Competencias / Resultados del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Aplicar el conocimiento de las diferentes áreas involucradas en el Plan Formativo. |
A2 |
Capacidad de comprensión de la dimensión social e histórica del Diseño Industrial, vehículo para la creatividad y la búsqueda de soluciones nuevas y efectivas. |
A3 |
Necesidad de un aprendizaje permanente y continuo. (Life-long learning), y especialmente orientado hacia los avances y los nuevos productos del mercado. |
A4 |
Trabajar de forma efectiva como individuo y como miembro de equipos diversos y multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular y resolver problemas de ingeniería. |
A6 |
Formación amplia que posibilite la comprensión del impacto de las soluciones de ingeniería en los contextos económico, medioambiental, social y global. |
A7 |
Capacidad para diseño, redacción y dirección de proyectos, en todas sus diversidades y fases. |
A8 |
Capacidad de usar las técnicas, habilidades y herramientas modernas para la práctica de la ingeniería |
A9 |
Capacidad para efectuar decisiones técnicas teniendo en cuenta sus repercusiones o costes económicos, de contratación, de organización o gestión de proyectos. |
A10 |
Comprensión de las responsabilidades éticas y sociales derivadas de su actividad profesional. |
B1 |
Capacidad de comunicación oral y escrita de manera efectiva con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo para cuestionar la realidad, buscar, y proponer soluciones innovadoras a nivel formal, funcional y técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidad para comprender y detectar las dinámicas y los mecanismos que estructuran la aparición y la dinámica de nuevas tendencias. |
B4 |
Trabajar de forma colaborativa. Conocer las dinámicas de grupo y el trabajo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidad de liderazgo y para la toma de decisiones. |
B8 |
Trabajar en un entorno internacional con respeto de las diferencias culturales, lingüísticas, sociales y económicas. |
B9 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B10 |
Capacidad de organización y planificación. |
B11 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables. |
C7 |
Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introdución Xeral á Materia.
1.1 Formulacións da materia.
1.2 Contidos teóricos da materia.
1.3 Obxectivos das partes teóricas.
1.4 Contidos prácticos da materia.
1.5 Obxectivos das partes prácticas.
1.6 O concepto de Metodoloxía.
1.7 Os diferentes tipos de Métodos.
Tema 2. A Metodoloxía nas disciplinas do Deseño.
2.1 O Deseño Industrial.
2.2 O Deseño Gráfico.
2.3 O Deseño Corporativo
2.4 O Deseño de Moda.
2.5 Outras disciplinas de Deseño.
Tema 3. As achegas do Deseño Industrial.
1.1 As persoas e a contorna técnica.
1.2 Os produtos como elementos funcionais.
1.3 Os produtos como portadores de información.
1.4 O Deseño Industrial, un proceso interdisciplinar.
Tema 4. Os elementos propios do Deseño Industrial.
4.1 As Técnicas de Deseño.
4.2 A Estética e a percepción emocional das características formais dos produtos.
4.3 A Ergonomía e a Antropometría, a investigación da relación Produto – Usuario.
Tema 5. Os elementos relacionados co Deseño Industrial.
5.1 A Identidade Corporativa. Filosofía, autodefinición e proxección das empresas.
5.2 A Imaxe Corporativa. Elementos de identificación e diferenciación empresarial.
5.3 A Semántica. Valor e Significado.
Tema 6. Concepto global do Deseño Industrial.
6.1 O Desenvolvemento de Produto.
6.2 As interaccións entre Marketing, Tecnoloxía e Deseño Industrial.
6.3 As relacións culturais. Diferenciación entre Arte e Deseño Industrial.
Tema 7. Contidos e Metas do Deseño Industrial.
7.1 As formulacións xerais dun proxecto de Deseño.
7.2 Os Impulsos Creativos.
7.3 Elementos de valoración de Produtos.
7.4 A interacción entre a Tecnoloxía e o Deseño Industrial no proxecto.
7.5 A Creatividade Social. O traballo en equipo.
Tema 8. As formulacións teóricas do Deseño Industrial.
