Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
COMP14 - Capacidade para deseñar, simular e/ou imprementar solucións tecnolóxicas que impliquen o uso de robots e/ou sistemas de informática industrial nun contorno, recollendo aspectos éticos e legais. |
A17 |
COMP17 - Capacidade para alcanzar a optimización, eficiencia e sustentabilidade no desenvolvemento de sistemas robóticos e/ou industriais e/ou metaheurísticos. |
A26 |
CON08 - Identificar as estruturas mecánicas básicas e avanzadas coas que se constrúen as distintas morfoloxías robóticas, así como as claves e parámetros do seu comportamento, e os modelos cinemáticos e dinámicos de robots. |
A36 |
HAB08 - Dispoñer dunha visión xeral das diferentes posibilidades e obxectivos de control en robots intelixentes, así como as tecnoloxías básicas e emerxentes que se poden aplicar. |
A51 |
OPT-COMP8 - Utilizar un simulador 3D en ROS. |
A67 |
OPT-CON8 - Identificar as librarías máis habituais en ROS para a utilización de sensores e actuadores habituais, incluíndo cámaras, así como as que permiten imprementar técnicas SLAM en ROS. |
A85 |
OPT-HAB8 - Desenvolver aplicacións de robótica complexas utilizando un IDE completo, incluíndo a depuración dos nodos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
COMP14 - Capacidade para deseñar, simular e/ou imprementar solucións tecnolóxicas que impliquen o uso de robots e/ou sistemas de informática industrial nun contorno, recollendo aspectos éticos e legais. |
AI14
|
|
|
COMP17 - Capacidade para alcanzar a optimización, eficiencia e sustentabilidade no desenvolvemento de sistemas robóticos e/ou industriais e/ou metaheurísticos. |
AI17
|
|
|
CON08 - Identificar as estruturas mecánicas básicas e avanzadas coas que se constrúen as distintas morfoloxías robóticas, así como as claves e parámetros do seu comportamento, e os modelos cinemáticos e dinámicos de robots. |
AI26
|
|
|
HAB08 - Dispoñer dunha visión xeral das diferentes posibilidades e obxectivos de control en robots intelixentes, así como as tecnoloxías básicas e emerxentes que se poden aplicar. |
AI36
|
|
|
OPT-COMP8 - Utilizar un simulador 3D en ROS. |
AI51
|
|
|
OPT-CON8 - Identificar as librarías máis habituais en ROS para a utilización de sensores e actuadores habituais, incluíndo cámaras, así como as que permiten imprementar técnicas SLAM en ROS. |
AI67
|
|
|
OPT-HAB8 - Desenvolver aplicacións de robótica complexas utilizando un IDE completo, incluíndo a depuración dos nodos. |
AI85
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da memoria de verificación. |
- Integración de ROS nun IDE de Python. Depuración.
- Simulación 3D en ROS.
- Exemplos de utilización de sensores e actuadores reais con ROS.
- Utilización de cámaras e librerías de procesado de imaxes en ROS.
- SLAM en ROS.
- Implementación de exemplos completos utilizando simulación e robots reais. |
Integración de ROS nun IDE. |
Conceptos de Visual Studio Code.
Utilización básica de Visual Studio Code.
Configuración de Visual Studio Code para a execución de comandos de ROS.
Configuración de Visual Studio Code para a execución e depuración de nodos de ROS. |
actionlib |
Definición de accións.
Implementación. |
Laser pipeline |
Filtros.
Conversión de medidas en cru a nubes de puntos.
Ensamblaxe de nubes de puntos. |
Robot stack |
Formato de descrición de robots: urdf e xacro.
Xestión das posicións das articulacións: joint state publisher.
Utilización de múltiples sistemas de coordenadas e cinemática directa: robot state publisher e geometry2 / tf2. |
Control stack |
Interface co hardware.
Implementación dos controladores: controladores estándar. |
Navigation stack |
Relación con laser, robot e control stacks.
Utilización de mapas.
