Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de comprender o funcionamento celular a través da súa organización estructural |
AI6 AI7
|
BI5 BI9
|
CM1
|
Capacidade de aplicar técnicas inmunohistoquímicas para a localización de compoñentes celulares |
AI1 AI2 AI13
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción á Bioloxía Celular |
Dominios celulares e a orixe da multicelularidade.
Visión integrada da célula eucariota. |
Estrutura e dinámica nuclear. |
Estrutura da envolta nuclear
Tráfico entre núcleo e citoplasma.
Organización nuclear: territorios cromatínicos e subdominios nucleares
|
Bioxénese, tráfico e funcions dos sistemas de membranas celulares |
Estrutura e dominios de membrana.
Compartimentos de membrana e tráfico vesicular
Tráfico RE-Complexo de Golgi.
Endocitose e Endosomas.
Tráfico entre o Complexo de Golgi e endosomas
A vía secretora do complexo de Golgi: exocitose convencional e non convencional
Tráfico de lípidos entre compartimentos.
Direccionamiento post-traduccional de proteínas citosólicas a orgánulos.
Degradación de compoñentes celulares. |
Citoesqueleto e dinámica celular. |
Microtúbulos e proteínas asociadas.
Estructuras microtubulares complexas.
Microfilamentos e proteínas asociadas.
Motilidad celular e sistemas contráctiles.
Citoesqueleto e citocinese.
Filamentos intermedios. |
Interaccions célula-célula, célula-matriz. |
Adhesión celular e unions intercelulares
Moléculas da matriz extracelular
Alteracions patolóxicas da matriz extracelular. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A7 |
0 |
38 |
38 |
Análise de fontes documentais |
A6 A13 B9 B5 C1 |
0 |
8 |
8 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 |
10 |
1.5 |
11.5 |
Proba mixta |
A6 |
0 |
15 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Esta denominación inclúe o traballo persoal (non presencial) sobre diversos materiáis de estudio que os estudantes terán a súa disposición na páxina da materia e que cubran os diferentes contidos da mesma. Estes materiáis inclúen archivos multimedia, lecturas específicas, videos didácticos, casos prácticos, probas de autoevaluación,... |
Análise de fontes documentais |
Consistirá na lectura individual de artigos recentes da Bioloxía Celular sobre un tema designado polo docente e que complementa ou complete os contidos das sesions maxistrales. Como resultado deste traballo presentarase un resumo escrito que porase a dispor dos compañeiros do curso na páxina da asignatura e del que abrirase un foro de discusión durante un tempo determinado para facer aportaciones e resolver dúbidas dos temas publicados. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá na aplicación de métodos inmunohistoquímicos para a análise e estudo de determinados aspectos estructurais celulares. |
Proba mixta |
Consistirá na realización dun exame sobre os contidos da asignatura, con preguntas de tipo test e/ou preguntas de resposta breve ou casos teórico-prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O docente terá baixo cita previa, unha entrevista por MS Teams ao inicio do curso con cada estudiante para se coñecer persoalmente e resolver as posibles dúbidas de organización do curso.
Cada estudante terá a posibilidade de consultar a súas dúbidas puntuáis en calquera momento ao longo das semanas que duren as actividades da materia vía E-mail. Ademáis, se así o prefire ou a natureza e extensión da cuestión o requira, terá a opción de concertar hasta 4 citas por videoconferencia via MSTeams ao longo do cuadrimestre incluíndo as data previas á proba mixta das dúas oportunidades.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A6 A13 B9 B5 C1 |
valorarase o grao de comprensión do tema da revisión bibliográfica e a súa presentación escrita que se publicará na páxina da materia. Asemade, valorarase nun foro específico a participación respondendo a preguntas plantexadas polo docente e outros compañeiros así como as aportacións relevantes aos temas tratados. |
30 |
Proba mixta |
A6 |
Consistirá na resolución de preguntas variadas (de resposta curta e de resposta múltiple, de ordenación, de completar ou de asociación) e/ou de algún suposto sobre os contidos dos temas tratados nas sesions maxistrais ou discutidos no foro.
O exame farase de forma telemática a través da plataforma da Facultade virtual e con conexión simultánea via MS Teams. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Excepcionalmente,
no caso de aqueles estudantes, por razóns xustificadas (dedicación a tempo parcial e dispensa académica, circunstancias específicas
de aprendizaxe e apoio á diversidade) ou circunstancias sobrevidas, non puidera
realizar as probas ou actividades de avaliación continua, adoptaránse as medidas e actividades axeitadas que estime o docente para non lesionar a cualificación por eses motivos.
No caso da segunda oportunidade do ano en curso (xullo) realizarase unha proba
mixta coa consideración de 100% para a nota final, A realización fraudulenta das
probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará
directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na
oportunidade correspondente. As Matrículas de Honra concederanse preferentemente entre os estudantes presentados na primeira oportunidade de cada convocatoria. Nesta materia aplicaranse os criterios xeráis da UDC no séu compromiso de respeto relativos aos valores ambientais e de perspectiva de xénero. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pollard, T.D; Earnshaw WC (2002, 2008). Cell Biology. Saunders
Alberts, B.; Johnson A.; Lewis, J.; Raff, M.; Roberts, R. & Walter, P (2008-2015). Molecular Biology of the cell. Garland |
|
Bibliografía complementaria
|
Lodish, H.; Berk, A.; Zypursky, S.; Matsudaira, P.; Baltimore, D.; Darnell, J. (2013). Molecular cell biology. Macmillan |
Enlaces de interés/ Links of interest: IBIOSEMINARS Virtual cell animation collection Saylor Academy: Cell biology lectures JoVE |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|