Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identifica, clasifica e describe as instalacións eléctricas en BT, MT e AT.
Calcula e deseña instalacións eléctricas en MT e AT.
Coñece e selecciona as características de materiais, cables, aparamenta e equipos de medida que se utilizan nas instalacións eléctricas de MT e AT.
Comprende, selecciona e utiliza adecuadamente as técnicas de protección eléctrica.
Selecciona e utiliza ferramentas adecuadas para o deseño de instalacións eléctricas en MT e AT.
Coñece e utiliza a lexislación e normativa específica das instalacións eléctricas de MT e AT.
Selecciona e comprende o uso de literatura técnica e outras fontes de información en castelán e inglés. |
A1 A4 A5 A26 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Resumo segundo a memoria da Titulación |
Instalacións de media e alta tensión. Aparamenta.
Subestaciones eléctricas e centros de transformación. Características xerais. Proteccións.
Elementos e estratexias básicas de protección dos sistemas eléctricos.
Protección de elementos fundamentais dos sistemas de enerxía eléctrica. Sobretensiones e protección.
Introdución á coordinación de illamento.
Calidade de servizo e de fornezo eléctrico |
Xeralidades dos Sistemas de Enerxía Eléctrica |
Introdución ó análise de sistemas de enerxía eléctrica.
Elementos nos sistemas de enerxía eléctrica.
- Liñas de transporte de enerxía eléctrica.
- Transformadores de potencia.
- Máquinas asíncronas e síncronas.
- Subestacións. Configuración e operacións con barras.
Modelización de elementos eléctricos (Cuadripolos).
- Parámetros de impedancia.
- Parámetros de admitancia.
- Parámetros de híbridos e híbridos inversos.
- Parámetros de transmisión e transmisión inversos.
- Conversión de parámetros.
- Conexión de cuadripolos. |
Análise de Fluxos de Carga |
Introducción ó sistema por unidade.
Teorema de Kennelly
Fluxos de carga.
- Clasificación de nós, estado de rede e teorema de Boucherot.
- Ecuacións matriciais de nó por matrices de conexión.
- Acoplamentos magnéticos.
- Ecuacións matriciais de nó por inspección directa de circuitos.
- Definición de matriz de admitancias de nó.
- Cálculo de voltaxes de nó e fluxos de carga.
- Métodos de resolución iterativos: Gauss-Seidel e Newton-Raphson. |
Análise de Cortocircuitos |
Definición de matriz de impedancias de nó.
- Construción de matriz de impedancias de nó de forma directa.
- Modificación de estado de rede.
Definición de cortocircuito.
- Actuación de dispositivos de protección. Interruptores de potencia e seccionadores.
- Definición de rexímenes transitorio e subtransitorio.
Cálculo de cortocircuitos simétricos.
- Cortocircuito trifásico dunha máquina síncrona en vacío.
- Cortocircuito trifásico dunha líña en vacío.
Componentes simétricas (Teorema de Fortescue-Stokvis).
- Componente directa.
- Componente inversa.
- Componente homopolar (grupos de conexión).
Cálculo de cortocircuitos asimétricos.
- Cortocircuito fase-tierra.
- Cortocircuito fase-fase.
- Cortocircuito fase-fase-tierra.
- Falla de conductor abierto. |
O Arco Eléctrico |
Fundamentos físicos.
Característica estática do arco en corrente continua.
Interrupción do arco en corrente continua.
Interrupción do arco en corrente alterna.
|
Protección de Sistemas de Potencia |
Características e funcións dun sistema de protección.
Transformadores de tensión e de intensidade.
Relés. Características.
Relés de sobreintensidad.
Relés de sobreintensidad temporizados.
Relés con dúas entradas. Fórmula xeral de activación dun relé.
Filtros de secuencia.
Protección de barras.
Protección de transformadores.
Protección de xeradores e motores.
Protección de liñas.
Protección de sobreintensidad en liñas radiales
Relés direccionales.
Relés de distancia (impedancia).
Relés de impedancia modificados.
Resposta dos relés ante faltas desequilibradas. |
Instalacións de Posta a Tierra |
Definicións. Electrodos e liñas de terra.
Tensións de paso e de contacto.
