Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Planificación Integral do Desenvolvemento Local Código 710G05032
Titulación
Grao en Relacións Internacionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Membiela Pollán, Matías Enrique
Correo electrónico
matias.membiela@udc.es
Profesorado
Membiela Pollán, Matías Enrique
Correo electrónico
matias.membiela@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 CE1 - Analizar información relacionada con fontes e feitos internacionais en contornas xeopolíticas, económicos e xurídicos complexos, presenciais ou virtuais.
A2 CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais.
A3 CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea.
A8 CE8 - Ser capaz de aplicar a metodoloxía científica aos retos sociais, políticos, económicos e xurídicos con elemento internacional.
A10 CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas.
A12 CE12 - Comprender os instrumentos e mecanismos políticos, xurídicos e económicos que garanten unha xestión eficiente de proxectos e negocios internacionais.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B7 CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Identificar factores determinantes de contornos dinámicos e complexos no ámbito do desenvolvemento local. A1
A2
A3
B7
Avaliar a estrutura e o funcionamento axeitados das organizacións e institucións a nivel local. A1
A2
A8
A12
C4
Aplicar os conceptos e técnicas á análise das relacións entre os actores implicados nos proxectos de desenvolvemento local. A2
A3
A10
A12
B2
Aplicar a metodoloxía científica ao reto da planificación integral do desenvolvemento local. A1
A8
B2
Identificar, avaliar e resolver problemas de desenvolvemento local. A1
B2
B7
Aplicar técnicas e métodos de traballo e análise axeitados aos plans de desenvolvemento local. A1
A3
B2
B5
Identificar os distintos aspectos da análise da realidade política, social e económica no marco do desenvolvemento local. A1
A3
A10
Distinguir os instrumentos e mecanismos políticos, legais e económicos que garantan unha xestión eficiente dos proxectos de desenvolvemento local. A1
A12
B5
B7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Definición e aspectos clave dos proxectos de desenvolvemento local. A estratexia de desenvolvemento local como enfoque integral. -
TEMA 2. O plan de desenvolvemento local (PDL). Fases da planificación estratéxica -
TEMA 3. Diagnóstico estratéxico. Fontes de recollida de datos. -
TEMA 4. Aspectos socioeconómicos. O plan de investimento. Iniciativas comunitarias: Interreg, Urban, Equal. Sistemas de produción e recursos tecnolóxicos, infraestruturas. -
TEMA 5. Aspectos demográficos e mercado laboral. A pirámide da idade. Índice sintético de fertilidade. Crecemento absoluto. Saldo migratorio. Desemprego. Niveis de renda. -
TEMA 6. Aspectos asociativos. Fomento das asociacións que contribúan á expansión do PDL. -
TEMA 7. Aspectos turísticos. Corresponsabilidade e sustentabilidade. Localización. Recursos naturais e ambientais. -
TEMA 8. Análise DAFO. Ameazas e oportunidades. Debilidades e fortalezas. Estudo da situación competitiva do concello. -
TEMA 9. Formulación de estratexias de desenvolvemento local. A matriz de confrontación. A matriz CAME. Indicadores de seguimento e consecución de obxectivos. -

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A3 A10 20 0 20
Solución de problemas A1 A8 B2 C4 20 20 40
Traballos tutelados A1 A8 A12 B2 B5 B7 17 49 66
Análise de fontes documentais A1 A8 A10 0 20 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor expoñerá os contidos dos temas da materia co uso de medios audiovisuais.
Solución de problemas Debatiranse en grupo as distintas cuestións formuladas na clase ou realizaranse procuras ad hoc previamente plantexadas e que teñan que ver co temario en estudo.
Traballos tutelados Desenvolverase un proxecto cuxo obxectivo será trasladar os contidos da sesión maxistral a un caso práctico.
Análise de fontes documentais Se analizarán fuentes de datos primarias y secundarias que sirvan para enriquecer tanto la dinámica de clase como el trabajo tutelado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
O traballo en equipo será titorizado, e resolveranse as dúbidas que poidan xurdir durante a súa elaboración.
Valorarase as dúbidas que xurdan en relación coas tarefas realizadas na resolución de problemas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A8 A12 B2 B5 B7 Asignarase un posto de traballo a cada grupo. O obxectivo principal é a aplicación dos contidos teóricos a un estudo de caso. 70
Solución de problemas A1 A8 B2 C4
O profesor formulará preguntas para resolver na clase, utilizando diferentes metodoloxías, e os alumnos deberán resolver estas tarefas.
30
 
Observacións avaliación

Durante o desenvolvemento da parte práctica avaliarase:

  • Adaptación de contidos/fundamentos teóricos
  • Organización e estrutura formal
  • Alcance das conclusións/Revisión bibliográfica
  • Organización de presentacións e capacidade de síntese.
  • Calidade das respostas na presentación.          

Avaliación das observacións

1. No caso daquel alumno que non compareza a ningunha das partes a avaliar, a cualificación que constará na acta será a media dos pesos correspondentes.

2. Nota de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% sobre a nota final, independentemente da cualificación acadada.

3. Segunda oportunidade e convocatoria anticipada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Ademais, se o alumno non realiza o traballo en grupo ou o suspende na primeira oportunidade ou na convocatoria anticipada, na segunda oportunidade poderá optar por realizar traballos grupais ou individuais. As características do traballo serán as mesmas que na primeira oportunidade ou na convocatoria anticipada.

4. Alumnado con recoñecemento de dedicación parcial e exención académica de exención de asistencia: Salvo as datas aprobadas pola Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para o resto das probas acordarase un calendario específico de datas compatibles a principios de o curso coa túa dedicación.

5. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez acreditada, implicará directamente a cualificación de '0' suspenso na materia na convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.

6. En todo caso e para todos os efectos, os aspectos relacionados coa "exención académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse conforme á normativa académica vixente da UDC, https://www. udc.es/es/normative/academic/


Fontes de información
Bibliografía básica Pike, A., Rodríguez-Pose, A., & Tomaney, J. (2011). Desarrollo local y regional. Universitat de València
Antonio Vázquez Barquero (1999). Desarrollo local: Teorías y estrategias. Síntesis
Jo Beall (1997). Integrated Local Development Planning: Towards a new development model for urban settlements. Environment and Urbanization
Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación (FAO) (2005). Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación (FAO). FAO
John M. Levy (2016). Planificación urbana y regional. Pearson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

- Esta materia é optativa e debe cursarse na mención de Cooperación ao Desenvolvemento.

- Todos os aspectos normativos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías