Identifying Data 2024/25
Subject (*) Final Dissertation Code 771G01027
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate Yearly
Fourth Obligatory 12
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Enxeñaría Civil
Enxeñaría Industrial
Enxeñaría Naval e Industrial
Matemáticas
Coordinador
E-mail
Lecturers
Domínguez Feijóo, Gerardo
Fernández Galdo, Pablo
Méndez Salgueiro, José Ramón
Perez Rodriguez, Jose Antonio
Solozabal Basañez, Jon
Souto López, José Ramón
E-mail
g.dominguez@udc.es
pablo.galdo@udc.es
j.r.mendez@udc.es
jose.antonio.perez@udc.es
jon.solozabal@udc.es
jose.souto@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es
General description Elaboración dun Proxecto Fin de Grao como exercicio integrador ou de síntese. Co obxectivo de que o futuro egresado consolide e demostre a capacidade para a creación, execución e dirección de proxectos de Deseño Industrial: produtos manufacturados, bens de equipo, servizos, servizos estratéxicos etc.

Desenvolverá as súas aptitudes e capacidades para analizar, comprender, proxectar e executar proxectos de Deseño Industrial, así como a posibilidade de optimizar os produtos existentes mediante ampliacións ou modificacións.

Ampliará o coñecemento dos diferentes regulamentos, normativas e disposicións legais e a súa correcta aplicación nos proxectos.

Capacitará ao estudante para dirixir proxectos de creación, modificación ou ampliación conceptual, así como proxectos complementarios de seguridade, homologación e medio ambiente para poder ser expostos #ante as autoridades competentes.

Afianzará o coñecemento dos procesos necesarios para o correcto desenvolvemento de proxectos, e a comprensión e utilización dos novos sistemas de tratamento e edición de documentación técnica. Isto posibilitará unha activa integración dos futuros profesionais nas oficinas técnicas e de desenvolvemento.

O TFG realizarase preferentemente en equipo e unicamente en casos excepcionais, por razóns persoais/aborais, tras solicitude e aprobación pola Comisión Académica, de forma individualizada, baixo a dirección dun profesor da área de Proxectos de Enxeñería, con docencia na EUDI e con formación específica en Deseño Industrial. No seu caso, e se a complexidade do proxecto requíreo, a dirección poderá ser compartida con outros profesores da titulación.

A organización do TFG ten que atender a tres actividades distintas: actividades presenciais, traballo autónomo do estudante e tutorización. A estes tres aspectos hai que engadir as actividades de documentación, presentación, defensa pública e avaliación.

Queda expresamente excluída a posibilidade de utilizar para a defensa do PFG elementos non realizados persoalmente polos candidatos, tales como bosquexos, modelados, animacións, maquetas, modelos e calquera outro elemento que vaia a ser obxecto de avaliación polo Tribunal de PFC.

No TFG, co proxecto para desenvolver dentro del, aplícanse e documéntanse os coñecementos, habilidades e competencias obtidos polo estudante ao longo dos seus estudos nos tres módulos que compoñen o PE e configuran a titulación: Contextual, Interdisciplinar e Disciplinar.

O TFG deberá estar orientado a aplicar as competencias xerais asociadas ao título. En concreto, a capacitar para a procura, xestión, organización e interpretación de datos relevantes -da súa área de estudo- co obxecto de emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica, tecnolóxica ou ética, e facilitar o desenvolvemento dun pensamento e xuízo crítico, lóxico e creativo.

No TFG deben resolverse, por medio de métodos creativos, aspectos e materias ligadas a campos disciplinares específicos da Enxeñería de Deseño Industrial e Desenvolvemento de Produto. Os proxectos para desenvolver como TFG basearanse nas disciplinas e métodos proyectuales que o estudante coñeceu e aplicou nos diversos exercicios e proxectos realizados ao longo dos cursos académicos anteriores.

O TFG estará sempre centrado no deseño de novos conceptos de produto, aplicando os coñecementos interdisciplinares, estratéxicos, empresariais e as actividades proyectuales do Plan de Estudos desta Enxeñería.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A3 Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A9 Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B8 Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Título do proxecto. PREGO DE CONDICIÓNS:
Elaboración dun Proxecto Fin de Grao como exercicio integrador ou de síntese. Co obxectivo de que
o futuro egresado consolide e demostre a capacidade para a creación, execución e dirección de proxectos
de Deseño Industrial: produtos manufacturados, bens de equipo, servizos, servizos estratéxicos, etc.

