Identifying Data 2024/25
Subject (*) History of Design Code 771G01039
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
García Requejo, Zaida
E-mail
zaida.garcia@udc.es
Lecturers
García Requejo, Zaida
E-mail
zaida.garcia@udc.es
Web
General description Fundamental na formación da/o Enxeñeira/o en Deseño Industrial e Desenvolvemento de Produto é o coñecemento das orixes da súa disciplina. Partindo do entendemento da Historia do Deseño como un proceso continuo e non como un conxunto de respostas xa dadas, interesa por riba de todo o coñecemento dos plantexamentos que outros/as deseñadores/as tiveron no momento de abordar o proxeto. Este enténdese como un proceso inteletual de natureza reflexiva, no que as compoñentes racionais e intuitivas confluyen na resposta que da o/a deseñador/a ante un problema plantexado, e cuxa solución é o obxeto de deseño industrial, que se materializa en cada época cos seus propios condicionantes culturaias e as súas posibilidades técnicas.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B3 Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
B6 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C1 Adequate oral and written expression in the official languages
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer as orixes do deseño industrial como disciplina autónoma A1
A2
A6
A10
B1
B2
B3
B11
C1
C4
C6
C7
Coñecer o contexto social que demanda a creación de obxectos de uso con valor estético engadido. A1
A2
A6
A10
B1
B2
B3
B11
C1
C5
C6
Coñecer os principios artísticos de cada época e a súa influencia no deseño A1
A2
A6
A10
B1
B2
B3
B6
B11
C1
C4
C6
Capacidade para a análise e comprensión das calidades dun obxecto para partir do entendemento dos seus condicionantes de proxecto. A1
A2
A6
A10
B1
B2
B6
B11
C1
C4
C6
C7
Fomentar a crítica regurosa como medio de adquisición de coñecemento A1
A2
A6
A10
B1
B2
B3
B6
B11
B12
C1
C4
C5
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. INTRODUCION -
2. REVOLUCION INDUSTRIAL 2.1 A CIDADE INDUSTRIAL
2.2 O IDEARIO ILUSTRADO E A IRRUCIÓN DA MÁQUINA
2.3 A HISTORIA COMO REFERENCIA FORMAL. HISTORICISMOS E ECLECTICISMO
2.4 OS NOVOS MATERIAIS. DICOTOMIA EXPRESION - CONSTRUCION
2.5 O PROBLEMA DA FORMA DO OBXECTO INDUSTRIAL
3. ARTS & CRAFTS 3.1 ANTECEDENTES: A. W. N. PUGIN, JOHN RUSKIN E A COFRADIA PRERRAFAELITA
3.2 O PROBLEMA DA INDUSTRIA E DA ARTE: A RESPOSTA DE WILLIAM MORRIS E OS ARTS & CRAFTS
4. DISEÑO EN ESTADOS UNIDOS 4.1 ESPEFICIDADES DE ESTADOS UNIDOS
4.2 INFLUENCIA DO IDEARIO SHAKER
4.3 FANK LLOYD WRIGHT E A OBRA DE ARTE TOTAL
5. MODERNISMOS 5.1 O IDEARIO MODERNISTA
5.2 VICTOR HORTA
5.3 HENRY VAN DE VELDE
5.4 CHARLES RENNIE MACKINTOSH
5.5 OTTO WAGNER
5.6 JOSEPH MARIA OLBRICH. A MATILDENHOHE DE DARMSTADT
5.7 JOSEF HOFFMANN. LOS WIENER WERKSTÄTTE
6. ORIXES DA MODERNIDADE 6.1 O PENSAMINTO E A OBRA DE ADOLF LOOS
6.2 O COMPROMISO ENTRE ARTE E INDUSTRIA: DEUTSCHER WERKBUND
6.3 AS BASES DO DESEÑO MODERNO. PETER BEHRENS E A AEG
7. AVANGARDAS 7.1 CARACTERÍSTICAS (ARTE - DESEÑO)
7.2 DADAISMO
7.3 SURREALISMO
7.4 CUBISMO
7.5 FUTURISMO
7.6 SUPREMATISMO
7.7 CONSTRUCTIVISMO
7.8 NEOPLASTICISMO
8. BAUHAUS 8.1 ETAPAS
8.2 ORGANIZACION
8.3 SEDES E REALIZACIÓNS
9. ART DECO 9.1 FASES
9.2 CARACTERÍSTICAS
9.3 REALIZACIÓNS
10. MODERNIDADE 10.1 CONCETO
10.2 REALIZACIÓNS

