Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Deseño e Producto Código 771G01023
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Matemáticas
Coordinación
Méndez Salgueiro, José Ramón
Correo electrónico
j.r.mendez@udc.es
Profesorado
Martínez Rodríguez, Rodrigo
Méndez Salgueiro, José Ramón
Prado Acebo, Cristina
Regueiro Fernandez, Ahitor
Solozabal Basañez, Jon
Correo electrónico
rodrigo.martinez.rodriguez@udc.es
j.r.mendez@udc.es
cristina.prado.acebo@udc.es
a.regueiro@udc.es
jon.solozabal@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es/
Descrición xeral A materia Deseño e Produto, é troncal e de terceiro curso.

A titulación posúe un forte carácter interdisciplinar e a metodoloxía habitual nas materias, adecuándose aos obxectivos da titulación, baséase no desenvolvemento de Exercicios e Proxectos dirixidos.

Na materia cada estudante realiza proxectos dirixidos en colaboración con Empresas. Para iso desenvólvese un prego de condicións:

1. Definición xeral do proxecto
2. Obxectivos do proxecto
3. Información
4. Mercado
5. Especificacións
6. Proceso produtivo
7. Custos
8. Oportunidades e restricións

Unha vez realizado o prego de condicións, defínese a planificación de proxecto e quen cobre os apartados:

1. Información
2. Desenvolvemento de conceptos
3. Desenvolvemento da alternativa seleccionada
4. Prototipo
5. Preserie

Durante o tempo de clase teórica, o alumno recibiu unha extensa presentación de temas e cuestións relacionadas cos Proxectos para realizar e expuxéronselle unha serie de cuestións sobre as diferentes empresas e o seu produto para deseñar. Nas primeiras semanas explicóuselle como se desenvolverá a materia. A planificación, as fases, os contidos etc.

A partir de cada entrega dos Pregos de Condicións, os estudantes poden acceder aos recursos necesarios para resolver os problemas proyectuales do produto para deseñar. Durante o tempo de clase presencial e (sobre todo) titorías, o estudante está obrigado a consultar cos profesores que dirixen os Proxectos de Empresa.

Nesta materia o alumno facilitaranse Proxectos de Empresa metodicamente similares, doutros cursos, e material para o desenvolvemento dos proxectos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B8 Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. DESEÑO E PRODUTO. ELEMENTOS CONTEXTUAIS
2. IDENTIDADE CORPORATIVA E IMAXE DE EMPRESA
3. PACKAGING
4. FUNCIÓNS DO ENVASE E EMBALAXE
5. A IMAXE DE MARCA
6. DA COMUNICACIÓN DO PRODUTO Á COMUNICACIÓN DE MARCA
7. NORMAS TIPOGRÁFICAS
8. TIPOGRAFÍA – PROPIEDADES
9. O DESEÑO DE RETÍCULAS – 1
10. O DESEÑO DE RETÍCULAS – 2
11. COR – CONCEPTOS BÁSICOS
12. ENVASE E EMBALAXE
13. SEMINARIO DE SOFTWARE DE DESEÑO GRÁFICO
Serán definidos cada curso en función da estrutura e tipoloxía do proxecto para desenvolver.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4.5 18 22.5
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 3 3 6
Saídas de campo A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 9 9 18
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 22.5 67.5 90
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 6 6 12
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Saídas de campo Actividades desenvolvidas nun contexto externo á contorna académica universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños etc.).
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor/titor.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
O estudante acode ao despacho do profesor ou os profesores da materia para consultar as dúbidas que lle xorden durante a realización das prácticas de laboratorio e dos traballos tutelados.
Ademais mediante esta atención personalizada realízase un seguimento e orientación crítica do proceso de traballo que realiza o alumno ou alumna.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realízase unha presentación previa dos conceptos e fases intermedias do proxecto cuxa avaliación ten un carácter orientador sobre o estado do proxecto, tanto para os equipos participantes como para cada un dos seus membros. A razón desta presentación previa é evitar posibles erros, desfasamentos, malentendidos, #etc, moito antes da presentación académica definitiva e así poder tomar as medidas de corrección e mellora necesarias. Na avaliación final debe quedar reflectido o perfil especial da materia de Deseño e Produto fixándose uns criterios estritos de avaliación.
Os alumnos con dispensa académica deberán realizar as mesmas entregas aínda que poderán coordinar a asistencia con aviso previo.
A avaliación final baséase en:

PROXECTO

Concepto, Caderno, Bosquexos, Maqueta, Paneis de presentación, Documentacións Individual / Grupo, Planos Técnicos, Resumo, Presentación PPT e Experiencias Persoais. CD / DVD de todos os documentos relacionados co proxecto.