Desenvolverá as súas aptitudes e capacidades para analizar, comprender, proxectar e executar proxectos de Deseño
Industrial, así como a posibilidade de optimizar os produtos existentes mediante ampliacións ou
modificacións.
Ampliará o coñecemento dos diferentes regulamentos, normativas e disposicións legais e a súa correcta
aplicación nos proxectos.
Capacitará ao estudante para dirixir proxectos de creación, modificación ou ampliación conceptual, así como
proxectos complementarios de seguridade, homologación e medio ambiente para poder ser expostos
#ante as autoridades competentes.
Afianzará o coñecemento dos procesos necesarios para o correcto desenvolvemento de proxectos, e a
comprensión e utilización dos novos sistemas de tratamento e edición de documentación técnica. Isto
posibilitará unha activa integración dos futuros profesionais nas oficinas técnicas e de desenvolvemento.
1. DEFINICIÓN DO PROXECTO
2. OBXECTIVOS DO PROXECTO
3. INFORMACIÓN
4. MERCADO
5. ESPECIFICACIÓNS
6. PROCESO PRODUTIVO DA EMPRESA
7. CUSTOS
8. OPORTUNIDADES E RESTRICIÓNS
9. OBSERVACIÓNS
E C 1. INFORMACIÓN
E C 2. DESENVOLVO CONCEPTOS
E C 3. DESENVOLVEMENTO ALTERNATIVA SELECCIONADA
E C 4. PROTOTIPO
E C 5. PRESERIE
Contrato tipo

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 50 150 200
Laboratory practice A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 20 35
Field trip A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 10 20
Seminar A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 15 30
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma
dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios
variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente
á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha
opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade
pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a
aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa
aprendizaxe polo profesor-titor.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente
a través da realización de actividades de carácter práctico,
tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Field trip Actividades desenvolvidas nun contexto externo á contorna
académica universitario (empresas, institucións, organismos,
monumentos etc.) relacionadas co ámbito de estudo da
materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades
relacionadas coa observación directa e sistemática, a
recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos,
deseños etc.), etc.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo
intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación,
a elaboración de documentos e as conclusións ás que
teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Field trip
Seminar
Supervised projects
Description
El estudiante acude al despacho del profesor o los profesores de la asignatura para consultar las dudas que le surgen durante la realización de las prácticas de laboratorio y de los trabajos tutelados.
Además mediante esta atención personalizada se realiza un seguimiento y orientación crítica del proceso de trabajo que realiza el alumno o alumna.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Se realizarán presentaciones previas de los conceptos y fases intermedias del proyecto, cuya evaluación tiene un carácter orientativo sobre el estado del proyecto, tanto para los equipos participantes como para cada uno de sus miembros. La razón de estas presentaciones previas es evitar posibles errores, desfases, malentendidos, etc., mucho antes de la presentación académica definitiva y así poder tomar las medidas de corrección y mejora necesarias.

Queda expresamente excluida la posibilidad de utilizar para la defensa del PFG elementos no realizados personalmente por los candidatos, tales como bocetos, modelados, animaciones, maquetas, modelos y cualquier otro elemento que vaya a ser objeto de evaluación por el Tribunal de PFC.

En la evaluación final debe quedar reflejado el perfil especial de la asignatura de Proyecto Fin de Grado fijándose unos criterios estrictos de evaluación. Los alumnos con dispensa académica deberán realizar las mismas entregas, aunque podrán coordinar la asistencia con aviso previo.

La evaluación final se basa en:

Para obtener el permiso de defensa por parte del director, se realizará una única presentación y entrega física de todos los elementos a evaluar, tanto para los equipos, como para cada uno de sus miembros.

PROYECTO

Concepto, Libreta, Bocetos, Maqueta, Modelos, Paneles de presentación, Documentaciones Individual / Grupo, Planos Técnicos, Resumen, Presentación PPT, animación, video y Experiencias Personales. USB/ CD / DVD de todos los documentos relacionados con el proyecto.

IDENTIDAD CORPORATIVA

Concepto, Libreta, Bocetos, Pre-Maquetas, Manual de ID, Documentaciones Individual / Grupo, Resumen, Presentación PPT y Experiencias Personales. CD / DVD de todos los documentos relacionados con el proyecto.

PORTAFOLIO PERSONAL
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Bayley, Stephen: “Guía Conran del Diseño”

Editorial Alianza, Madrid 1992.

