirir coñecementos xerais básicos. |
B11 |
CG6 - Adquirir capacidade de organizar e planificar. |
B12 |
CG7 - Adquirir capacidade de tomar decisións. |
B13 |
CG8 - Formarse no deseño e na xestión de proxectos. |
B14 |
CG9 - Adquirir capacidade de adaptarse a novas situacións. |
C1 |
CT1 - Dominar a expresión, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Defenderse nun idioma estranxeiro e expresarse correctamente de forma oral e escrita no mesmo. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C5 |
CT5 - Defender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables, así como un uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer e entender as relacións económicas e de dependencia internacional e as súas transformacións no longo prazo |
A3 A7 A10
|
B7 B8 B10
|
C4
|
Establecer comparacións entre os distintos modelos de colonialismo da Idade Moderna e Contemporánea |
A1 A2 A3 A7 A8 A10
|
B7 B8
|
C4
|
Relacionar as características dos modelos de colonización e descolonización coa realidade política-económica actual |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A11
|
B3 B6 B8 B9 B10 B11
|
C1 C8
|
Reflexionar sobre as consecuencias a longo prazo da presenza europea noutros territorios |
A1
|
B2 B3 B6 B9 B14
|
C4 C7 C8 C9
|
Explicar o método de goberno e control na América española |
A1 A2 A3 A7
|
B1 B4
|
|
Describir os procesos de independencia e descolonización |
A1 A4 A5 A7 A8
|
B1 B5
|
|
Integrar o coñecemento da expansión europea na comprensión da actualidade |
A1 A2 A3 A4 A12
|
B12
|
C3
|
Diferenciar os distintos modelos de organización e control do territorio |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A10
|
|
C4
|
Distinguir as motivacións económicas, políticas e sociais polas que en cada período se ocuparon territorios fóra de Europa |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10
|
B9 B11 B13 B14
|
C2 C3
|
Amosar capacidade de expresión oral e escrita |
|
B10 B11 B12
|
C1 C2 C8 C9
|
Desenvolver a capacidade de procura, selección e elaboración de información |
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7
|
Facilitar o desenvolvemento dun compromiso ético |
A3 A10 A11
|
B2 B3 B6 B7 B8
|
C3 C4 C6
|
Fomentar a capacidade de traballo en equipo e a aplicación dos coñecementos adquiridos na interpretación de material estatístico, gráfico e documental |
A1 A2 A9 A11
|
B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 B12 B13
|
C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A América precolombina: orixes e áreas culturais
|
1.1. A orixe do home americano
1.2. As áreas culturais de América |
2. As ansias de expansión: exploracións nos séculos XIV-XV |
2.1. As primeiras expansións e exploracións
2.2. Colón e a chegada a América |
3. A configuración e evolución de Hispanoamérica: economía, sociedade e goberno nos séculos XVI-XVIII |
3.1. A conquista de América
3.2. O papel da Igrexa
3.3. Goberno e economía nas Indias
3.4. Sociedade e demografía nas Indias |
4. O asentamento doutras potencias en América |
4.1. O Brasil colonial
4.2. Da colonización inglesa e francesa até a rebelión das Trece Colonias |
5. As independencias hispanoamericanas |
|
6. A colonización de África nos séculos XIX-XX |
|
7. Contactos e resistencias en Asia |
|
8. O proceso de descolonización no século XX |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B3 B6 B7 B8 B10 |
20 |
25 |
45 |
Análise de fontes documentais |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12 B8 B10 B1 C1 C2 C3 C4 C6 |
20 |
32 |
52 |
Traballos tutelados |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 B8 B10 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
4 |
17 |
21 |
Proba obxectiva |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B3 B4 B6 B8 B10 B1 C1 C2 C4 C6 C9 |
2 |
10 |
12 |
Presentación oral |
A2 A3 A7 A8 A9 B2 B4 B5 B9 B11 B12 B10 B1 C1 C2 C3 C6 C9 |
6 |
10 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación dos conceptos básicos e das pautas clave para comprender o temario da materia. |
Análise de fontes documentais |
Actividades prácticas a partir de fontes documentais relacionadas co contido da materia. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos escritos sobre puntos do temario que requiren do emprego de bibliografía especializada e aplicación dos coñecementos e das destrezas adquiridas na materia. |
Proba obxectiva |
Realización dun exame escrito sobre os contidos do programa nas convocatorias oficiais. |
Presentación oral |
Exposición oral por parte do alumnado do traballo escrito realizado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver as súas dúbidas sobre a materia e reforzar a súa aprendizaxe autónoma a través do seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas.
Esta atención terá lugar de xeito presencial no despacho (previa solicitude por email), a través de titorías programadas na aplicación TEAMS ou por medio do correo institucional. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12 B8 B10 B1 C1 C2 C3 C4 C6 |
Actividades prácticas con material cuantitativo e/ou cualitativo que se realizarán durante as clases. Facilitarase un calendario aproximado nas primeiras sesións.