8.1 A información de masas e as súas consecuencias para o Deseño Industrial.
8.2 A teoría dos Signos.
8.3 As dimensións Pragmática, Sintáctica e Semántica dos Produtos industriais.
8.4 A importancia da dimensión Semántica.
Tema 9. O Deseño Industrial e o seu contexto empresarial.
9.1 O Deseño Industrial como factor competitivo.
9.2 O modelo de Desenvolvemento de Produto
9.3 A Empresa como sistema técnico – social.
9.4 Os sistemas de Innovación na empresa.
9.5 O Círculo de Xestión de Deseño.
9.6 Identidade e imaxe da empresa.
9.7 O Proceso de Innovación.
Tema 10. O Deseño Industrial como proceso.
10.1 Os compoñentes do Deseño Industrial.
10.2 A planificación de novos produtos.
10.3 O Impulso, a Idea de Produto.
10.4 Fontes de Impulsos e Ideas.
10.5 A procura planificada de ideas.
10.6 Técnicas para xerar ideas.
10.7 Criterios para a selección de ideas.
Tema 11. Os factores condicionantes do Proceso de Deseño.
11.1 Os factores tecnolóxicos.
11.2 Os factores técnico – produtivos.
11.3 Os factores económicos.
11.4 Os factores de mercado.
11.5 Os factores de comercialización.
11.6 Os factores funcionais.
11.7 Os factores ergonómicos.
11.8 Os factores ambientais.
11.9 Os factores estéticos
11.10 Os factores de identidade empresarial.
Tema 12. As Fases básicas do Proceso de Deseño.
12.1 Definición de Obxectivos.
12.2 Planificación do Proceso.
12.3 Desenvolvemento do Proxecto.
12.4 Realización do Proxecto.
Tema 13. Os obxectivos do Proceso de Deseño.
13.1 O Produto como elemento práctico.
13.2 A Funcionalidade no Produto.
13.3 Elementos de Seguridade no Produto.
13.4 O Produto e o seu Valor Estético.
Tema 14. O Prego de Condicións.
14.1 A función do Prego de Condicións.
14.2 A definición xeral do Proxecto.
14.3 Os obxectivos do Proxecto.
14.4 A recollida de Información.
14.5 A Análise de Mercado.
14.6 As Especificacións, funcións e requisitos.
14.7 Os Procesos Produtivos previstos.
14.8 Custos previstos.
14.9 Oportunidades e restricións.
Tema 15. A Planificación do Proxecto de Deseño e os seus apartados.
15.1 A Fase de Información.
15.2 O Desenvolvemento de Conceptos.
15.3 O Desenvolvemento de Alternativas.
15.4 A realización de maquetas, modelos e prototipos.
15.5 A Pre-serie.
|
Serán definidos cada curso en función da estrutura e tipoloxía dos exercicios para desenvolver. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
18.5 |
37 |
55.5 |
Sesión magistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
22.5 |
45 |
67.5 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
15 |
18 |
Prueba objetiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Sesión magistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Prueba objetiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
Sesión magistral |
Prácticas de laboratorio |
Prueba objetiva |
|
Descripción |
Proba escrita utilizada para a avaliación dá aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia etc. *É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. Tamén pódese construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Trabajos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Na avaliación final debe quedar reflectido o perfil especial da materia de Metodoloxía do Deseño fixándose uns criterios básicos de avaliación e para o acceso ao exame final.
Os alumnos con dispensa académica deberán realizar as mesmas entregas aínda que poderán coordinar a asistencia con aviso previo.
Parte de Prácticas
Realizaranse e entregará en cada curso, obrigatoriamente e exclusivamente, as 3 Prácticas correspondentes ao mismom curso académico (non serven prácticas, nin traballos parciais de cursos anteriores .
As Prácticas avaliaranse, unha vez aprobadas cada unha delas, cos seguintes factores:
Práctica 1 nota (1 - 10) x 1
Práctica 2 nota (1 - 10) x 2
Práctica 3 nota (1 - 10) x 3 NOTA: 60 / 6 Condicionada
Parte Teórica (Exame de xuño) **. O exame avaliarase co seguinte factor:
Nota do exame (1 – 10) x 4 NOTA: 40 / 4
NOTA FINAL: 100 / 10
Suma de todas as notas con prorrateos/10
(*) Esta nota conta unicamente co exame da Parte Teórica aprobado.
