Mecanismos Moleculares da Interacción Planta-patóxeno
Código
610441019s
Titulación
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
2º cuadrimestre
Primeiro
Optativa
3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente
Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Bioloxía Departamento profesorado máster Psicoloxía
Coordinación
Carrillo Barral, Néstor
Correo electrónico
n.carrillo@udc.es
Profesorado
Carrillo Barral, Néstor
Correo electrónico
n.carrillo@udc.es
Web
Descrición xeral
Esta materia trata os aspectos moleculares da interacción da planta cos patóxenos e, en menor medida, das interaccións relacionadas con outros organismos (herbívoros, rizobios e micorrizas)
Competencias / Resultados do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
.-Comprensión dos mecanismos moleculares da interacción planta-patóxeno
AI4 AI8
CM2
.-Conocimiento de los distintos mecanismos de respuesta de la planta frente al
patógeno
AI4 AI5 AI6 AI8
CM2
.-Comprensión y aplicación práctica de aproximaciones experimentales para la
investigación en este campo
AI4 AI5
BI3 BI5
CM2
.-Capacidad para lectura crítica de artículos científicos relacionados con esta materia
AI5 AI6
BI3 BI5 BI9
CM2
Contidos
Temas
Subtemas
Mecanismos moleculares na interacción planta-patóxeno.
Recoñecemento da planta polo patóxeno e mecanismos de ataque. Recoñecemento do patóxeno pola planta e mecanismos de defensa. Patróns moleculares asociados a patóxenos
(PAMPs). Estalido oxidativo. Salicilatos, xasmonatos e etileno. Resposta
hipersensible. Resistencia xen a xen. Resistencia de non hóspede. Resistencia inducida
a patóxenos: SAR e ISR. Npr1. Priming. Factores transcripcionais implicados na
resistencia.
Outras interaccións relacionadas coa interacción planta-patóxeno.
Recoñecemento de herbívoros, sinalización e mecanismos de defensa.
Interacción rizobio-leguminosa. Micorrizas.
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
A4 A5 A6 A8
0
40
40
Análise de fontes documentais
A8 B3 B9 C2
0
12
12
Prácticas de laboratorio
A5 B3 B5 C2
0
16
16
Proba obxectiva
A5 A6 B3 B5 C2
2
0
2
Atención personalizada
5
0
5
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Nesta modalidade as clases maxistrais substituense por vídeos, textos e outros materiais para que o alumnado aprenda contidos fundamentais da materia. Haberá foros para que se produza o diálogo reflexivo do alumnado cos profesores sobre os temas abordados.
Análise de fontes documentais
Lectura e análise dun artigo de investigación primaria relacionado coa asignatura, así como a sua exposición a través de Teams e debate sobre o mesmo.
Prácticas de laboratorio
O estudantado semipresencial fará actividades de prácticas virtuais de laboratorio e campo deseñadas ad hoc polos profesores.
Opcionalmente, cada estudante semipresencial pode solicitar, a título individual, a posibilidade de asistir presencialmente ás prácticas nas datas establecidas para o alumnado presencial.
Proba obxectiva
Exame sobre os contenidos das sesións maxistrais realizado en liña (Campus Virtual).
Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Prácticas de laboratorio
Descrición
O alumnado poderá resolver cualquera dúbida sobre a asignatura, e especialmente sobre os traballos a realizar, a través de Teams e email.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Sesión maxistral
A4 A5 A6 A8
Participación nos foros sobre os temas das clases maxistrais virtuais.
10
Análise de fontes documentais
A8 B3 B9 C2
Se valorará o grado de comprensión do artigo, a súa exposición e a crítica e/ou defensa do mesmo no debate.
40
Prácticas de laboratorio
A5 B3 B5 C2
Participación nas prácticas virtuais, e un informe escrito.
20
Proba obxectiva
A5 A6 B3 B5 C2
Examen no Campus Virtual sobre os temas das clases maxistrais virtuais.
30
Observacións avaliación
O alumnado que supere a materia na primeira oportunidade, terá preferencia á hora de obter unha posible matrícula de honra.
En caso de fraude, plaxio, etc. aplicarase a normativa vixente na Universidade da Coruña.
Fontes de información
Bibliografía básica
Hammond-Kosack,
K.E. & Jones, J.D.G. 2015. Responses to plant pathogens. En:
Buchanan, B.B., Gruissem, W. & Jones, R.L (eds.) "Biochemistry and
molecular biology of plants" Capítulo 22, pp. 984-1050. Wiley-Blackwell-ASPB.
Lucas, J.A. 2020. Plant pathology and plant pathogens. Wiley Blackwell.
Taiz, L., Zeiger, E., Moller, A.M. & Murphy, A. 2022. Plant
Physiology and Development, 7th ed. Oxford University Press.
Tronsmo, A. M., Collinge, D.B., Djurle, A., Munk, L., Yuen, J. & Tronsmo, A. 2020. Plant Pathology and Plant Diseases. CABI.
Walters, D. R. 2011. Plant defense. Wiley-Blackwell.
Bibliografía complementaria
- Agrios,
G. N. 2005. Plant pathology, 5ª Ed. Academic Press.
-
Albersheim, P. Darvill, A., Roberts, K., Sederoff, R. & Staehelin, A..
2010. Plant Cell Walls: from Chemistry to Biology. Garland Science. Capítulo 8.
- Dickinson, M. 2003. Molecular Plant Pathology. Bios Scientific Publishers.
- Dyakov,
Y., Dzhavakhiya, V. & Korpela, T. 2007. Comprehensive and molecular
phytopathology. Elsevier.
- Nuez, F., Pérez de la Vega,
M. & Carrillo, J.M. 2004. Resistencia genética a patógenos vegetales. Univ.
Politécnica de Valencia – Univ. de León.
- Pallás, V., Escobar, C., Rodríguez Palenzuela, P. &
Marcos, J.F. 2008. Herramientas biotecnológicas en fitopatologia. Ed.
Mundi-Prensa.
- Parker, J. 2009. Molecular aspects of plant disease
resistance. Blackwell
Publishing Ltd.
- Taiz, L., Zeiger, E.,
Moller, I.M. & Murphy, A. 2015. Plant Physiology and development,
Sixth Edition. Sinauer Associates, Inc. Capítulo 23.
- Walters,
D., Newton, A.
& Lyon, G. 2007. Induced resistance for plant defence. A sustainable
approach to crop protection. Blackwell Publishing.
otection. Blackwell Publishing.
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Biotecnoloxía en plantas/610441020
Materias que continúan o temario
Técnicas Celulares/610441001
Técnicas Moleculares/610441002
Señalización Celular/610441004
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías