Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidade de liderado e para a toma de decisións. |
B8 |
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages |
C2 |
Mastering oral and written expression in a foreign language. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective |
C5 |
Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introdución Xeral á Materia.
1.1 Formulacións da materia.
1.2 Contidos teóricos da materia.
1.3 Obxectivos das partes teóricas.
1.4 Contidos prácticos da materia.
1.5 Obxectivos das partes prácticas.
1.6 O concepto de Metodoloxía.
1.7 Os diferentes tipos de Métodos.
Tema 2. A Metodoloxía nas disciplinas do Deseño.
2.1 O Deseño Industrial.
2.2 O Deseño Gráfico.
2.3 O Deseño Corporativo
2.4 O Deseño de Moda.
2.5 Outras disciplinas de Deseño.
Tema 3. As achegas do Deseño Industrial.
1.1 As persoas e a contorna técnica.
1.2 Os produtos como elementos funcionais.
1.3 Os produtos como portadores de información.
1.4 O Deseño Industrial, un proceso interdisciplinar.
Tema 4. Os elementos propios do Deseño Industrial.
4.1 As Técnicas de Deseño.
4.2 A Estética e a percepción emocional das características formais dos produtos.
4.3 A Ergonomía e a Antropometría, a investigación da relación Produto – Usuario.
Tema 5. Os elementos relacionados co Deseño Industrial.
5.1 A Identidade Corporativa. Filosofía, autodefinición e proxección das empresas.
5.2 A Imaxe Corporativa. Elementos de identificación e diferenciación empresarial.
5.3 A Semántica. Valor e Significado.
Tema 6. Concepto global do Deseño Industrial.
6.1 O Desenvolvemento de Produto.
6.2 As interaccións entre Marketing, Tecnoloxía e Deseño Industrial.
6.3 As relacións culturais. Diferenciación entre Arte e Deseño Industrial.
Tema 7. Contidos e Metas do Deseño Industrial.
7.1 As formulacións xerais dun proxecto de Deseño.
7.2 Os Impulsos Creativos.
7.3 Elementos de valoración de Produtos.
7.4 A interacción entre a Tecnoloxía e o Deseño Industrial no proxecto.
7.5 A Creatividade Social. O traballo en equipo.
Tema 8. As formulacións teóricas do Deseño Industrial.
8.1 A información de masas e as súas consecuencias para o Deseño Industrial.
8.2 A teoría dos Signos.
8.3 As dimensións Pragmática, Sintáctica e Semántica dos Produtos industriais.
8.4 A importancia da dimensión Semántica.
Tema 9. O Deseño Industrial e o seu contexto empresarial.
9.1 O Deseño Industrial como factor competitivo.
9.2 O modelo de Desenvolvemento de Produto
9.3 A Empresa como sistema técnico – social.
9.4 Os sistemas de Innovación na empresa.
9.5 O Círculo de Xestión de Deseño.
9.6 Identidade e imaxe da empresa.
9.7 O Proceso de Innovación.
Tema 10. O Deseño Industrial como proceso.
10.1 Os compoñentes do Deseño Industrial.
10.2 A planificación de novos produtos.
10.3 O Impulso, a Idea de Produto.
10.4 Fontes de Impulsos e Ideas.
10.5 A procura planificada de ideas.
10.6 Técnicas para xerar ideas.
10.7 Criterios para a selección de ideas.
Tema 11. Os factores condicionantes do Proceso de Deseño.
11.1 Os factores tecnolóxicos.
11.2 Os factores técnico – produtivos.
11.3 Os factores económicos.
11.4 Os factores de mercado.
11.5 Os factores de comercialización.
11.6 Os factores funcionais.
11.7 Os factores ergonómicos.
11.8 Os factores ambientais.
11.9 Os factores estéticos
11.10 Os factores de identidade empresarial.
Tema 12. As Fases básicas do Proceso de Deseño.
12.1 Definición de Obxectivos.
12.2 Planificación do Proceso.
12.3 Desenvolvemento do Proxecto.
12.4 Realización do Proxecto.
Tema 13. Os obxectivos do Proceso de Deseño.
13.1 O Produto como elemento práctico.
13.2 A Funcionalidade no Produto.
13.3 Elementos de Seguridade no Produto.
13.4 O Produto e o seu Valor Estético.
Tema 14. O Prego de Condicións.
14.1 A función do Prego de Condicións.
14.2 A definición xeral do Proxecto.
14.3 Os obxectivos do Proxecto.
14.4 A recollida de Información.
14.5 A Análise de Mercado.
14.6 As Especificacións, funcións e requisitos.
14.7 Os Procesos Produtivos previstos.
14.8 Custos previstos.
14.9 Oportunidades e restricións.
Tema 15. A Planificación do Proxecto de Deseño e os seus apartados.
15.1 A Fase de Información.
15.2 O Desenvolvemento de Conceptos.
15.3 O Desenvolvemento de Alternativas.
15.4 A realización de maquetas, modelos e prototipos.
15.5 A Pre-serie.
|
Serán definidos cada curso en función da estrutura e tipoloxía dos exercicios para desenvolver. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
18.5 |
37 |
55.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
22.5 |
45 |
67.5 |
Laboratory practice |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
15 |
18 |
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Objective test |
|
Description |
Proba escrita utilizada para a avaliación dá aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia etc. *É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. Tamén pódese construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Na avaliación final debe quedar reflectido o perfil especial da materia de Metodoloxía do Deseño fixándose uns criterios básicos de avaliación e para o acceso ao exame final.