IDENTIDADE CORPORATIVA

Concepto, Caderno, Bosquexos, Pre-Maquetas, Manual de IDE, Documentacións Individual / Grupo, Resumo, Presentación PPT e Experiencias Persoais. CD / DVD de todos os documentos relacionados co proxecto.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Moles, A; “Teoría de los objetos”.

Editorial GG Gustavo Gili.

Gillian Scott, R.; “Fundamentos del diseño”.

Editorial Limusa.

Maier, M.; “Proceso”.

Editorial GG Gustavo Gili.

Jimenez, C.; “Introducciones”.

Editorial GG Gustavo Gili.

Bayley, Stephen: “Guía Conran del Diseño”

Editorial Alianza, Madrid 1992.

DZ – Centro de Diseño de Bilbao: “Manual de Gestión de Diseño”

Editado por la Diputación Foral de Bizkaia. Bilbao 1995.

Dorner, Peter: “El Diseño desde 1945”

Ediciones Destino. Barcelona 1993.

Jones, J. Chistopher: “Métodos de Diseño”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1989.

Manzini, Ezio: “La Materia de la Invención”

Editorial CEAC Biblioteca de Diseño. Barcelona 1998.

Maldonado, Tomas: “El Diseño Industrial reconsiderado”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1993.

Montaña, Jordi: “Como Diseñar un Producto”

Ediciones IMPI. Madrid 1989.

Powell, Dick: “Técnicas de Presentación”

Editorial Blume, Barcelona 1986.

Rodríguez, Gerardo: “Manual de Diseño Industrial”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1982.

Yoshiharn, Shimizi; Takashi, Kojima; Hasazo, Tano; Shinji, Matsuda: “Models & Prototips”

Japón 1991.

Wong, Wucius: “Fundamentos del diseño”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1995.

Bärtschi, Willy: “El estudio de la sombra en perspectiva”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1980.

Büdek, Bernhardt: “Diseño, Historia, teoría y práctica del Diseño Industrial”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1994.

Dalley, terence: “Guía completa de ilustración y diseño. Técnica y materiales”

H. Blume Ediciones. Barcelona 1981.

Garcebán Piqueras, Rosa & Cordero Ruiz, Juan: “Espacio representado”

Editorial Universidad Complutense. Madrid 1990.

Grandis, Luigina De: “Teoría del color”

Cátedra, Madrid 1985.

Shen, Janet & Walker, Theodore D.: “Sketching and rendering for design presentations”

Van Nostrand Reinhold. New York 1992.

Munari, B.: “Como nacen los objetos”.

Editorial GG Gustavo Gili

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Física/771G01001
Fisica Aplicada á Enxeñería/771G01002
Fundamentos de Materiais para á Enxeñería/771G01003
Enxeñería de Materiais/771G01004
Matemáticas I/771G01005
Matemáticas II/771G01006
Estatística/771G01007
Sistemas Mecánicos/771G01008
Informática Básica/771G01012
Expresión Gráfica/771G01015
Expresión Gráfica Aplicada/771G01016
Deseño Asistido por Ordenador/771G01017
Deseño Básico/771G01021
Metodoloxía do Deseño/771G01022
Proxectos de Deseño I/771G01024
Proxectos de Deseño II/771G01025
Historia da Arte e do Deseño/771G01038
Historia do Deseño/771G01039
Expresión Artística/771G01041
Técnicas da Expresión Artística Aplicada/771G01042

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Teoría de Máquinas/771G01009
Análise Asistido por Ordenador/771G01013
Márketing/771G01032

Materias que continúan o temario
Proxectos de Deseño III/771G01026
Proxecto Fin de Grao/771G01027

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías