Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A15 |
COMP15 - Capacidad para definir, diseñar y proyectar sistemas de producción automatizados y control avanzado de procesos. |
A34 |
HAB06 - Programar un sistema embebido exprofeso para una aplicación de control industrial. |
A45 |
OPT-COMP2 - Deseñar controladores seleccionando a estrutura de control e o método de sintonización máis adecuado. |
A61 |
OPT-CON2 - Identificar métodos analíticos necesarios para o modelado de sistemas físicos, análises dinámicos e deseño de reguladores así como as normativas de representación dos sistemas de control. |
A79 |
OPT-HAB2 - Analizar e seleccionar os elementos que forman parte dun sistema de control en base á súa finalidade, como poden ser os actuadores, sensores, reguladores, etc. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e saber utilizar os métodos analíticos necesarios para:
- A modelización de sistemas físicos.
- A análise tanto dinámica como estático dos sistemas nos dominios: temporal e *frecuencial.
- O deseño do regulador máis adecuado, que cumpra as especificacións esixidas polo usuario, para cada sistema de control.
- Coñecer a finalidade de cada un dos elementos que forman parte dun sistema de control, como poden ser os actuadores, sensores, reguladores, etc.
- Deseñar controladores seleccionando a estrutura de control e o método de sintonización máis adecuado.
- Coñecer as normativas de representación dos sistemas de control. |
AR15 AR34 AR45 AR61 AR79
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Capítulo 0
Contidos |
Deseño de sistemas de produción automatizados.
Deseño de sistemas de control avanzado de procesos.
Deseño de sistemas electrónicos e de instrumentación industrial. |
Capítulo 1
TECNOLOXÍA DE CONTROL. INTRODUCIÓN.
|
1.1 Conceptos básicos.
1.2 Controis Analóxico e Dixital. |
Capítulo 2
CONTROL PID.
|
2.1 Definicións.
2.2 Banda Proporcional.
2.3 Control todo ou nada.
2.4 Control PWM.
2.5 Controis Proporcional, Derivativa e Integral.
Exercicios.
|
Capítulo 3
ESTRUTURAS PID. |
3.1 Introdución.
3.2 Control en serie ou cascada.
3.3 Control en paralelo ou realimentedo: feedforward.
Exercicios. |
Capítulo 4
INTRODUCIÓN AO MATLAB
|
Exercicios.
|
Capítulo 5
MODELADO DUNHA PLANTA.
|
5.1 Modelos estáticos e dinámicos.
5.2 Formas de modelización dunha planta.
5.3 Respostas ao impulso e ao escalón.
Exercicios.
|
Capítulo 6
SINTONIZACIÓN.
|
6.1 Sintonización en lazo aberto e en lazo pechado.
6.2 Métodos de Ziegler-Nichols.
Exercicios.
|
Capítulo 7
CONTROL NON LINEAL.
|
7.1 Introdución.
7.2 Elementos de Saturación, Dead Zone, Band Zone, etc.
7.3 Control todo ou nada. Control PWM.
Exercicios.
|
Capítulo 8
NORMAS DE REPRESENTACIÓN DE SISTEMAS DE CONTROL.
|
8.1 Normas ISA.
8.2 Táboa de identificación de elementos.
8.3 Símbolos xerais de instrumentos.
Exercicios. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A15 A34 A45 A61 A79 |
6 |
20 |
26 |
Problem solving |
A15 A34 A45 A61 A79 |
2 |
10 |
12 |
Laboratory practice |
A15 A34 A45 A61 A79 |
5 |
0 |
5 |
Supervised projects |
A15 A34 A45 A61 A79 |
2 |
15 |
17 |
Objective test |
A15 A34 A45 A61 A79 |
2 |
8 |
10 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Problem solving |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas".
Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor titor. |
Objective test |
Consistirá na realización dun exame no que se pode poñer un test, problemas e/ou exercicios, coas puntuacións e tempos de realización ben definidos, na folla de exame, para cada un deles.
Para o aprobado da materia é obrigatorio ter realizado todas as prácticas de laboratorio nas datas establecidas para elas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
|
Description |
Asociadas ás leccións maxistrais e de solución de problemas, cada Alumno dispón para a resolución das súas dúbidas, das correspondente sesións de titoría personalizada.
A realización das prácticas de laboratorio será levada persoalmente por un dos profesores designados. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A15 A34 A45 A61 A79 |
Proporanse traballos a realizar polo estudante no marco da asignatura que serán evaluados, con posibilidade de que teñan que ser expostos en público. |
40 |
Laboratory practice |
A15 A34 A45 A61 A79 |
As prácticas de laboratorio só aprobaranse pola súa realización obligatoria e a evaluación. |
10 |
Objective test |
A15 A34 A45 A61 A79 |
Examen tipo proba obxetiva |
50 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as partes por separado. No marco das metodoloxías incluiranse aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais proposto, ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado. É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar. A cualificación correspondente a "Traballos tutelados" poderá fluctuar entre o 40% indicado e un 90%, en consecuencia a "Proba obxectiva" pode variar entre un 0% e o 50% indicado. Os criterios de avaliación da 2º oportunidade e da convocatoria adiantada de decembro, son os mesmos que os da 1º oportunidade. No caso de que algún alumno non puidese por razón debidamente xustificada (dispensa académica) seguir esta metodoloxía docente, deberá porse en contacto co profesor para realizar unha serie de traballos e/ou unha proba obxectiva que permita validar os seus coñecementos na materia. "Tódolos aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC."
|
Sources of information |
Basic
|
Clarence W de Silva (1.989). Control Sensors and Actuators. Prentice Hall
Aidan O'Dwyer (2.003). PI PID Controller Tuning Rules. Imperial College Press
Francisco Ojeda Cherta (1.996). Problemas de diseño de Automatismos. Editorial Paraninfo
Cecilio Angulo Bahón-Cristóbal Raya Giner (2.004). Tecnología de sistemas de control. Edicions de la UPC |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
<p>A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.</p> |
|