Valorase o coñecemento dos contidos da materia, a capacidade de expresión, o uso e dominio do vocabulario específico, a capacidade analítica e sintética. De igual modo, valórase a capacidade para debater, resolver problemas e traballar en equipo. |
30 |
Traballos tutelados |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 B8 B10 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Traballo escrito sobre un tema asignado polo docente. Debe seguir as pautas de presentación que se publicarán no Campus Virtual e empregar bibliografía especializada.
A entrega realizarase nun arquivo PDF a través do Campus Virtual.
Valorase a correcta redacción, a procura e uso de información especializada e crítica, a capacidade de analizar e relacionar termos, sucesos e consecuencias no panorama internacional. |
20 |
Presentación oral |
A2 A3 A7 A8 A9 B2 B4 B5 B9 B11 B12 B10 B1 C1 C2 C3 C6 C9 |
Presentación e defensa do traballo tutelado realizado. Terá lugar nas últimas semanas de docencia, segundo calendario que se publicará tras as entregas do traballo escrito.
Valórase o uso e dominio do vocabulario específico, a claridade expositiva e a capacidade de sintetizar e xerarquizar a información. Tamén computará o aparato gráfico preparado polo alumnado para apoiar a súa presentación. |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B2 B3 B4 B6 B8 B10 B1 C1 C2 C4 C6 C9 |
Exame escrito sobre os contidos da materia que se realizará nas datas das convocatorias oficiais.
Valorase o coñecemento dos contidos da materia, a capacidade de expresión, o uso e dominio do vocabulario específico, a capacidade analítica e sintética. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Normativa de avaliación: - Para superar a materia, débese obter como mínimo 50 puntos dos 100 totais.
- Está
prohibido acceder á aula do exame/probas con calquera dispositivo
que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. - É preciso que cada alumno que desexe realizar as probas se identifique correctamente co DNI na aula na que se vai realizar a proba.
- Cualificación de Non Presentado: a cualificación de non presentado corresponde ao estudante cando só participe en actividades que teñan unha ponderación igual ou inferior ao
30% sobre a cualificación final, con independencia da nota acadada.
- Segunda oportunidade e convocatoria
adiantada: consistirá na realización dunha proba obxectiva cun
valor máximo do 100% da nota final, na que se incluirá unha parte
teórica (40%) e outra parte práctica (60%). - Dedicación
a tiempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao
estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo á normativa académica vixente de la UDC. - Nas primeiras semanas, comunicarase ao estudantado o calendario de actividades prácticas e de entrega dos traballos. O calendario de defensa dos traballos publicarase tras a entrega, a fin de adecuar mellor os tempos ao número de traballos presentados.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Antonio Espino López (2010). Atlas Histórico del colonialismo. Síntesis
Britta Timm Knudsen (ed.) (2022). Decolonizing Colonial Heritage. Taylor & Francis
Marc Ferro (dir.) (2005). El libro negro del colonialismo. Siglos XVI al XXI: del exterminio al arrepentimiento. La esfera de los libros
María Dolores Béjar (2011). Historia del siglo XX. Europa, América, Asia, África y Oceanía. Siglo Veintiuno
E. J. Hobsbawn (2001). La era del imperio (1875-1914). Barcelona: Crítica
M.P. Pérez Cantó y E. M. Romero (2010). Las sociedades originarias y la América hispana. Una aproximación histórica. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid
Robert Young (2016). Postcolonialism?: an historical introduction. Wiley-Blackwell |
|
Bibliografía complementaria
|
Abel García Sánchez (1999). Génesis y desarrollo del imperialismo, 1850-1950. Instituto Politécnico Nacional
Margaret MacMillan (2013). 1914: de la paz a la guerra. Madrid: Turner
Pedro Pérez Herrero (1992). América Latina y el colonialismo europeo: siglos XVI-XVIII. Madrid:Síntesis
Barbara Arneil (2024). Colonialism versus Imperialism. Political Theory, 52(1), 146–176
Luis Alonso Álvarez (2022). El costo del imperio asiático. La formación colonial de las islas filipinas bajo dominio español, 1565-1800. A Coruña: Universidade da Coruña
J. Moreno García (1992). El Extremo Oriente. Siglo XX. Madrid:Síntesis
Josep Fontana (2017). El siglo de la revolución. Una historia del mundo desde 1914. Barcelona: Crítica
Enrique Moradiellos (2013). Europa y el mundo en los albores del siglo XX: la precaria hegemonía europea en víspera de la Gran Guerra.
Leslie Bethell (1990). Historia de América Latina.. Crítica
Alfred W. Crosby (1988). Imperialismo ecológico. La expansión biológica de Europa, 900-1900. Crítica
John H. Elliott (2006). Imperios del mundo atlántico. España y Gran Bretaña en América, 1492-1830. Madrid
Paloma García (2015). La configuración de Oriente Próximo tras la Primera Guerra Mundial. Revista Unisci
Wolfgang J. Mommsen (1987). La época del imperialismo. Europa 1885-1918. Madrid: Siglo XX
Dani Rodrik (2011). La paradoja de la globalización. Democracia y el fuguro de la economía mundial. Bosch
Jose Luis Comellas (2001). Los grandes imperios coloniales. Rialp |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia das Relacións Internacionais II/710G05011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|