Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C5 |
Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A1
|
B1 B12
|
C3
|
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A4
|
B2 B12
|
C5
|
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A7
|
B8 B12
|
C7
|
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
Capacidade de análise e síntese.
|
A2 A5 A6
|
B11 B12
|
C8
|
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A7 A8
|
B5 B8 B9 B12
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
DEBUXO XEOMÉTRICO |
1. COÑEMENTOS BÁSICOS
2. HOMOLOXÍA
3. NOMOGRAFÍA
3. LEVAS
4. CURVAS
|
GEOMETRÍA DESCRIPTIVA |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN
TEMA 1 COÑECEMENTOS PREVIOS DO SISTEMA DIÉDRICO
1.1 Xeneralidades dos sistemas de representación
1.2 Punto:
1.2.1 Proxeccions.
1.2.2 Representación.
1.3 Estudio da Recta:
1.3.1 Proyeccions.
1.3.2 Representación.
1.3.3 Trazas: Visibilidad.
1.4 Plano:
1.4.1 Representación,
1.4.2 Trazas.
1.4.3 Rectas notables.
1.5_Intersecciones entre:
1.5.1 Rectas.
1.5.2 Planos.
1.5.3 Recta e plano
1.6 Paralelismo entre:
1.6.1 Rectas,
1.6.2 Recta e plano,
1.6.3 Planos.
1.7 Perpendicularidad entre:
1.7.1 Rectas.
1.7.2 Recta e plano.
1.7.3 Planos.
1.8 Distancias
TEMA 2 MÉTODOS.
2.1 Abatimientos de:
2.1.1 Plano.
2.1.2 Un punto situado nun plano.
2.1.3 Recta situada nun plano.
2.1.4 Figuras planas.
2.1.5 Aplicacions.
2.2 Cambios de plano de proxección:
2.2.1 Vertical.
2.2.2 Horizontal.
2.2.3 Vertical e Horizontal.
2.2.4 Aplicacions.
2.3 Giros:
2.3.1 Punto.
2.3.2 Recta.
2.3.3 Plano.
2.3.4 Aplicacions.
TEMA 3 APLICACIONS
3.1 Xeneralidades.
3.2 Ángulo entre:
3.2.1 Duas rectas.
3.2.2 Recta e plano.
3.2.3 Dous planos.
3.2.4 Recta con planos de proxección.
3.2.5 Recta con Línea de terra .
3.2.6 Plano con línea de terra.
3.3 Distancias:
3.3.1 Dous Puntos.
3.3.2 Recta y punto.
3.3.3 Duas rectas paralelas.
3.3.4 Dous planos paralelos.
3.3.5 Recta e plano
3.3.6 Duas rectas que se cruzan
3.3.7 Aplicacions.
TEMA 4 SUPERFICIES
4.1 Xeneralidades
4.1.1 Clasificación.
4.2 Cilíndricas: Cilindro e Prisma
4.2.1 Xeneralidades.
4.2.2 Representación.
4.2.3 Situación de puntos nunha superficie.
4.2.4 Sección plana.
4.2.5 Intersección cunha recta.
4.2.6 Desenvolvemento.
4.3 Cónicas: Cono e Pirámide
4.3.1 Xeneralidades.
4.3.2 Representación.
4.3.3 Situación de puntos.
4.3.4 Planos tanxentes.
4.3.5 Sección plana.
4.3.6 Intersección cunha recta.
4.3.7 Desenvolvemento.
4.4 Esfera:
4.4.1 Xeneralidades.
4.4.2 Representación.
4.4.3 Situación de puntos nela.
4.4.4 Planos tanxentes.
4.4.5 Sección plana.
4.4.6 Intersección cunha recta.
4.4.7 Desenvolvemento.
TEMA 5 INTERSECCIÓN DE SUPERFICIES
5.1 Xeneralidades.
5.2 Métodos:
5.2.1 Planos auxiliares.
5.2.2 Planos límites.
5.3 Clases de intersección:
5.3.1 Penetración.
5.3.2 Mordedura.
5.3.3 Tanxencia simple e doble.
5.4 Visibilidad da intersección.
5.5 Desenvolvemento e transformada da intersección.
5.6 Intersección entre superficies. Aplicacions. |
APLICACIONS. INTRODUCCIÓN Ó DEBUXO INDUSTRIAL. |
NORMALIZACIÓN. XENERALIDADES.
PRINCIPIOS DE REPRESENTACIÓN. XENERALIDADES
ACOTACIÓN. XENERALIDADES
PRÁCTICAS CON AUTOCAD, FUSION 360 o INVENTOR (colaboración na elaboración de planimetrías e modelado de relieve e módulos coa asignatura de Metodología de 1º curso). |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A6 A7 A8 B8 B9 C5 C8 |
30 |
30 |
60 |
Laboratory practice |
A1 A2 B1 B2 B5 B11 B12 C3 C7 |
22.5 |
56.25 |
78.75 |
Objective test |
A5 B5 |
5 |
5 |
10 |
Introductory activities |
A1 A4 A5 |
0.25 |
0 |
0.25 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. Esta docencia será impartida de modo presencial coas medidas de seguridade establecidas polo Centro. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Esta docencia será presencial na aula asignada coas medidas de seguridade establecidas polo Centro. |
Objective test |
Resolución de exercicios extraídos do temario e similares os das prácticas realizadas. |
Introductory activities |
Actividades que se llevan a cabo antes de iniciar cualquier proceso de enseñanza-aprendizaje a fin de conocer las competencias, intereses y/o motivaciones que posee el alumnado para el logro de los objetivos que se quieren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ella se pretende obtener información relevante que permita articular la docencia para favorecer aprendizajes eficaces y significativos, que partan de los saberes previos del alumnado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
|
Description |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A1 A2 B1 B2 B5 B11 B12 C3 C7 |
Tanto para a 1ª como a 2ª oportunidade:
Asistencia obrigatoria dun mínimo do 80% as clases prácticas, así como a elaboración correcta e entrega no plazo indicado das prácticas correspondentes esixidas durante o curso.
A asignatura terá a seguinte estructura de evaluación e valoración segundo o temario:
- Prácticas de Diédrico e Debuxo Xeométrico ata un máximo do 20%
- Prácticas de AutoCad ata un máximo do 10%
- Introducción o Debuxo Industrial ata un máximo do 2.5 %
|
32.5 |
Objective test |
A5 B5 |
A proba obxectiva realizarase en base a resolución de exercicios similares aos das prácticas elaboradas na aula.
A distribución da proba realizarase seguindo a distribución indicada nas prácticas de laboratorio.
- Diédrico e Debuxo Xeométrico ata un máximo do 40%
- AutoCad ata un máximo do 15%
- Introducción o Debuxo Industrial ata un máximo do 12.5 %
É necesario ter un aprobado tanto nas prácticas como no exame para sumar.
Esta proba realizarase nas dúas oportunidades sempre que se cumpra cos requisitos de asistencia e elaboración obrigatoria das prácticas realizadas durante o curso (mínimo 80% de asistencia). |
67.5 |
|
Assessment comments |
Os alumnos/as que non cumpran cos requisitos indicados non poderan ser evaluados tanto na 1ª coma na 2ª oportunidade. "Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC."
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
Trazado Geométrico:
Dibujo y Comunicación Gráfica
Autores: Frederick Giesecke y otros
Pearson Educación, 2006. Dibujo en Ingeniería y Comunicación Gráfica
Autores: Bertoline, Wiebe, Miller y Mohler
Mc Graw Hill 1999 segunda edición.
Sistemas de Representación
Recomendada:
GONZALEZ MONSALVE MARIO
Geometría Descriptiva
Grafitrés, Sevilla, 1992.
IZQUIERDO ASENSI
Geometría descriptiva
Paraninfo, Madrid 2000, 24ª ed.
RENDÓN GÓMEZ ALVARO
Volumen II Geometría proyectiva y sistemas de representación
Editorial Tebar, Madrid, 2001.
RODRIGUEZ DE ABAJO, FRANCISCO JAVIER
Sistema Diédrico
Donostiarra, San Sebastián, 1996, 24ª ed. Complementaria:
BERTRÁN GUASP, JOSEP.
Geometría descriptiva Tomo 1 Sistema diédrico, ejercicios
Donostiarra, San Sebastián, 1995
FERNANDEZ SAN ELIAS, GASPAR
Fundamentos del sistema diédrico
León: instituto de automática y fabricación
GONZALO GONZALO, JOAQUÍN.
Iniciación al sistema diédrico: parte instrumental
Donostiarra, San Sebastián, 1996
SANTISTEBAN REQUENA, ÁNGEL.
Diédrico: 200 problemas tipo comentados y resueltos
Norma, Madrid,1993
Normas UNE-EN-ISO 128 y 129, BASE DE DATOS AENOR, biblioteca virtual UDC. |
Complementary
|
|
BERTRÁN GUASP, JOSEP.
Geometría descriptiva Tomo 1 Sistema diédrico, ejercicios
Donostiarra, San Sebastián, 1995 FERNANDEZ SAN ELIAS, GASPAR
Fundamentos del sistema diédrico
León: instituto de automática y fabricación
GONZALO GONZALO, JOAQUÍN: Iniciación al sistema diédrico: parte instrumental
Donostiarra, San Sebastián, 1996
SANTISTEBAN REQUENA, ÁNGEL.
Diédrico: 200 problemas tipo comentados y resueltos
Norma, Madrid,1993 |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Foundations of Physics/771G01001 | Mathematics II/771G01006 | Basic Computer Science/771G01012 | Design Methodology/771G01022 | Artistic Expression/771G01041 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Computer Aided Engineering/771G01013 | Product Development Technologies/771G01014 | Applied Graphic Expression/771G01016 | Computer Aided Design/771G01017 | Project Workshop/771G01018 | Design and Product/771G01023 | Design Projects I/771G01024 | Design Projects II/771G01025 | Design Projects III/771G01026 | Workshop on Experimental Projects, Models and Prototypes/771G01029 |
|
Other comments |
Materias que se recomenda ter cursado previamente. Coñecementos básicos de Debuxo Xeométrico e Sistemas de Representación: Sistema Diédrico e Sistema Axonométrico.
Está previsto colaborar nesta materia con outras de 1º curso, é o caso de Metodoloxía do Deseño, poderanse emplear contidos desta materia (Módulos e Relieves) para realizalos en Expresión Gráfica nos contidos de Introducción o Debuxo Industrial e Normalización.
Aviso importante sobre a planificación da matrícula: lémbrase os estudantes que repiten curso nesta materia, que é obligatorio asistir as clases teóricas e prácticas, deben telo en conta cando se matriculen de novo, sobre todo polos horarios de docencia e datas de exames aprobados en Xunta de Escola. Recomendacións sobre sustentabilidade e medio ambiente: Intentarase transmitir ao alumnado a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade para que os apliquen non só na aula, senón tamén no comportamento persoal e profesional. Para contribuír á consecución dunha contorna inmediata sustentable e ao cumprimento do obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación ambiental e social saudables e sostibles” do “Plan de Acción Campus Verde Ferrol”: A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. - De se realizar en papel: · Non se empregarán plásticos. · Realizaranse impresións a dobre cara. · Empregarase papel reciclado. · Evitarase a impresión de borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Recomendacións en materia de igualdade de xénero e respecto á diversidade: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|