Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A19 |
Coñecer e empregar os principios da resistencia de materiais. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os fundamentos da elasticidade lineal: tensión, deformación e relacións constitutivas. |
A4 A19
|
|
C1
|
Saber calcular as leis de esforzos: esforzos normais, momentos flectores, esforzos cortantes e momentos torsores, que se derivan dunha solicitación externa actuando sobre a peza elástica. |
A4 A19
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Saber calcular as tensións e deformacións producidas por cada un dos esforzos: esforzo normal, momento flector, esforzo cortante e momento torsor, actuando separadamente e cando a solicitación que actúa sobre a peza elástica é arbitraria. |
A4 A19
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Estes temas desenvolven os contidos detallados na memoria de verificación. |
Conceptos básicos de tensión e deformación; a peza elástica (tema 1).
Modelo de barras e leis de esforzos (temas 2, 3, y 4).
Esforzo axil: tensións e deformacións (tema 2).
Tensións producidas polo momento flector (temas 4 y 5).
Tensións producidas polo esforzo cortante (tema 5).
Deflexións en vigas (tema 6).
Tensións producidas pola torsión (tema 3).
Tensións producidas pola combinación de esforzos (tema 7). |
Tema 1: Introdución á resistencia de materiais. |
Tensión normal e deformación lineal. Propiedades mecánicas dos materiais. Elasticidade e plasticidade. Lei de Hooke e coeficiente de Poisson. Tensión tanxencial e deformación angular. Tensións e cargas admisibles. Deseño para cargas axiais e cortante directo. |
Tema 2. Carga axial. |
Cambios de lonxitude en barras uniformes e non uniformes. Efectos térmicos e deformacións previas. Enerxía de deformación. Sistemas hiperestáticos (en elementos sometidos a esforzos axiais). |
Tema 3. Torsión. |
Introdución. Deformacións a torsión en barras circulares. Relación entre os módulos de elasticidade E e G. Transmisión de potencia por medio de eixos circulares. Sistemas hiperestáticos (en elementos sometidos a torsión). |
Tema 4. Esforzos cortantes e momentos flectores.
|
Introdución. Tipos de vigas, cargas e reaccións. Esforzos cortantes e momentos flectores. Relacións entre cargas, esforzos cortantes e momentos flectores. Diagramas de tensión cortante e de momento flector. |
Tema 5. Tensións en vigas. |
Introdución. Flexión pura e flexión non uniforme. Curvatura dunha viga. Deformacións lineais lonxitudinais en vigas. Tensións normais en vigas con material elástico lineal. Deseño de vigas a flexión. Vigas non prismáticas. Tensións tanxenciais en vigas de sección transversal rectangular e circular. Tensións tanxenciais nas almas de vigas con ás. |
Tema 6. Deflexións en vigas. |
Introdución. Ecuacións diferenciais da curva de deflexión. Deflexións por integración da ecuación do momento flector. Método área-momento. Enerxía de deformación por flexión. Métodos enerxéticos.
|
Tema 7. Análise de tensións e deformacións. |
Introdución. Tensión plana. Tensións principais e tensións tanxenciais máximas. Círculo de Mohr. Lei de Hooke para tensión plana. Tensións máximas en vigas. Tensións producidas pola combinación de esforzos. Deformación plana. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A19 C1 |
30 |
15 |
45 |
Seminar |
A4 A19 B1 B4 B5 C1 |
9 |
9 |
18 |
Problem solving |
A4 A19 B1 B4 B5 C1 |
21 |
36.5 |
57.5 |
Supervised projects |
A4 A19 B1 B4 B5 C1 |
1 |
15.5 |
16.5 |
Objective test |
A4 A19 B1 B4 B5 C1 |
3.5 |
7 |
10.5 |
|
Personalized attention |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, que ten como finalidade transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe na o ámbito da análise estrutural. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo para resolver problemas, mediante exposición, discusión, participación e cálculo. Emprégase calculadora. |
Problem solving |
Metodoloxía consistente na formulación e resolución de casos prácticos, mediante exposición, discusión e participación, que axuda á comprensión das bases teóricas da materia e permite a explicación dos métodos máis frecuentes de aplicación da mesma. Proporanse tamén problemas para que os alumnos os resolvan de forma non presencial. |
Supervised projects |
Traballos resoltos en grupo, cuxo avance é guiado polo profesor ao largo do curso. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
Seminar |
Problem solving |
Supervised projects |
|
Description |
a) Seminario: seguemento e resolución das dudas concretas surxidas na solución de los problemas planteados.
b) Proba obxectiva: resolución de dudas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia
c) Traballos tutelados: seguemento do traballo e resolución de dudas baixo demanda.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A4 A19 B1 B4 B5 C1 |
Realizarase un exame final cunha duración de ata 4 horas ao finalizar a materia.
Esíxese una nota mínima de 3.5 puntos sobre 10 nesta proba para poder superar a materia. |
50 |
Problem solving |
A4 A19 B1 B4 B5 C1 |
Valoraranse de forma individual os casos prácticos resoltos polo alumno. |
30 |
Supervised projects |
A4 A19 B1 B4 B5 C1 |
Valorarase o traballo realizado por cada grupo de estudiantes. A nota dos alumnos dun mismo grupo puede ser diferente se o profesor ten constancia de que houbo un nivel de participación desigual dentro do grupo. |
20 |
|
Assessment comments |
A nota que non se obtivo coa solución de problemas ou cos traballos tutelados, poderase recuperar no exame final. Por tanto a nota final calcularase da seguinte maneira: Nf = Np+ Nt+(10- Np- Nt)* Ne/10, onde Nf é a nota final sobre 10, Np é a nota da resolución de problemas de forma individual sobre 3, Nt é a nota dos traballos tutelados (sobre 2), e Ne é a nota do exame final (sobre 10). A calificación da segunda oportunidade seguirá o mesmo esquema de puntuación, onde a nota Ne será a do exame realizado na segunda oportunidade. Non se contempla ningunha modificación para os alumnos con dispensa académica. Na convocatoria adiantada, a nota total será a do exame realizado.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación
implicará directamente a cualificación de suspenso '0’ na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación
obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria
extraordinaria.
Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao
estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa
académica vixente da UDC.
|
Sources of information |
Basic
|
Ortiz Berrocal, Luis (2007). Resistencia de materiales. McGraw-Hill, Madrid.
Gere James M. (2002). Timoshenko. Resistencia de Materiales. Editorial Paraninfo, Madrid. |
|
Complementary
|
Mott, R. L. (1996). Resistencia de Materiales Aplicada. Prentice Hall |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Linear Algebra/770G01006 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. |
|