Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar a Seguridade Social dos traballadores que circulan no ámbito da Unión Europea.
Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
|
AP8 AP9
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP10
|
CM1 CM3 CM5 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-A SEGURIDADE SOCIAL NA CONSTITUCIÓN 1978. |
1.1 Os niveis do modelo constitucional de SS.
1.2 Estrutura do Texto refundido da Ss |
2.- CAMPO DE APLICACIÓN E COMPOSICIÓN DO SISTEMA DA SEGURIDADE SOCIAL. |
2.1 Persoas incluidas no campo de aplicación.
2.2 A organización do nivel contributivo nos réxímes. |
3.- A INSCRIPCIÓN DE EMPRESAS NA SEGURIDADE SOCIAL. |
3.1 Actos de encuadramento ante TGSS
3.2 Clases de empresas
3.3 Asignación do CCC
3.4 Trámites antes do inicio da actividade |
4.- NORMAS SOBRE AFILIACIÓN, ALTAS, BAIXAS .PROCEDEMENTO E EFECTOS. NA SEG. SOCIAL. |
4.1 Formas de promover a afiliación
4.2 Lugar e Prazo
4.3 Clases de alta
4.4 Recoñecemento do dereito ás altas e baixas. |
5.- O RECIBO DE SALARIOS. |
5.1 División do recibo de salarios.
5.2 Devengos
5.3 Percepcións salariais e non salariais
5.4 Percepcións en especies
5.5 Bases de cotización.
5.6-A incapacidade temporal. |
6.- A COTIZACIÓN E RECAUDACIÓN DA SEGURIDADE SOCIAL. |
6.1 Normas comúns do Sistema
6.2 A liquidación de cuotas
6.3 Bases e tipos de cotización
6.4 A recaudación en período voluntario
6.5 A recaudación en vía executiva. |
7.- A ACCIÓN PROTECTORA DA SEGURIDADE SOCIAL. |
7.1 Contido e clasificación das prestacións
7.2 Caracteres das prestacións
7.3 Incompatibilidades
7.4 Prescripción
7.5 Caducidade
7.6 Reclamación á resolución. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de ensaio |
|
2 |
10 |
12 |
Presentación oral |
|
2 |
6 |
8 |
Estudo de casos |
|
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
|
20.5 |
24.5 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de ensaio |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Presentación oral |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ó longo do curso según o plan de traballo da asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
|
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
20 |
Presentación oral |
|
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
20 |
Proba de ensaio |
|
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
20 |
Sesión maxistral |
|
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación para a 2ª
oportunidade é o mesmo. O sistema de avaliación para estudantes con
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia é o
mesmo. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de “suspenso” (nota numérica
0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da
falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,
se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Joaquín Mur - 2010 - Manual de la Seguridad Social - Cometa S.A.
2009 - Guía Laboral - Ministerio de Trabajo e Inmigración
2010 - Manual práctico de cotización - Ministerio de Trabajo e Inmigración
2009 - Ley General de la Seguridad Social - Ministerio de Trabajo e Inmigración
|
Bibliografía complementaria
|
|
OJEDA AVILÉS, A.J. y otros
-Modalidades de contrato de trabajo: Comentarios a la Legislación, Tecnos (Madrid 2003)
ORTEGA FIGUEIRAL, E.:
- Todo contratación laboral 2006, CISS (Bilbao 2006).
PLANAS GÓMEZ, M.:
- Nóminas y seguros sociales. Guía 2005, CISS-Praxis S.A. (Bilbao 2005)
AA.VV.
- Cotización y estímulos al empleo 2005, Francis Lefebvre 2005.
LÓPEZ Y LÓPEZ, I.:
- Práctica de salarios y cotizaciones 2006, 14ª ed., Centro de Estudios Financieros (Madrid 2006)
MIRAVETE ESCALERA, E:
- Nóminas, seguros sociales y contratos 2005
TESORERÍA GENERAL DE LA SEGURIDAD SOCIAL:
-Manual práctico de cotización Régimen General 2006, Tesorería General de la Seguridad Social, Madrid 2006.
Otra bibliografía de interés:
AA.VV.
- Cotización y estímulos al empleo 2005, Francis Lefebvre 2005.
BARRENECHEA SUSO, J./ FERRER LÓPEZ, M.A.:
- El salario. Percepciones salariales y extrasalariales, deducciones, pago y garantías, 6ª ed., Deusto (Bilbao 2006).
- Los contratos más utilizados en la empresa: modelos con comentarios, 11ª ed., Deusto (Bilbao 2006).
FERRER LÓPEZ, M. A.:
- Casos prácticos sobre el contrato de trabajo 2006, Deusto (Bilbao 2006).
- Cómo confeccionar nóminas y seguros sociales, Deusto (Bilbao 2006).
GALÁN GUTIÉRREZ, C.J.
-Nóminas. Seguridad Social. Contratación laboral 2005, Fundación Confemetal 2005.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable
e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2.
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse
impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión
de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de
impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia
dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos
comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a
perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase
bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase
de alumnos e alumnas…) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos
e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar
valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|