Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñocer os mecanismos causantes da variabilidade xenética e a importancia da variación xenética na evolución.
|
AI3 AI6 AI11 AI12 AI13
|
BI1 BI2
|
CM2 CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Natureza das mutacións. |
Estimacións da taxa de mutación e frecuencia.
Tipos de lesións causadas por mutacións. Mutáxenos físicos e químicos.
Reversión e eliminación.
A paramutación. |
Tema 2. Mecanismos de reparación do ADN. |
Métodos preventivos.
Reparación directa.
Reparación por escisión.
Reparación post-replicación. |
Tema 3. Enfermidades xenéticas relacionadas con axentes mutaxénicos. |
Cancro.
Enfermidades por avarías nos sistemas de reparación. |
Tema 4. ADN móbil: |
Abundancia nos xenomas.
Clasificacións de elementos transpoñibles. Proliferación.
Evolución modular. Impacto nos xenomas. Domesticación. |
Tema 5. Procesos de recombinación. |
Taxas de recombinación.
Conversión xenética.
Dimorfismo sexual da taxa de recombinación, cruzamento e conversión de xenes.
Conversión xenética sesgada |
Tema 6. Evolución do pensamento científico sobre a orixe da variabilidade xenética. A contribución de Woese. |
ntrodución: Evolución celular: o camiño “desigual” cara “quen sabe
onde"
Historia do pensamento evolutivo: Lamarck
Historia do pensamento evolutivo: unha síntese moderna da bioloxía evolutiva
Estado da microbioloxía (e da viroloxía) durante a maior parte dun século
XX
luca |
Tema 7. A evolución microbiana na era da xenómica |
Introdución
A dinámica turbulenta da evolución microbiana
hgt
Conceptos malditos da xenética clásica: elementos xenéticos con sabor
Lamarckiano?
Conceptos malditos da xenética clásica: evolución da evolución? |
Tema 8. O misterioso mundo dos virus |
Introdución
figuras e definicións
¿Están vivos os virus?
As primeiras ideas sobre a evolución dos virus
A bioloxía estrutural permite unha mirada profunda ao pasado
A orixe dos replicóns virais
Cando se orixinaron os virus?
Fluxo xenético entre virus e hóspedes
Novos descubrimentos sobre a evolución dos virus
Modelos de dinámica de poboacións virales
conclusións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A11 A12 A13 B1 B2 C2 C3 |
0 |
36.2 |
36.2 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A6 A11 A12 B1 B2 C2 C3 |
0 |
8.8 |
8.8 |
Proba obxectiva |
C2 C3 |
2 |
0 |
2 |
Prácticas de laboratorio |
A12 A13 B1 B2 C2 C3 |
16 |
8 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
No caso do alumnado PRESENCIAL, en cada clase expoñeranse os contidos do temario.
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Os estudantes realizarán un póster que será enviado dixitalmente a os profesores e defendido oralmente por TEAMS no día concertado para a realización desta actividade |
Proba obxectiva |
Proba escrita na que se tratará calquera aspecto abordado na docencia teórica e práctica, con preguntas de resposta corta, resposta múltiple ou test
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos con ferramentas informáticas de análisis da variación xenética: manipulación de secuencias de ADN, análisis filoxenéticos, interpretación estructural dos efectos das mutacions mitocondriais. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumnado podrá acudir as tutorías dos profesores noss horarios previamente establecidos ou consensuados cos alumnos e alumnas da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A6 A11 A12 B1 B2 C2 C3 |
Os estudantes realizarán un póster que será enviado dixitalmente a os profesores e defendido oralmente no día concertado para a realización desta actividade. |
25 |
Proba obxectiva |
C2 C3 |
Examen que constará de preguntas de resposta corta, tipo test ou resposta múltiple. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A12 A13 B1 B2 C2 C3 |
Se valorará a asistencia e execución exercicios mediante a elaboración dun caderno de prácticas (en inglés) |
15 |
|
Observacións avaliación |
As prácticas de laboratorio son obrigatorias. Para aprobar a
materia o alumno debe obter a lo menos un 50% da cualificación da proba obxectiva e un 50% da cualificación de prácticas de laboratorio.
Se
considerará NON PRESENTADO cando o alumno non participe en máis dun 20%
das actividades avaliables programadas. Este criterio se aplica á
convocatoria de xaneiro,
Na convocatoria de xullo, para obter a
cualificación NON PRESENTADO, bastará con non presentarse ás probas
obxectivas (examen de teoría e examen de prácticas).
Para a
avaliación da convocatoria de xullo o alumno, ademáis dos exámenes de
teoría e prácticas, deberá presentar o póster. No caso de que xa estivese avaliada na convocatoria
de xaneiro, a culificación obtida manterase na de Xullo.
Para o
alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa de exención de
asistencia os profesores adoptarán medidas a consensuar co estudante ( flexibilidad nas datas de entrega de traballos)
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A a sistencias as clases maxistrais posibilita o tratamento de
dúbidas ou cuestións que poidan xurdir no transcurso das explicacións,
facilitando a comprensión dos temas. O estudo debe contemplar a consulta
habitual de, ao menos, a bibliografía recomendada. O estudo e traballo
en grupo favorece a comprensión e desenvolve o espíritu crítico. As
dudas e dificultades que plantexe calqueira asoecto da materia
resolveránse o antes posible, plantexándoas nas clases presenciáis ou
acudindo as tutorías individuais. Dado que
parte da bibliografía recomendada para esta materia está en inglés, se
recomenda ter manexo dista lingua, a lo menos a nivel de comprensión de
textos escritos. 
Perspectiva de xénero En
esta materia terase presente a perspectiva de xénero, non se tolerarán
actitudes sexistas e fomentaranse os valores de respecto e igualdade. Programa Green Campus
Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e
cumprir co punto 6 da “Declaración Ambiental da facultade de Ciencias (2020)”,
os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e
soporte informático b. De realizarse en papel: Non se empregarán plásticos Realizaranse impresións a dobre cara Empregarase papel reciclado Evitarase a realización de borradores A Declaración Ambiental está disponible en: https://ciencias.udc.es/images/Facultade/Green_Campus/Regulamento_Comit%C3%A9_Green_Campus_FCiencias.pdf |
|