No caso de que o estudante non alcance o aprobado da Parte Teórica da materia na convocatoria de xuño, a pesar de aprobar as prácticas, deberá repetir unicamente o exame da parte teórica.
(**) O exame da Parte Teórica deberá ser aprobado en todo caso para superar as esixencias da materia.
|
60 |
Prueba objetiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Na avaliación final debe quedar reflectido o perfil especial da materia de Metodoloxía do Deseño fixándose uns criterios básicos de avaliación e para o acceso ao exame final.
Parte de Prácticas
Realizaranse e entregará en cada curso, obrigatoriamente e exclusivamente, as 3 Prácticas correspondentes ao mismom curso académico (non serven prácticas, nin traballos parciais de cursos anteriores .
As Prácticas avaliaranse, unha vez aprobados todos os ítems de cada unha delas, cos seguintes factores:
As Prácticas avaliaranse cos seguintes factores:
Práctica 1 nota (1 - 10) x 1
Práctica 2 nota (1 - 10) x 2
Práctica 3 nota (1 - 10) x 3 NOTA: 60 / 6 Condicionada
Parte Teórica (Exame de xuño) **. O exame avaliarase co seguinte factor:
Nota do exame (1 – 10) x 4 NOTA: 40 / 4
NOTA FINAL: 100 / 10
Suma de todas as notas con prorrateos/10
(*) Esta nota conta unicamente co exame da Parte Teórica aprobado.
No caso de que o estudante non alcance o aprobado da Parte Teórica da materia na convocatoria de xuño, a pesar de aprobar as prácticas, deberá repetir unicamente o exame da parte teórica.
(**) O exame da Parte Teórica deberá ser aprobado en todo caso para superar as esixencias da materia.
|
40 |
|
Observaciones evaluación |
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Bayley, Stephen: “Guía Conran del
Diseño”
Editorial Alianza, Madrid 1992.
DZ – Centro de Diseño de Bilbao:
“Manual de Gestión de Diseño”
Editado por la Diputación Foral de
Bizkaia. Bilbao 1995.
Dorner, Peter: “El Diseño desde
1945”
Ediciones Destino. Barcelona 1993.
Costa, Joan: “Imagen Global”
Editorial CEAC Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Jones, J. Chistopher: “Métodos de
Diseño”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1989.
Quarante, Danielle: “Diseño
Industrial 1 – Elementos Básicos”
Editorial CEAC - Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Quarante, Danielle: “Diseño
Industrial 2 – Elementos Teóricos”
Editorial CEAC - Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Manzini, Ezio: “La Materia de la
Invención”
Editorial CEAC Biblioteca de
Diseño. Barcelona 1998.
Maldonado, Tomas: “El Diseño
Industrial reconsiderado”
Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona
1993.
Montaña, Jordi: “Como Diseñar un
Producto”
Ediciones IMPI. Madrid 1989.
Powell, Dick: “Técnicas de
Presentación”
Editorial Blume, Barcelona 1986.
Rodríguez, Gerardo: “Manual de
Diseño Industrial”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1982.
Yoshiharn, Shimizi; Takashi,
Kojima; Hasazo, Tano; Shinji, Matsuda: “Models & Prototips”
Japón 1991.
Wong, Wucius: “Fundamentos del
diseño”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1995. |
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Fundamentos de Materiales para la Ingeniería/771G01003 | Matemáticas I/771G01005 | Informática Básica/771G01012 | Diseño Básico/771G01021 | Historia del Arte y del Diseño/771G01038 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Fundamentos de Física/771G01001 | Matemáticas II/771G01006 | Expresión Gráfica/771G01015 | Expresión Artística/771G01041 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Diseño y Producto/771G01023 | Proyectos de Diseño I/771G01024 | Proyectos de Diseño II/771G01025 | Proyectos de Diseño III/771G01026 | Proyecto Fin de Grado/771G01027 |
|
|