Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as orixes do deseño industrial como disciplina autónoma |
A1 A2 A6 A10
|
B1 B2 B3 B11
|
C1 C4 C6 C7
|
Coñecer o contexto social que demanda a creación de obxectos de uso con valor estético engadido. |
A1 A2 A6 A10
|
B1 B2 B3 B11
|
C1 C5 C6
|
Coñecer os principios artísticos de cada época e a súa influencia no deseño |
A1 A2 A6 A10
|
B1 B2 B3 B6 B11
|
C1 C4 C6
|
Capacidade para a análise e comprensión das calidades dun obxecto para partir do entendemento dos seus condicionantes de proxecto. |
A1 A2 A6 A10
|
B1 B2 B6 B11
|
C1 C4 C6 C7
|
Fomentar a crítica regurosa como medio de adquisición de coñecemento |
A1 A2 A6 A10
|
B1 B2 B3 B6 B11 B12
|
C1 C4 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCION |
- |
2. REVOLUCION INDUSTRIAL |
2.1 A CIDADE INDUSTRIAL
2.2 O IDEARIO ILUSTRADO E A IRRUCIÓN DA MÁQUINA
2.3 A HISTORIA COMO REFERENCIA FORMAL. HISTORICISMOS E ECLECTICISMO
2.4 OS NOVOS MATERIAIS. DICOTOMIA EXPRESION - CONSTRUCION
2.5 O PROBLEMA DA FORMA DO OBXECTO INDUSTRIAL |
3. ARTS & CRAFTS |
3.1 ANTECEDENTES: A. W. N. PUGIN, JOHN RUSKIN E A COFRADIA PRERRAFAELITA
3.2 O PROBLEMA DA INDUSTRIA E DA ARTE: A RESPOSTA DE WILLIAM MORRIS E OS ARTS & CRAFTS |
4. DISEÑO EN ESTADOS UNIDOS |
4.1 ESPEFICIDADES DE ESTADOS UNIDOS
4.2 INFLUENCIA DO IDEARIO SHAKER
4.3 FANK LLOYD WRIGHT E A OBRA DE ARTE TOTAL |
5. MODERNISMOS |
5.1 O IDEARIO MODERNISTA
5.2 VICTOR HORTA
5.3 HENRY VAN DE VELDE
5.4 CHARLES RENNIE MACKINTOSH
5.5 OTTO WAGNER
5.6 JOSEPH MARIA OLBRICH. A MATILDENHOHE DE DARMSTADT
5.7 JOSEF HOFFMANN. LOS WIENER WERKSTÄTTE |
6. ORIXES DA MODERNIDADE |
6.1 O PENSAMINTO E A OBRA DE ADOLF LOOS
6.2 O COMPROMISO ENTRE ARTE E INDUSTRIA: DEUTSCHER WERKBUND
6.3 AS BASES DO DESEÑO MODERNO. PETER BEHRENS E A AEG |
7. AVANGARDAS |
7.1 CARACTERÍSTICAS (ARTE - DESEÑO)
7.2 DADAISMO
7.3 SURREALISMO
7.4 CUBISMO
7.5 FUTURISMO
7.6 SUPREMATISMO
7.7 CONSTRUCTIVISMO
7.8 NEOPLASTICISMO |
8. BAUHAUS |
8.1 ETAPAS
8.2 ORGANIZACION
8.3 SEDES E REALIZACIÓNS |
9. ART DECO |
9.1 FASES
9.2 CARACTERÍSTICAS
9.3 REALIZACIÓNS |
10. MODERNIDADE |
10.1 CONCETO
10.2 REALIZACIÓNS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A2 A10 A6 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Discusión dirixida |
B1 B2 B3 B11 B12 C1 C4 C5 C6 C7 |
15 |
9 |
24 |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B11 B12 C1 C4 C5 C6 C7 |
21 |
42 |
63 |
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
1 |
24 |
25 |
Saídas de campo |
A1 A2 B12 C5 C6 C8 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 |
4.5 |
27 |
31.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Encuadramiento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos. |
Discusión dirixida |
Fomento da participación do alumnado na exposición e defensa das súas teses sobre o asunto tratado. Búsqueda de debate e polémica. Importancia da formulación de preguntas (inda que as veces queden sin respostar) como paso previo á obtención de respostas. |
Sesión maxistral |
Exposición dun tema concreto de modo oral e apoyada na proxección de imaxes. |
Traballos tutelados |
Práctica de elaboración personal de comentario e análise escrito e gráfico dun obxeto, con gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. Nallgúns casos, a análise será comparativo entre dous obxetos do mesmo uso. |
Saídas de campo |
Posibilidade de visitas a diferentes eventos/exposicións/conferencias relacionadas coa temática do curso |
Proba obxectiva |
Proba escrita na que se busca o valor engadido que o aluno pode aportar a partir do seu coñecemento e capacidade de análise e reflexión. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Procurarase a aprendizaxe do alumno, entendendo que a orientación personalizada do profesorado haberá de buscar e provocar a consecución axeitada das diferentes accións ocorridas tanto na clase como fora desta para acadar, segundo os criterios indicados, os obxectivos da asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