Distribucións de potencial e resistencia de posta a terra de electrodos básicos.
Cálculos con sistemas de varios electrodos.
|
Tratamento do Neutro en Sistemas de Potencia |
Definicións.
Estudo da falta monofásica nunha rede con neutro illado.
Estudo da falta monofásica nunha rede con bobina de extinción.
Estudo da falta monofásica nunha rede co neutro posto a terra.
Definición do coeficiente de posta a terra.
|
Tensión Transitoria de Restablecimiento (TTR) |
Estudo da TTR polo método de inyección de correntes.
Cálculo da TTR para un cortocircuito en bornes do xerador.
Cálculo da TTR para unha falta kilométrica.
Cálculo da TTR para unha falta na liña.
Factor de primeiro polo. |
Sobretensiones e Coordinación de Illamiento |
Tipos e orixe das sobretensiones.
Ondas viaxeiras e propagación de sobretensiones.
Método de Bewley para o cálculo de sobretensiones.
Xeración de sobretensiones en liñas de transporte.
Descargas directas e indirectas.
Comportamento das liñas fronte ao raio.
Protección de liñas fronte ao raio.
Pararrayos. Tipos e comportamento dos pararrayos.
Coordinación de Illamento.
Nivel básico de illamento de impulso.
Ondas de ensaio normalizadas para o estudo de sobretensiones.
Característica tensión-tempo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A26 A27 B3 C3 |
21 |
0 |
21 |
Solución de problemas |
A27 A26 B1 B4 B5 B9 C3 |
16.5 |
0 |
16.5 |
Prácticas de laboratorio |
A26 A27 B1 B3 B4 B5 B9 C3 |
9 |
0 |
9 |
Proba obxectiva |
B1 B5 |
4 |
0 |
4 |
Portafolios do alumno |
A1 A4 A5 A26 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C3 |
0 |
90 |
90 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A4 A5 A26 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C3 |
4.5 |
0 |
4.5 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesión introductoria á asignatura.
Explicación de contidos por parte do profesor. |
Solución de problemas |
Os alumnos resolven problemas de cálculo propostos polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Dependendo da disponibilidade / Non confirmado:
-------------------------------------------------------
Prácticas onde os alumnos se encarguen de realizar montaxes no taller onde, según os guións de prácticas da asignatura, se realicen os ensaios indicados.
No caso de non poderse destinar esta bolsa de horas a prácticas, serán reutilizadas na sesión maxistral e solución de problemas. |
Proba obxectiva |
Resposta a preguntas ou resolución de exercicios sen medios de consulta ou con medios de consulta restrinxidos, nun espazo de tempo concreto limitado. |
Portafolios do alumno |
Traballo autónomo:
Estudo e desenrolo de competencias relacionadas coa asignatura por medio do desenrolo de material ou propuestas comentadas na sesión maxistral.
Obradoiros:
Presentación de temas específicos relacionados coa asignatura e descusión sobre os mesmos.
Actividades realizables durante o período lectivo:
No caso da proposta por parte do profesor, poderíase realizar unha serie de probas intermedias recuperables e traballos tutelados seguindo as indicaciones do profesor. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Dependendo da disponibilidade / Non confirmado:
-----------------------------------------------------
Eventos de carácter científico e/ou divulgativo.
Conferencias ou clases invitadas impartidas por expertos ao cargo de empresas colaboradoras relacionadas coas competencias de cada asignatura.
Visitas a instalacións industriais relacionadas coas competencias de cada asignatura.
No caso de non poderse destinar esta bolsa de horas a prácticas, serán reutilizadas na sesión maxistral e solución de problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Portafolios do alumno |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesor responde de forma individualizada ou en grupo, ás preguntas ou consultas realizadas polos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A27 A26 B1 B4 B5 B9 C3 |
Se incluirá un 20% da valoración deste apartado no caso da realización de algunha proba intermedia se se dise o caso. Se non fora así, esta porcentaxe recaería adicionada sobre a proba obxetiva. |
20 |
Portafolios do alumno |
A1 A4 A5 A26 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C3 |
Se incluirá un 20% de valoración deste apartado no caso da realización de algún traballo tutelado se se dise o caso. Se esto non fora así, esta porcentaxe recaería adicionada sobre a proba obxetiva. |
20 |
Proba obxectiva |
B1 B5 |
Na corrección das probas mixtas poderánse ter en conta entre outros factores:
- O seguimiento das instrucións para a súa realización.
