Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar os aparatos necesarios para as técnicas celulares e moleculares |
AI1 AI2 AI3 AI4
|
|
|
Coñecer os protocolos de uso das diferentes técnicas |
AI1 AI2 AI4 AI5
|
|
|
Coñecer as aplicacións das distintas técnicas |
AI2 AI4 AI5 AI10 AI12 AI13
|
BI2
|
CM6
|
Plantexarse as formas de solucionar problemas metodolóxicos asociados a realización das técnicas |
AI8
|
BI1 BI2 BI3
|
|
Establecer relacións de uso entre as distintas técnicas e a sua posible combinación para a resolución de problemas |
AI8 AI9 AI10
|
BI1 BI2 BI3
|
|
Interpretar os datos procedentes das observacións e medidas no laboratorio |
|
BI2 BI3
|
CM3
|
Planificar, deseñar e desenrolar experimentos en relación coas técnicas aprendidas |
AI9 AI10 AI12 AI13
|
BI2 BI4
|
CM3 CM8 CM9
|
Manter unha actitude crítica de perfeccionamento da labor experimental |
|
|
CM1 CM3 CM6 CM8 CM9
|
Relacionar as propiedades químicas e estructurais das biomoléculas cás técnicas de laboratorio que sexan mais axeitadas para o seu illamento, purificación e caracterización |
AI2 AI9
|
BI1 BI2
|
|
Coñecer en profundidade as posibilidades e características da PCR e a PCR en tempo real |
AI1 AI10
|
BI3 BI4
|
|
Comprender e manexar as técnicas de DNA recombinante que poden utilizarse para o analise e manipulación das biomoléculas |
AI1 AI2 AI8 AI10
|
BI2
|
|
Utilizar métodos e técnicas para detectar e analizar a variación xenética |
AI2 AI3 AI12
|
BI3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Purificación de biomoléculas |
Principios das técnicas de centrifugación e instrumentación. Centrifugación analítica e preparativa
Técnicas cromatográficas: principios e criterios de selección.
Fundamentos da electroforese. Tipos de electroforese
Isoelectroenfoque. Electroforese capilar. |
PCR |
Conceptos avanzados de PCR
Diferencias entre PCR e PCR en tempo real
Métodos de detección de amplicóns
Deseño de ensaios e analise de resultados |
Tecnoloxía dos marcadores moleculares |
Marcadores moleculares: concepto e características xerais
Principio, desenvolvemento e xenotipado de RFLPs, microsatélites e SNPs |
DNA Recombinante |
Enzimas e protocolos utilizados nas técnicas de DNA recombinante
Xenotecas xenómicas
Xenotecas de expresión
Analise de xenotecas
Técnicas de transferencia e Blotting
Secuenciación
Técnicas de mutaxénese dirixida
Silenciamento
Usos e aplicación de organismos transxénicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A12 B4 C9 C8 |
24 |
24 |
48 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A8 A9 B1 B2 B3 |
0 |
35 |
35 |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 A8 A10 A13 C1 C3 |
0 |
28 |
28 |
Proba mixta |
A2 A3 A9 A12 B1 B2 C6 |
0 |
37 |
37 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Clases prácticas no laboratorio, resolución de problemas e casos prácticos |
Traballos tutelados |
Traballo Titorizado relacionado coas técnicas realizadas no laboratorio de prácticas. Realizaranse de maneira individual baixo a orientación do profesor.
As titorías poderanse realizar a través do Teams
|
Análise de fontes documentais |
Para o estudo da parte teórica da materia os/as alumnos/as disporán de diversos materiais: presentacións de powerpoint, videos, webs... |
Proba mixta |
Exames con cuestións sobre os contidos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As titorías realizaranse presencialmente, on line via Teams ou correo electrónico.
As Titorías serán personalizadas centradas na orientación para a realización dun traballo tutelado, resolución de dúbidas e aclaracións.
O horario de TITORÍAS especificarase ao inicio do curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A12 B4 C9 C8 |
Nas diferentes sesións de prácticas, os alumnos resolverán situacións e problemas e/ou resolución de cuestionarios que se evaluarán como parte da evaluación continua |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A8 A9 B1 B2 B3 |
Elaboración e redacción dun traballo tutelado. |
30 |
Proba mixta |
A2 A3 A9 A12 B1 B2 C6 |
Consistirá nun exámen con cuestions nas que o alumno terá que aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na asignatura. |
50 |
|
Observacións avaliación |
-A asistencia ás prácticas é condición necesaria para ser avaliado. -En caso de non superar a materia no exame da primeira oportunidade da convocatoria (Xaneiro), as cualificacións obtidas nos traballos tutelados e prácticas conservaranse para a segunda oportunidade (Xullo), e nas actas aparecerá a cualificación de 4. -As matrículas de honra outorgaranse preferentemente entre os/as alumnos/as presentados/as na avaliación correspondente á primeira oportunidade da convocatoria, segundo a normativa de Cualificacións e Actas nos Graos e Másteres. -Os/as alumnos/As que no se presenten ás probas oficiais terán un Non Presentado nas Actas.
- No caso de realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, aplicarase a normativa vixente na UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. L. Marina, A. Ríos, M. Valcárcel (2005). Analysis and detection by capillary electrophoresis . Amsterdam : Elsevier
Westermeier, Reiner. (2005). Electrophoresis in practice : a guide to methods and applications of DNA and protein separations. Weinheim : Wiley-VCH
Weiner MP, Gabriel SB, Stephens JC, (2007). Genetic variation: a laboratory manual. Cold Spring harbor Laboratory Press, New York.
Brown TA (2008). Genomes (3º ed). . Médica Panamericana, Buenos Aires.
Morteza G. Khaledi (1998). High-performance capillary electrophoresis theory, techniques, and applications . New York : John Wiley & Sons,
Nuez F, Carrillo JM, (2000). Los marcadores genéticos en la mejora vegetal.. Universidad Politécnica de Valencia.
SHAHID MUKHTAR (2021). Modeling Transcriptional Regulation. Springer
Avise CJ (2004). Molecular markers, natural history, and evolution (2ª ed.). . Sinauer Associates, Sunderland, MA.
Keith Wilson and John Walker (2010). Principles and Techniques of Practical Biochemistry. 7ED.. Cambridge, University Press
Dorak, T. (2007). Real-Time PCR. Routledge Taylor and Francis.
Mackay, I. M. (2007). Real-time PCR in microbiology : from diagnosis to characterisation. Norfolk: Caister Academic Press.
Edwards, K., Logan J. & Saunders, N. (2004). Real-time PCR: an essential guide.. Horizon bioscience.
Logan J, Edawards K, Saunders N. (2009). Real-Time PCR: Current Technology and applications.. Caister Academic Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Ademais, proporcionaranse artigos científicos de revisión sobre os temas tratados na asignatura na plataforma Campus Virtual. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|