SLAM. |
Implementación de exemplos completos. |
Implementación de exemplos completos mediante simulación (con Gazebo) e robots reais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A26 A36 A67 |
2.5 |
0 |
2.5 |
Sesión maxistral |
A14 A17 A26 A36 A67 A85 |
10.5 |
15.75 |
26.25 |
Prácticas de laboratorio |
A14 A17 A36 A51 A85 |
10.5 |
15.75 |
26.25 |
Traballos tutelados |
A14 A17 A36 A51 A85 |
0 |
18 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba de avaliación que se realizará nas correspondentes oportunidades das convocatorias oficiais. Consistirá nunha proba escrita coa finalidade de comprobar o afianzamento dos conceptos teóricos máis importantes vistos na materia. |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula que serve para establecer os conceptos fundamentais da materia. Consiste na exposición oral facendo uso profuso de medios audiovisuais e buscando a participación dos alumnos mediante a formulación de casos prácticos e a realización de preguntas, co fin de facilitar a aprendizaxe e fomentar o espírito crítico. |
Prácticas de laboratorio |
Mediante esta actividade os alumnos implementarán no laboratorio pequenos programas / sistemas que exemplificarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais, de forma que poidan probar no mundo real algúns dos métodos e técnicas, e valorar de primeira man os problemas (e as súas implicacións) que xorden na implementación. Durante a súa realización, o alumno poderá expor dúbidas ao profesor ou consultar os materiais que estime oportuno. |
Traballos tutelados |
Realización dun ou varios traballos ao longo do cuadrimestre, de forma autónoma e titorizados polos profesores, que implicarán levar á práctica os conceptos vistos nas sesións maxistrais. Polo menos o traballo final será realizado en grupo e os alumnos entregarán, en soporte informático, unha memoria e terán que realizar tamén unha presentación ante o profesor e os seus compañeiros de clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Prácticas de laboratorio: a atención personalizada nas clases prácticas consistirá en resolver as dúbidas conceptuais ou procedementais que poidan xurdir durante a súa realización, modulando o tempo de atención a cada alumno en función das súas necesidades individuais.
Traballos tutelados: a atención personalizada nos traballos consistirá en titorías intermedias, durante o prazo habilitado para a súa realización, que se centrarán na revisión do traballo realizado ata ese momento, suxerindo cambios e aclarando dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A26 A36 A67 |
Proba final da materia que consistirá na realización dun exame individual. Esta proba terá preguntas de tipo teóricas e prácticas relacionadas cos conceptos estudados nas clases maxistrais, nas prácticas de laboratorio ou cos contidos dos traballos / proyectos tutelados. |
40 |
Traballos tutelados |
A14 A17 A36 A51 A85 |
Desenvolvemento dun ou varios proxectos individuais ou en grupos reducidos. Será necesario entregar os materiais en tempo e forma seguindo as indicacións do enunciado. Polo menos o traballo final requirirá a exposición oral por parte de todos os integrantes do grupo de traballo, empregando para iso a presentación entregada. A non realización da presentación supoñerá unha nota de cero nesta actividade. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para poder aprobar a materia o estudante deberá cumprir os seguintes requisitos (puntuación entre 0 e 10 en todas as actividades): - Que a nota nos traballos tutelados (TT) sexa maior ou igual que 5.
- Que a nota na proba mixta (PM) sexa maior ou igual que 5.
Se non se cumpren todos os requisitos anteriores a cualificación será de suspenso e a nota numérica máxima que se poderá obter, na oportunidade correspondente, será de 4,5 puntos. Se se cumpren os requisitos esixidos, a nota final calcularase da seguinte forma: - NOTA FINAL = 0,4*PM + 0,6*TT
Notas sobre as actividades: - Os alumnos que se presenten na convocatoria adiantada terán a posibilidade de pasar a parte da puntuación dos traballos tutelados á proba mixta. Para iso, será necesario que os estudantes se poñan en contacto cos profesores ao comezo do curso.
- Na 2ª oportunidade os alumnos poderán manter as notas aprobadas si así o desexan e deberán repetir as partes nas que estén suspensos.
- Tódolos aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rico, F. M. (2022). A concise introduction to robot programming with ROS2. CRC Press.
Newman, W. (2017). A Systematic Approach to Learning Robot Programming with ROS. CRC Press.
Joseph, L., & Cacace, J. (2018). Mastering ROS for Robotics Programming: Design, build, and simulate complex robots using the Robot Operating System 2nd edition. Packt Publishing Ltd.
Fairchild, C., & Harman, T. L. (2017). ROS Robotics By Example: Learning to control wheeled, limbed, and flying robots using ROS Kinetic Kame 2nd edition. Packt Publishing Ltd. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Python para Enxeñeiros Introdutorio/730556010 | Desenvolvemento de Aplicacións en Robótica: Introdución a ROS/730556013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Python para Enxeñeiros Avanzado/730556012 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5 ("Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social") do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
3. De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. |
|