Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Contaminación de solos Código 508149042
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º cuadrimestre
Todos Libre elección 4
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Coñecer as causas e consecuencias da contaminación do solo, ol poder autodepurador e os procesos de recuperación de solos contaminados.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Estudio autónomo e búsqueda de bibliografía e datos en diversas fontes. Desarrollar a capacidade para integrarse nun grupo, colaborar e expresar as opinións frente os compañeiros. Capacidad para obtención de información e presentación en público dun traballo. Adquirir coñecementos acerca dos axentes contaminantes, de cómo se comporta o solo frente a eles é os métodos de recuperación de solos contaminados.

Contidos
Temas Subtemas
Constituyentes e propiedades do solo.
Principales tipos e fontes de contaminantes do solo.
Interacción solo-contaminante
Métodos e técnicas de recuperación de solos contaminados

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Presentación oral 2 4 6
Proba obxectiva 1 0 1
Sesión maxistral 22 44 66
Traballos tutelados 9 18 27
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Os traballos realizados en grupo presentarán-se en forma oral, na aula, por todo-los membros do grupo. Os compañeros é o profesor poderán formular as preguntas que consideren oportunas. A duración e os turnos de presentación establecerán-se na clase.
Proba obxectiva Proba consistente en preguntas tipo test e preguntas cortas da materia impartida nas sesións maxistrales polo profesor. Tamén poderá incluir preguntas referentes os traballos presentados en forma oral polos grupos (por todos o por algún deles).
Sesión maxistral Sesións presentadas polo profesor sobre os temas centrales da materia nas que se incentivará a participación dos alumnos.
Traballos tutelados Elaboración de traballos en grupo sobre un tema elexido polo profesor que deberán entregar por escrito no plazo establecido. Dicho traballo será presentado en forma oral polos compoñentes do grupo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se orientará al alumno, tanto en clase como en tutorías concertadas con el profesor, sobre posibles dudas acerca de los trabajos tutelados u otras cuestiones relacionadas con la materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral Todos os membros do grupo expoñeran de forma oral o traballo realizado polo grupo. Valoraráse individualmente a claridad de ideas, precisión e modo de exposición (penalizaráse a lectura), así como a capacidad de defensa dos argumentos presentados no traballo. Igualmente valoraráse a capacidad de transmisión dos coñecimentos os ointes, así como a adecuación o iempo de presentación convenido. 20
Proba obxectiva Examen dos contidos impartidos nas clases maxistrales. Tamén podrá incluir preguntas referentes os traballos presentados en forma oral polos grupos (por todos o por algun deles). Consistirá en preguntas cortas e test. 70
Traballos tutelados Valoraráse o traballo realizado no grupo e entregado por escrito o profesor no plazo convido. Valoraráse a calidad do traballo atendendo o seguinte: presentación, estructura (sempre deberá de incluir índice e bibliografía) organización, claridad e relevancia dos contidos.
Os traballos entregados fora de plazo computan como cero.
10
 
Observacións avaliación

As preguntas tipo test podrán ser de resposta simple ou múltiple e puntuarán negativo, excepto cando queden en blanco, en cuyo caso o seo valor será  de cero. As de resposta múltiple terán que estar TODAS correctas, do contrario a PREGUNTA puntuaráse negativamente. Se considera “Non Presentado” cando ó alumno non efectúe ningunha das actividades previstas na asignatura. Para superar a materia requírese unha puntuación mínima del 50%.

Na convocatoria de setembro  manteránse as notas das actividades para aqueles alumnos que as teñan realizado durante o curso. Os  que no nas realizaran terán unha pruoba que englobará todalas actividades realizadas.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Alloway, B. J. 1995. Heavy metals in soils. Blackie. Glasgow

- Cheng, H. H. (Ed). 1990. Pesticides in the soil environmental processes, impacts and moedlling, Soil. Sci. Soc. Am. Inc. Madison. USA.

- Ibrahim A. Mirsal. 2008. Soil Pollution. Origin, Monitoring and Remediation. Springer.

- Consellería de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible. 2004. Guía metodolóxica e técnica para a investigación da calidade dos solos de Galicia. Santiago de Compostela.

- Moreno Caselles, J. et al. , Fundamentos de Edafología y Climatología, Universidad Miguel Hernández de Elche, 2000, Libro,

- Porta, J., López-Acebedo, M., Roquero, C., Edafología para la agricultura y el medio ambiente, Ediciones Mundi-Prensa., 2003, Libro,

- Doménech, X. 1995. Química del suelo. El impacto de los contaminantes. Miraguano Ediciones.

- Doménech, X. 1994. Química ambiental. El impacto ambiental de los residuos.. Miraguano Ediciones.

- Seoánez Calvo, M. 1999. Contaminación del suelo: Estudios, tratamiento y gestión. Ediciones Mundi-Prensa.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Se recomienda poseer conocimientos acerca de los suelos y del medio físico en general.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías