Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento teórico e práctico das propiedades físicas, mecánicas e tecnolóxicas dos materiais máis utilizados en construción |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B2 B5 B6 B9 B10 B11
|
C7 C8
|
Coñecemento da relación entre a estrutura dos materiais e as propiedades mecánicas que dela derívanse. |
A1 A2
|
B1 B3 B5 B6 B9 B10
|
C7 C8
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías no ámbito da actuación da enxeñería civil, e a importancia da innovación na profesión da enxeñería |
|
B1 B2 B3 B5 B6 B9 B10 B11
|
|
Traballar de forma colaborativa.
Presentación de traballos organizados e planificados.
Claridade na exposición oral e escrita e comunicarse dun xeito claro e conciso.
|
|
|
C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Revisión das bases da Ciencia dos materiales |
Breve historia dos materiais
Fundamentos da Ciencia de materiais
Clasificación dos materiais
imperfeccións cristalinas
Diagramas TTT procesos e tratamentos na enxeñería |
Tema 2: Materiais Compostos e polímeros |
Definición e características
Interaccións entre matriz e reforzo
Tipos de matrices
Polimerización |
Tema 3: Mecánica da fractura |
Fallo mecánico
Tipos de fracturas
Fatiga |
Tema 4: Difusión |
Mecanismos de difusión
Difusión en estado estacionario
Difusión en estado no estacionario
Difusión en semiconductores |
Tema 5: Corrosión y degradación de los materiales |
consideraciones electroquímicas
Pasividad
Factores ambientales |
Tema 6: Selección de materiales y consideraciones económicas y sociales |
Diseño de componentes
Materiales y técnicas de fabricación
Técnicas de fabricación
Reciclaje |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 A2 A10 A8 A9 B2 B9 B10 |
8 |
24 |
32 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A9 B2 |
28 |
28 |
56 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A10 A8 A9 B9 |
21 |
21 |
42 |
Proba obxectiva |
A1 A7 B1 B3 |
0 |
0 |
0 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A9 B2 B5 B6 B9 B10 B11 C7 C8 |
8 |
8 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Consistirá en cuestións tanto prácticas como teóricas |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do docente da materia obxecto de exame. A asistencia a clase computará na cualificación final. |
Prácticas de laboratorio |
Analise e resolución de problemas numéricos relacionados coas probas reais |
Proba obxectiva |
|
Traballos tutelados |
Traballos individuais o en grupo realizados polos alumnos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor estará ao servizo do alumno nas horas correspondentes a tutoría o ben por medio do e-mail ou Teams |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A9 B2 B5 B6 B9 B10 B11 C7 C8 |
Traballos individuais o en grupo |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A10 A8 A9 B2 B9 B10 |
Exame cuestións e problemas |
70 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A9 B2 |
Exposición do docente. |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A10 A8 A9 B9 |
Resolución numérica de exercicios |
15 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos con exención de matricula deberán realizar o mesmo co resto. Na convocatoria extraordinaria a puntuación obtida na proba obxectiva será sobre 10, non aplicándose os criterios da ordinaria
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Montes J.M., Cuevas F.G. y Cintas J. Ciencia e ingeniería de los materiales Ed Paraninfo Callister, William D. | Introducción a la ciencia e ingeniería de los materiales |
|
Ciencia de los materiales / J. C. Anderson...[et al.] |
|
Ciencia de los materiales / J. C. Anderson...[et al.] |
Tsai, Stephen W. | Diseño y análisis de materiales compuestos / Stephen W. Tsai, Antonio Miravete de Marco |
Smith, William F. | Fundamentos de la ciencia e ingeniería de materiales / William F. Smith, Javad Hashemi. |
|
Materiales compuestos / director de la obra: Antonio Miravete; coautores: E. Larrodé... [et.al.] |
Ashby, Michael F. | Materiales para ingeniería / Michael F. Ashby, David R. H. Jones. Ensayos no destructivos para industria y construcción Franco Gimeno, José Manuel; Martín Sanjosé, Jesús, (aut.) Prensas de la Universidad de Zaragoza 1ª ed., 1ª imp.(10/1999) 146 páginas; 24x17 cm Idiomas: Español ISBN: 8477335222 ISBN-13: 9788477335221 Encuadernación: Rústica
Ingeniería de materiales para industria y construcción Franco Gimeno, José Manuel; Madre Sediles, María Antonieta; Martín Sanjosé, Jesús, (aut.) Mira Editores, S.A. 1ª ed., 1ª imp.(01/2004) 496 páginas; 24x17 cm Idiomas: Español ISBN: 848465088X ISBN-13: 9788484650881 Encuadernación: Rústica
CONTROL DE CALIDAD EN FABRICACIÓN MECÁNICA 2ª edición Gómez González, Sergio, (aut.) Cano Pina, S.L. Ediciones CEYSA 2ª ed., 1ª imp.(09/2007) 302 páginas; 30x21 cm Idiomas: Español ISBN: 8486108934 ISBN-13: 9788486108939 Encuadernación: Rústica | |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Materiais para á Enxeñería/771G01003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos na medida do posible , propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas."
|
|