DZ – Centro de Diseño de Bilbao: “Manual de Gestión de Diseño”

Editado por la Diputación Foral de Bizkaia. Bilbao 1995.

Dorner, Peter: “El Diseño desde 1945”

Ediciones Destino. Barcelona 1993.

Costa, Joan: “Imagen Global”

Editorial CEAC Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992.

Jones, J. Chistopher: “Métodos de Diseño”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1989.

Quarante, Danielle: “Diseño Industrial 1 – Elementos Básicos”

Editorial CEAC - Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992.

Quarante, Danielle: “Diseño Industrial 2 – Elementos Teóricos”

Editorial CEAC - Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992.

Manzini, Ezio: “La Materia de la Invención”

Editorial CEAC Biblioteca de Diseño. Barcelona 1998.

Maldonado, Tomas: “El Diseño Industrial reconsiderado”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1993.

Montaña, Jordi: “Como Diseñar un Producto”

Ediciones IMPI. Madrid 1989.

Powell, Dick: “Técnicas de Presentación”

Editorial Blume, Barcelona 1986.

Rodríguez, Gerardo: “Manual de Diseño Industrial”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1982.

Yoshiharn, Shimizi; Takashi, Kojima; Hasazo, Tano; Shinji, Matsuda: “Models & Prototips”

Japón 1991.

Wong, Wucius: “Fundamentos del diseño”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1995.

Complementary

Bayley, Stephen: “Guía Conran del Diseño”

Editorial Alianza, Madrid 1992.

DZ – Centro de Diseño de Bilbao: “Manual de Gestión de Diseño”

Editado por la Diputación Foral de Bizkaia. Bilbao 1995.

Dorner, Peter: “El Diseño desde 1945”

Ediciones Destino. Barcelona 1993.

Costa, Joan: “Imagen Global”

Editorial CEAC Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992.

Jones, J. Chistopher: “Métodos de Diseño”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1989.

Quarante, Danielle: “Diseño Industrial 1 – Elementos Básicos”

Editorial CEAC - Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992.

Quarante, Danielle: “Diseño Industrial 2 – Elementos Teóricos”

Editorial CEAC - Enciclopedia de Diseño. Barcelona 1992.

Manzini, Ezio: “La Materia de la Invención”

Editorial CEAC Biblioteca de Diseño. Barcelona 1998.

Maldonado, Tomas: “El Diseño Industrial reconsiderado”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1993.

Montaña, Jordi: “Como Diseñar un Producto”

Ediciones IMPI. Madrid 1989.

Powell, Dick: “Técnicas de Presentación”

Editorial Blume, Barcelona 1986.

Rodríguez, Gerardo: “Manual de Diseño Industrial”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1982.

Yoshiharn, Shimizi; Takashi, Kojima; Hasazo, Tano; Shinji, Matsuda: “Models & Prototips”

Japón 1991.

Wong, Wucius: “Fundamentos del diseño”

Editorial GG Gustavo Gili. Barcelona 1995.

Méndez Salgueiro, José Ramón; "OBJETUALIDAD Y HUELLA: 1985-2015. MOMENTOS ESCULTÓRICOS EN EL DISEÑO INDUSTRIAL DE NUEVOS PRODUCTOS" Tesis doctoral Universidad de Vigo 2015


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Foundations of Physics/771G01001
Physics Applied to Engineering/771G01002
Foundations of Engineering Materials/771G01003
Materials Engineering/771G01004
Mathematics I/771G01005
Mathematics II/771G01006
Statistics/771G01007
Mechanical Systems/771G01008
Theory of Machines/771G01009
Industrial Processes/771G01010
Basic Computer Science/771G01012
Computer Aided Engineering/771G01013
Graphic Expression/771G01015
Applied Graphic Expression/771G01016
Computer Aided Design/771G01017
Basic Design/771G01021
Design Methodology/771G01022
Design and Product/771G01023
Design Projects I/771G01024
Design Projects II/771G01025
Design Projects III/771G01026
Marketing/771G01032
Economic and Business Aspects of Design/771G01033
Information and Communication Technologies I/771G01036
History of Art and Design/771G01038
History of Design/771G01039
Artistic Expression/771G01041
Applied Artistic Expression Techniques/771G01042

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Design and Processing with Polymers/771G01011
Product Development Technologies/771G01014
Project Workshop/771G01018
Industrial Management and Organisation/771G01034
Regulations and Legislation/771G01035
Aesthetics/771G01040

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.