Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender o comportamento cooperativo microbiano e as interaccións dos microorganismos con outros seres vivos a nivel molecular
|
AI5
|
BI5 BI7 BI8
|
CM2 CM6 CM7 CM8
|
Manexar as técnicas e comprender as bases moleculares da loita contra das infeccións e os seus mecanismos de resistencia |
AI1 AI2 AI5
|
BI1
|
CM4 CM7 CM8
|
Aplicar os coñecementos moleculares adquiridos na comprensión e resolución de problemas
|
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI7 BI8 BI9
|
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Comportamento cooperativo microbiano |
-Bases moleculares da cooperación
-Implicacións prácticas |
Interaccións microbianas |
-Interaccións positivas e negativas
-Bases moleculares das interaccións con outros organismos microbianos, vexetais ou animais |
Mecanismos de resistencia a axentes antimicrobianos |
-Enzimas degradadoras de axentes antimicrobianos
-Bombas de expulsión
-Modificación de dianas
-Regulación de porinas |
Novas terapias anti-infecciosas
|
-Fagoterapia fronte a bacterias multi-resistentes
-Antitolerantes |
Tolerancia e persistencia bacteriana |
-Estudos fenotípicos
-Mecanismos moleculares |
Estudio práctico de diferentes aspectos involucrados na resistencia a axentes antimicrobianos |
-PCR de xenes implicados
-Clonación de xenes
-Expresión de proteínas
-Elaboración de mutantes "knock-out"
-Estudos da regulación dos mecanismos de resistencia mediante análisis de ARN |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
B1 B2 B5 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A5 C4 C5 C8 |
14 |
32 |
46 |
Seminario |
A2 B3 B7 B8 B9 C3 |
2 |
8 |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B4 C2 C6 C7 |
7 |
7 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Proba escrita coa que se poñerá en valor ao grao de coñecemento e comprensión acadados polo/a estudante. |
Sesión maxistral |
Exposición polo profesorado das bases teóricas da materia |
Seminario |
Elaboración dun informe a partir de información aportada polo profesorado. Poderá ser individual ou en grupo. |
Prácticas de laboratorio |
Estudio práctico no laboratorio de investigación de diferentes aspectos relacionados coa resistencia a axentes antimicrobianos realizado por os alumnos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Durante o desenvolvemento da materia atenderase ás necesidades e consultas do/a estudante relacionadas coa materia, proporcionándolle a orientación e o apoio que sexa necesario, tanto de forma presencial ou non presencial (fundamentalmente a través do correo electrónico).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A2 B3 B7 B8 B9 C3 |
Valorarase a capacidade crítica e de síntese do informe presentado. |
10 |
Proba de resposta breve |
B1 B2 B5 |
Proba escrita acerca dos coñecementos adquiridos durante a materia, tanto nos seus aspectos teóricos como prácticos. |
70 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B4 C2 C6 C7 |
Avaliación continua das prácticas e examen |
20 |
Sesión maxistral |
A5 C4 C5 C8 |
Avalíase pola proba de resposta breve |
0 |
|
Observacións avaliación |
É obrigatorio a asistencia as prácticas de laboratorio para poder ser avaliado/a.
Para computar na cualificación final o valor obtido nos apartados de seminarios, prácticas ou presentación oral, o/a estudante terá que ter superado a proba de resposta breve, correspondente á teoría da materia.
No caso de non superar a materia na primeira opción, na segunda oportunidade deberán ser superadas cada unha das partes non aprobadas.
No caso de circunstancias moi excepcionais, obxetivables e adecuadamente xustificadas, o Profesor Responsable podería eximir total ou parcialmente ao estudante en que concorran dalgún proceso de avaliación. Devandito/a estudante habería de someterse a un exame particular que non deixará dúbidas sobre o seu nivel de coñecementos, competencias, habilidades e destrezas.
Para que un alumno sexa considerado como NON PRESENTADO/A non deberá terse presentado á proba de resposta breve.
Se o número de Matrículas de Honra que poden concederse se esgota na primera opción, non se otorgará ningunha na segunda oportunidade, aínda cando se alcance a máxima puntuación.
No caso de realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, aplicarase a normativa vixente na UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gerischer (Ed) (2008). Acinetobacter Molecular Biology. Caister Academic Press
Madigan, Martinko, Bender, Buckley y Stahl (2015). Brock. Biología de los microorganismos. 14ª edición. Pearson Educación, S.A.
Lederberg & Schaeter (Eds) (2009). Encyclopedia of Microbiology. 3rd edition. Academic Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Otero, Muñoz, Bernárdez & Fábregas (2005). "Quorum sensing": El lenguaje de las bacterias. Zaragoza. Acribia
Maragakis & Perl (2008). Acinetobacter baumannii: epidemiology, antimicrobial resistance, and treatment options. Clin Infect Dis 46(8): 1254-63
Vila, Martí & Sánchez-Céspedes (2007). Porins, efflux pumps and multidrug resistance in Acinetobacter baumannii. J Antimicrob Chemother 59(6): 1210-5
Gootz (2010). The global problem of antibiotic resistance. Crit Rev Inmunol 30(1): 79-93
Pachón & Vila (2009). Treatment of multiresistant Acinetobacter baumannii infections. Curr Opin Invest Drugs 10(2): 150-6 |
Señálanse varias revisions relacionadas directamente co contido da materia. Ademáis, durante o desenvolvemento da materia proporcionarase ao estudante outra bibliografía que dependerá dos seminarios programados e de calquera novidade que xurdise.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Regulación da expresión xénica/610441006 | Mecanismos Moleculares da Interacción Planta-patóxeno/610441019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Técnicas Celulares/610441001 | Técnicas Moleculares/610441002 | Bioloxía Celular Avanzada/610441003 | Señalización Celular/610441004 | Mecanismos de xeración da variación xenética/610441005 | Regulación da expresión xénica/610441006 |
|
Observacións |
Profesora con docencia nesta materia: María del Mar Tomás Carmona (ma.del.mar.tomas.carmona@sergas.es). De todas as materias que se recomenda ter cursado previamente, todas elas obrigatorias do máster, considéranse fundamentais as materias técnicas. As presentacións de clase que se poñen a disposición do alumno no Moodle son só unha guía para o estudo dos temas pero, en ningún caso, constitúen o contido total dos mesmos.
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporase a perspectiva de xénero nesta materia. |
|