Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
|
BI1 BI3 BI8 BI9
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
AI5 AI10
|
BI8
|
CM1 CM2 CM8
|
Capacidade para comprender o estado actual da Biotecnoloxía Vexetal e utilizar a terminoloxía básica empleada na materia |
AI4 AI8
|
BI1
|
CM8
|
Capacidade de expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
CM2 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Desenrolo histórico da Biotecnoloxía Vexetal |
1. A 1ª e 2ª Revolución Verde
2. Que é a Biotecnoloxía Vexetal?
|
Módulo 2. Aspectos técnicos da Biotecnoloxía Vexetal |
1. Inxeniería xenética en plantas: conceptos xenerales
2. Métodos de obtención de plantas transxénicas
|
Módulo 3. Principais aplicacions da Biotecnoloxía Vexetal
|
1. Aplicacions das plantas transxénicas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C1 C8 |
2 |
0 |
2 |
Foro virtual |
B1 C2 C6 |
0 |
1 |
1 |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 C2 |
0 |
35 |
35 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 C1 C8 |
10 |
20 |
30 |
Proba de discriminación |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Foro virtual |
Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona (foro). |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Proba de discriminación |
Proba obxectiva que consiste en optar por unha das dúas opcións ou alternativas que se presentan a unha cuestión determinada. As variantes de alternativa de resposta que se presentan ás cuestións formuladas poden ser “si/non” ou “verdadeiro/falso”. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
|
Descrición |
En horario de tutorías, cada estudante poderá comentar coa profesora a marcha da materia, así como todas as dúbidas que se lle presenten respecto ao contido da mesma.
Estas realizaranse por Teams preferentemente, previa cita por correo electrónico |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Foro virtual |
B1 C2 C6 |
Participación de forma activa e proposta de novoa fíos de conversa no foro |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 C1 C8 |
Concreción e claridade nos contidos
Consulta de diferentes fontes de información |
30 |
Proba de discriminación |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 |
A cualificación mínima para superar a materia será de 5 puntos |
30 |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 C2 |
A súa achega non é unha reprodución do texto de orixe, senón unha síntese coherente na que só aparecen os aspectos máis importantes do mesmo |
20 |
|
Observacións avaliación |
No caso de realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, aplicarase a normativa vixente na UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(2014). A Really Useful Pathogen, Agrobacterium tumefaciens.. American Society of Plant Biologists. The Plant Cell
Serrano M, Piñol T, (1991). Biotecnología vegetal. Ed. Síntesis
Reinhard Renneberg, Darja SüBbier (2008). Biotecnologíapara principiantes. Reverte
(2013). Genetic Improvements in Agriculture. The Plant Cell
Caballero JL, Muñoz J, Valpuesta V, (2001). Introducción a la biotecnología vegetal: métodos y aplicacio. Ed.Publicaciones y Obra Social y Cultural Cajasur
Slater A., Scout N, Fowler M., (2003). Plant biotecnology: the genetic manipulation of plants. Ed. Oxford UniversityPress
Taiz, L., Zeiger, E., Moller, A.M. & Murphy, A. (2022). Plant Physiology and Development. ed. Oxford University Press.
(2000). Plantas transgénicas. Preguntas y respuestas. Boletín de la Sociedad Española de Biotecnología
(2010). The past, present and future of crop genetic modification. New Biotechnology Volume 27, Number 5 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas Celulares/610441001 | Técnicas Moleculares/610441002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Mecanismos Moleculares da Interacción Planta-patóxeno/610441019 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero En
esta materia terase presente a perspectiva de xénero, non se tolerarán
actitudes sexistas e fomentaranse os valores de respecto e igualdade. Programa Green Campus
Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e
cumprir co punto 6 da “Declaración Ambiental da facultade de Ciencias (2020)”,
os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e
soporte informático b. De realizarse en papel: Non se empregarán plásticos Realizaranse impresións a dobre cara Empregarase papel reciclado Evitarase a realización de borradores A Declaración Ambiental está disponible en: https://ciencias.udc.es/images/Facultade/Green_Campus/Regulamento_Comit%C3%A9_Green_Campus_FCiencias.pdf |
|