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A2 A10 A6 1.5 0 1.5
Directed discussion B1 B2 B3 B11 B12 C1 C4 C5 C6 C7 15 9 24
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B3 B11 B12 C1 C4 C5 C6 C7 21 42 63
Supervised projects B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 C4 C6 C7 C8 1 24 25
Field trip A1 A2 B12 C5 C6 C8 3 0 3
Objective test A1 A2 B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 4.5 27 31.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Encuadramiento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos.
Directed discussion Fomento da participación do alumnado na exposición e defensa das súas teses sobre o asunto tratado. Búsqueda de debate e polémica. Importancia da formulación de preguntas (inda que as veces queden sin respostar) como paso previo á obtención de respostas.
Guest lecture / keynote speech Exposición dun tema concreto de modo oral e apoyada na proxección de imaxes.
Supervised projects Práctica de elaboración personal de comentario e análise escrito e gráfico dun obxeto, con gallo de potenciar a crítica rigurosa como medio de reflexión e coñecemento. Nallgúns casos, a análise será comparativo entre dous obxetos do mesmo uso.
Field trip Posibilidade de visitas a diferentes eventos/exposicións/conferencias relacionadas coa temática do curso
Objective test Proba escrita na que se busca o valor engadido que o aluno pode aportar a partir do seu coñecemento e capacidade de análise e reflexión.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Procurarase a aprendizaxe do alumno, entendendo que a orientación personalizada do profesorado haberá de buscar e provocar a consecución axeitada das diferentes accións ocorridas tanto na clase como fora desta para acadar, segundo os criterios indicados, os obxectivos da asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 C4 C6 C7 C8 Realización satisfactoria correspondente á axeitada progresión ó longo do curso das prácticas e traballos de curso. 30
Objective test A1 A2 B1 B2 B3 B6 B11 B12 C1 Varias cuestións teórico-prácticas consistentes en preguntas concretas a respostar na súa totalidade, que permitan verificar a asimilación dos contidos da materia. 70
 
Assessment comments

A avaliación da materia configúrase como unha suma ponderada dos traballos tutelados e das probas obxectivas. Cada unha das partes que conforman a calificación (traballos tutelados e proba obxectiva) son valorados de 0 a 10 puntos, sendo preciso acadar unha calificación mínima de 4 puntos en cada unha delas (includas cada unha das partes da proba obxectiva) para poder superar a materia. A asistencia e participación nas clases presenciais será necesaria para ser avaliado, cun mínimo admisible dun 80%. O traballo non presencial é valorado a través dos traballos tutelados segundo as porcentaxes descritas anteriormente.

Para poder presentarse a calquera das oportunidades o alumno terá que ter entregados os traballos individuais e grupais do curso en plazo, así como cumprida a asistencia mínima. Os traballos que sexan entregados fóra de prazo serán valorados ó 50%

Na segunda oportunidade repetirase únicamente a proba obxectiva, coas mismas condicións que na primeira oportunidade. A ela só se poderán presentar aqueles estudantes que ben no acadaron a suficiente puntuación para aprobar na proba obxectiva, ou ben non se presentaron á mesama na primeira oportunidade.

A aqueles/as estudantes que participen en programas de mobilidade saínte ou entrante se lles aplicarán as mesmas normas que ó resto do estudantado.

Os/as estudantes repetidores/as que nun curso anterior teñan cumprido o requisito de presencialidade quedan exentos de cumplilo nos cursos seguintes.

Os/as estudantes repetidores que nun curso anterior teñan as prácticas aprobadas quedan exentos de voltar a facelas nos cursos seguintes.

Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse as condicións de avaliación xeral nun curso previo.

Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Para estes casos, sempre que conten con recoñecemento oficial da dirección do centro, non se terá en conta a esixencia de asistencia mínima, manténdose o resto de esixencias xerais establecidas.

Plaxio. No relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC.


Sources of information
Basic DROSTE, Magdalena (2002). Bauhaus. 1919 - 1933. Colonia. Taschen
BÜRDEK, Bernhard E. (1994). diseño. Historia, teoría y práctica del diseño industrial. Barcelona. Gustavo Gili
FAHR-BECKER, Gabriele (1996). El Modernismo. Colonia. Könemann
BAYLEY, Stephen (1992). Guía Conran del diseño. Madrid. Alianza Editorial
FUSCO, Renato de (2005). Historia del diseño. Barcelona. Santa cole Publicaciones S. L.
TORRENT, Rosalía / MARIN, Joan M. (2005). Historia del diseño industrial. Madrid. Ediciones Cátedra
RAMIREZ, Juan Antonio (2003). Las vanguardias históricas: del Cubismo al Surrealismo. Madrid. Alianza Editorial S.A.
SEMBACH, Klaus-Jürgen (2002). Modernismo. Colonia. Taschen

Complementary CALAVERA, Ana (2003). Arte ¿Diseño?. Barcelona. Gustavo Gili
TUSQUETS, Oscar (2000). Dios lo ve. Barcelona. Anagrama
FIELL, Charlotte & Peter (2006). El diseño industrial de la A a la Z. Coloni. Taschen
BARR, Alfred, H. (1989). La definición del arte moderno. MAdrid. Alianza Editorial S. A.
TUSQUETS, Oscar (1994). Más que discutible. Barcelona. Anagrama
FIELL, Charlotte & Peter (2002). Modern Chairs. Colonia. Taschen
TUSQUETS, Oscar (1998). Todo es comparable. Barcelona. Anagrama


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Historia da Arte e do Deseño/771011106
Basic Design/771G01021
Design Methodology/771G01022
Design Projects I/771G01024
Artistic Expression/771G01041
Applied Artistic Expression Techniques/771G01042

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Materials Engineering/771G01004
Mechanical Systems/771G01008
Computer Aided Design/771G01017
Design Projects II/771G01025

Subjects that continue the syllabus
Contemporary Industrial Design/771G01028
Aesthetics/771G01040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.