- A corrección técnica dos cálculos e resultados.
- A orde, limpeza e organización do material entregado.
- A correcta expresión das ideas e razonamientos empregados. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia realizarase mediante as seguintes probas: Actividades que se poden realizar durante o período lectivo:
- Poderase propoñer a realización de probas intermedias cun valor de ata o 20% do valor total da nota da materia (no caso da proposta de realización destas, esta puntuación poderá ser recuperable mediante a proba obxectiva final) .
- Poderase propoñer a realización de traballos tutelados cun valor de ata o 20% do valor total da nota da materia (no caso da proposta de realización destas puntuacións non será recuperable).
Proba obxectiva final: - A realización desta proba obxectiva será obrigatoria para superar a materia, debendose presentar e superar correctamente o 40% da proba para a suma da puntuación das actividades que se poidan realizar durante o período lectivo. Dependendo da organización ou non das actividades durante o período lectivo, a valoración da puntuación das mesmas sumaríase á porcentaxe final da proba obxectiva final, podendo variar entre o 60 % e o 100 % da ponderación da nota final, sendo necesario superar o 50% da proba para superar a materia. O método de avaliación será similar para a primeira e a segunda oportunidade.
Nota sobre a avaliación das actividades non presenciais: Actividades non presenciais: - O profesor reservarase o dereito de solicitar información complementaria por videoconferencia para poder validar a veracidade da autoría dos contidos presentados, reservándose o dereito a unha redución de ata o 100% da puntuación obtida no caso de respostas non concluíntes que podan presentar dúbidas sobre o traballo realizado.
Condicións adicionais: Condición de non presentado: - O alumnado que non se presente á proba obxectiva de primeira ou segunda oportunidade obterá a condición de non presentado, con independencia da valoración das posibles actividades realizadas durante o período lectivo.
Convocatoria adiantada: - O alumnado que realice unha convocatoria anticipada poderá conservar a puntuación obtida nas actividades realizadas durante o periodo lectivo durante unha convocatoria. Despois disto, se a materia non estivese superada ou non se tivese realizado ningunha proba, avaliaranse mediante unha proba obxectiva final, puntuando a mesma no 100% da nota da materia, sendo necesario superar o 50% da proba para superar a materia.
Dispensa académica: - Os estudantes con dispensa académica estarán exentos de asistencia a clase e prácticas de laboratorio. Os métodos de avaliación serán equivalentes aos empregados co alumnado matriculado na modalidade presencial.
Realización fraudulenta: - O alumnado que de forma fraudulenta realice calquera tipo de actividade de avaliación (tanto realizando actividades durante o período lectivo como na proba obxectiva), unha vez comprobado, será calificado automaticamente como suspenso (nota numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, non podendo avaliarse da materia ata a próxima convocatoria do próximo curso académico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Grainger J. J., Stevenson W. D. (1996). Análisis de Sistemas de Potencia. McGraw Hill
Kothari D. P., Nagrath I. J. (2008). Modern Power System Analysis. McGraw Hill
Gross C.A. (1986). Power System Analysis. Wiley
Saadat H. (2011). Power System Analysis. PSA Publishing LLC
Bergen A.R., Vittal V. (1986). Power System Analysis. Prentice-Hall International
Suárez Creo, Juan M., Andavira (2011). Protección de Instalaciones y Redes Eléctricas. Andavira |
|
Bibliografía complementaria
|
Simón Comín P., Garnacho Vecino F. et. Al (2011). Cálculo y diseño de líneas eléctricas de alta tensión. Ibergarceta
Glover, J. D., Sarma M.S., Overbye T. J. (2011). Power System Analysis and Design. Cengage Learning
Barrero F. (2004). Sistemas de Energía Eléctrica. Paraninfo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 | Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 | Máquinas Eléctricas/770G02121 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Accionamento de Máquinas Eléctricas/770G02126 | Transporte de Enerxía Eléctrica/770G02036 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- 1.3. De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores.
Ademáis de isto, facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|