Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A23 |
TEE1 Capacidade para o cálculo e deseño de máquinas eléctricas. |
B2 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Poseer a capacidade para o cálculo e o deseño de máquinas eléctricas |
A23
|
B2 B7
|
C1 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os dous bloques que se reparten os cinco temas, desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. |
BLOQUE I. MÁQUINAS ESTÁTICAS.
- Transformadores de potencia (CONTIDOS: Base das máquinas eléctricas e Transformadores de potencia).
BLOQUE II. MÁQUINAS ROTATIVAS.
- Principios xerais das máquinas eléctricas rotativas (CONTIDOS: Base das máquinas eléctricas).
- Máquinas de corrente alterna de indución (CONTIDOS: Máquinas de corrente alterna).- Máquinas de corrente alterna síncronas (CONTIDOS: Máquinas de corrente alterna)
- Máquinas de corrente continua (CONTIDOS: Máquinas de corrente continua) |
Transformadores de potencia. |
* Necesidade do transformador.
* Potencia do transformador e partes.
* Placa característica.
* Corrente de excitación ou sen carga dun transformador.
* Principio de funcionamento dun transformador ideal (monofásico).
* Funcionamento dun transformador real.
* Circuíto equivalente dun transformador.
* Determinación de terminais homólogos.
* Ensaio sen carga.
* Ensaio de curtocircuíto.
* Caída de tensión nun transformador, efecto Ferranti. Índice de carga.
* Perdas e rendemento dun transformador.
* Corrente de conexión dun transformador.
* Transformadores trifásicos.
* Conexións dos transformadores trifásicos.
* Índices horarios.
* Conexión en paralelo de transformadores.
* Autotransformadores.
* Tomas de regulación.
* Transformadores de medida.
* Transformadores de protección.
|
Principios xerais das máquinas eléctricas rotativas. |
* F.m.m. e campo magnético no entrehierro dunha máquina eléctrica .
* Campo magnético e f.m.m. producida por un devanado concentrado de paso diametral.
* F.m.m. producida por un devanado distribuído. |
Máquinas de corriente alterna asíncronas ou de indución. |
* Aspectos construtivos .
* Principio de funcionamento.
* Circuito equivalente aproximado do motor asíncrono.
* Ensaios do motor asíncrono: Ensaio sen carga ou de rotor libre e Ensaio de curtocircuíto ou de rotor bloqueado.
* Par de rotación.
* Curvas características.
* Funcionamento como motor, xerador e freo.
* Arranque da máquina asíncrona (de motores en gaiola de esquío e dos de rotor bobinado). |
Máquinas alternas síncronas. |
* Principios construtivos.
* Principio do funcionamento do alternador.
* Reacción do inducido.
* Circuíto equivalente e diagrama vectorial da máquina síncrona.
* Curvas características.
* Impedancia síncrona. Ensaio sen carga e curtocircuíto e método de Potier (ou de fdp nulo).
* Regulación das máquinas de Polos saíntes.
* Motor sícrono: generalidades.
* Axuste dun alternador á rede.
* Potencia activa e reactiva desenvolvida por unha máquina síncrona axustada a unha rede de potencia infinita.
* Funcionamento dunha máquina síncrona conectada a unha rede de potencia infinita.
|
Máquinas de corrente continua. |
* Aspectos construtivos.
* Principio de funcionamento.
* Reacción do inducido.
* Conmutación.
* Xeradores de c.c.: Aspectos xerais.
* Xeradores de c.c.: Características de servizo.
* Motores de c.c.: Aspectos xerais.
* Motores de c.c.: Curvas Características de funcionamento.
* Motores de c.c. con excitación independente e derivación.
* Motores de c.c. con excitación serie.
* Motores de c.c. con excitación composta.Sistema Ward-Leonard.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A23 B2 B7 C1 C4 C5 |
30 |
23 |
53 |
Traballos tutelados |
A23 |
20 |
38 |
58 |
Prácticas de laboratorio |
A23 B2 B7 C1 C4 C5 |
10 |
10 |
20 |
Proba mixta |
A23 B2 B7 C1 C4 C5 |
4 |
12 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico
Non pode aprobarse a materia sen asistir as prácticas de laboratorio. |
Proba mixta |
Integra preguntas tipo de probas obxectivas que combinan preguntas de resposta múltiple |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor responde a las , ás preguntas ou consultas realizadas polos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A23 B2 B7 C1 C4 C5 |
A realización con aproveitamento das prácticas de laboratorio é indispensable para superar a materia.
O exame de prácticas de laboratorio representarán o 1% da nota final da materia, sempre que o alumno obteña 4,5 ptos. sobre 10 na proba obxectiva, en ningún caso pode servir para compensar notas inferiores a 4,5 ptos, na Proba Mixta. |
1 |
Proba mixta |
A23 B2 B7 C1 C4 C5 |
A proba mixta que se realizará ao final do curso, nas correspondentes convocatorias oficiais, onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxectiva. Constarán de dous partes cun número comprendido entre 10 e 15 preguntas tipo test en cada unha das partes, acompañadas de 6 posibles respostas, onde só unha é a correcta, o alumno deberá xustificar sempre a resposta, sendo esta condición indispensable para que a resposta sexa aceptada como correcta. As respostas incorrectas descontarán 0,17 puntos.
Para superar a materia o alumno deberá obter 4,5 puntos. sobre 10, como mínimo en cada unha das dúas partes de que consta esta proba. |
69 |
Traballos tutelados |
A23 |
Trátase de casos prácticos a proposta do profesor, que deberá resolver e explicar mediante unha exposición oral. |
30 |
|
Observacións avaliación |
-A materia divídese en 2 partes, ao finalizar a exposición da 1ª parte coincidindo coa metade do período lectivo realizarase unha proba voluntaria, que será eliminatoria, os alumnos que a superen xa non terán que volver examinarse da mesma nas convocatorias da 1ª e 2ª oportunidade do curso onde superaron a 1ª parte. - Os criterios de avaliación serán os mesmos para a 1ª e 2ª oportunidade e as probas similares. -Recoméndase a asistencia a clase, sendo obrigatoria nas prácticas de laboratorio. - A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Mazón, J ; Miñambres, J F; Zorrozua, M A ; Buigues G ; Valverde V. (2008). Guía de autoaprendizaje de máquinas eléctricas . Pearson Prentice Hall
Fraile Mora, Jesús (2008). Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill
Chapman,S J (2005). Máquinas Eléctricas. Mc Graw Hill
Fraile Mora, Jesús; Fraile Ardamuy, Jesús (2005). Problemas de Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill
Ortega Jinénez, Guillermo; Gómez Alós, Milagros; Bachiller Soler, Alfonso (2002). Problemas resueltos de Máquinas Eléctricas. Thomson-Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
Fitzgerald, A.E; Kingsley Jr., Charles; Umans, Stephen D. (2003). Máquinas Eléctricas. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CAMPOS E ONDAS/730G04047 | CÁLCULO/730G04001 | FÍSICA I/730G04003 | ÁLXEBRA/730G04006 | FÍSICA II/730G04009 | ECUACIÓNS DIFERENCIAIS/730G04011 | FUNDAMENTOS DE ELECTRICIDADE/730G04012 | Informática/770G02002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para unha contorna sostible e cumprir co obxectivo da actuación núm. 1: a entrega dos traballos documentais que se realicen na materia: 1.1. Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 1.3. De realizarse en papel: - Non empregaranse plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. |
|