Realización satisfactoria correspondente á axeitada progresión ó longo do curso das prácticas e traballos de curso. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 |
Varias cuestións teórico-prácticas consistentes en preguntas concretas a respostar na súa totalidade, que permitan verificar a asimilación dos contidos da materia. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia configúrase como unha suma ponderada dos traballos tutelados e das probas obxectivas. Cada unha das partes que conforman a calificación (traballos tutelados e proba obxectiva) son valorados de 0 a 10 puntos, sendo preciso acadar unha calificación mínima de 4 puntos en cada unha delas (includas cada unha das partes da proba obxectiva) para poder superar a materia. A asistencia e participación nas clases presenciais será necesaria para ser avaliado, cun mínimo admisible dun 80%. O traballo non presencial é valorado a través dos traballos tutelados segundo as porcentaxes descritas anteriormente. Para poder presentarse a calquera das oportunidades o alumno terá que ter entregados os traballos individuais e grupais do curso en plazo, así como cumprida a asistencia mínima. Os traballos que sexan entregados fóra de prazo serán valorados ó 50% Na segunda oportunidade repetirase únicamente a proba obxectiva, coas mismas condicións que na primeira oportunidade. A ela só se poderán presentar aqueles estudantes que ben no acadaron a suficiente puntuación para aprobar na proba obxectiva, ou ben non se presentaron á mesama na primeira oportunidade. A aqueles/as estudantes que participen en programas de mobilidade saínte ou entrante se lles aplicarán as mesmas normas que ó resto do estudantado. Os/as estudantes repetidores/as que nun curso anterior teñan cumprido o requisito de presencialidade quedan exentos de cumplilo nos cursos seguintes. Os/as estudantes repetidores que nun curso anterior teñan as prácticas aprobadas quedan exentos de voltar a facelas nos cursos seguintes. Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse as condicións de avaliación xeral nun curso previo. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Para estes casos, sempre que conten con recoñecemento oficial da dirección do centro, non se terá en conta a esixencia de asistencia mínima, manténdose o resto de esixencias xerais establecidas. Plaxio. No relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
DROSTE, Magdalena (2002). Bauhaus. 1919 - 1933. Colonia. Taschen
BÜRDEK, Bernhard E. (1994). diseño. Historia, teoría y práctica del diseño industrial. Barcelona. Gustavo Gili
FAHR-BECKER, Gabriele (1996). El Modernismo. Colonia. Könemann
BAYLEY, Stephen (1992). Guía Conran del diseño. Madrid. Alianza Editorial
FUSCO, Renato de (2005). Historia del diseño. Barcelona. Santa cole Publicaciones S. L.
TORRENT, Rosalía / MARIN, Joan M. (2005). Historia del diseño industrial. Madrid. Ediciones Cátedra
RAMIREZ, Juan Antonio (2003). Las vanguardias históricas: del Cubismo al Surrealismo. Madrid. Alianza Editorial S.A.
SEMBACH, Klaus-Jürgen (2002). Modernismo. Colonia. Taschen |
|
Bibliografía complementaria
|
CALAVERA, Ana (2003). Arte ¿Diseño?. Barcelona. Gustavo Gili
TUSQUETS, Oscar (2000). Dios lo ve. Barcelona. Anagrama
FIELL, Charlotte & Peter (2006). El diseño industrial de la A a la Z. Coloni. Taschen
BARR, Alfred, H. (1989). La definición del arte moderno. MAdrid. Alianza Editorial S. A.
TUSQUETS, Oscar (1994). Más que discutible. Barcelona. Anagrama
FIELL, Charlotte & Peter (2002). Modern Chairs. Colonia. Taschen
TUSQUETS, Oscar (1998). Todo es comparable. Barcelona. Anagrama |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia da Arte e do Deseño/771011106 | Deseño Básico/771G01021 | Metodoloxía do Deseño/771G01022 | Proxectos de Deseño I/771G01024 | Expresión Artística/771G01041 | Técnicas da Expresión Artística Aplicada/771G01042 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñería de Materiais/771G01004 | Sistemas Mecánicos/771G01008 | Deseño Asistido por Ordenador/771G01017 | Proxectos de Deseño II/771G01025 |
|
Materias que continúan o temario |
Deseño Industrial Actual/771G01028 | Estética/771G01040 |
|
|