Os alumnos con dispensa académica deberán realizar as mesmas entregas aínda que poderán coordinar a asistencia con aviso previo.
Parte de Prácticas
Realizaranse e entregará en cada curso, obrigatoriamente e exclusivamente, as 3 Prácticas correspondentes ao mismom curso académico (non serven prácticas, nin traballos parciais de cursos anteriores .
As Prácticas avaliaranse, unha vez aprobadas cada unha delas, cos seguintes factores:
Práctica 1 nota (1 - 10) x 1
Práctica 2 nota (1 - 10) x 2
Práctica 3 nota (1 - 10) x 3 NOTA: 60 / 6 Condicionada
Parte Teórica (Exame de xuño) **. O exame avaliarase co seguinte factor:
Nota do exame (1 – 10) x 4 NOTA: 40 / 4
NOTA FINAL: 100 / 10
Suma de todas as notas con prorrateos/10
(*) Esta nota conta unicamente co exame da Parte Teórica aprobado.
No caso de que o estudante non alcance o aprobado da Parte Teórica da materia na convocatoria de xuño, a pesar de aprobar as prácticas, deberá repetir unicamente o exame da parte teórica.
(**) O exame da Parte Teórica deberá ser aprobado en todo caso para superar as esixencias da materia.
|
60 |
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Na avaliación final debe quedar reflectido o perfil especial da materia de Metodoloxía do Deseño fixándose uns criterios básicos de avaliación e para o acceso ao exame final.
Parte de Prácticas
Realizaranse e entregará en cada curso, obrigatoriamente e exclusivamente, as 3 Prácticas correspondentes ao mismom curso académico (non serven prácticas, nin traballos parciais de cursos anteriores .
As Prácticas avaliaranse, unha vez aprobados todos os ítems de cada unha delas, cos seguintes factores:
As Prácticas avaliaranse cos seguintes factores:
Práctica 1 nota (1 - 10) x 1
Práctica 2 nota (1 - 10) x 2
Práctica 3 nota (1 - 10) x 3 NOTA: 60 / 6 Condicionada
Parte Teórica (Exame de xuño) **. O exame avaliarase co seguinte factor:
Nota do exame (1 – 10) x 4 NOTA: 40 / 4
NOTA FINAL: 100 / 10
Suma de todas as notas con prorrateos/10
(*) Esta nota conta unicamente co exame da Parte Teórica aprobado.
No caso de que o estudante non alcance o aprobado da Parte Teórica da materia na convocatoria de xuño, a pesar de aprobar as prácticas, deberá repetir unicamente o exame da parte teórica.
(**) O exame da Parte Teórica deberá ser aprobado en todo caso para superar as esixencias da materia.
|
40 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
Bayley, Stephen: “Guía Conran del
Diseño”
Editorial Alianza, Madrid 1992.
DZ – Centro de Diseño de Bilbao:
“Manual de Gestión de Diseño”
Editado por la Diputación Foral de
Bizkaia. Bilbao 1995.
Dorner, Peter: “El Diseño desde
1945”
Ediciones Destino. Barcelona 1993.
Costa, Joan: “Imagen Global”
Editorial CEAC Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Jones, J. Chistopher: “Métodos de
Diseño”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1989.
Quarante, Danielle: “Diseño
Industrial 1 – Elementos Básicos”
Editorial CEAC - Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Quarante, Danielle: “Diseño
Industrial 2 – Elementos Teóricos”
Editorial CEAC - Enciclopedia de
Diseño. Barcelona 1992.
Manzini, Ezio: “La Materia de la
Invención”
Editorial CEAC Biblioteca de
Diseño. Barcelona 1998.
Maldonado, Tomas: “El Diseño
Industrial reconsiderado”
Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona
1993.
Montaña, Jordi: “Como Diseñar un
Producto”
Ediciones IMPI. Madrid 1989.
Powell, Dick: “Técnicas de
Presentación”
Editorial Blume, Barcelona 1986.
Rodríguez, Gerardo: “Manual de
Diseño Industrial”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1982.
Yoshiharn, Shimizi; Takashi,
Kojima; Hasazo, Tano; Shinji, Matsuda: “Models & Prototips”
Japón 1991.
Wong, Wucius: “Fundamentos del
diseño”
Editorial GG Gustavo Gili.
Barcelona 1995. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Foundations of Engineering Materials/771G01003 | Mathematics I/771G01005 | Basic Computer Science/771G01012 | Basic Design/771G01021 | History of Art and Design/771G01038 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Foundations of Physics/771G01001 | Mathematics II/771G01006 | Graphic Expression/771G01015 | Artistic Expression/771G01041 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Design and Product/771G01023 | Design Projects I/771G01024 | Design Projects II/771G01025 | Design Projects III/771G01026 | Final Dissertation/771G01027 |
|
|