Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender o interese, as vantaxes e a necesidade de traballar en equipos multidisciplinais, organizando e planificando adecuadamente os recursos, dentro do ámbito biotecnolóxico e promover dito traballo. |
|
BM2
|
CM4
|
Promover, dentro da industria biotecnolóxica, o traballo respetuoso co medio ambiente e cos organismos que o integran. |
|
BM10 BM11
|
CM7
|
Promover a capacidade de aprendizaxe autónoma, de liderazgo, a adaptación a novas situacións, así como a sensibilidade pola calidade e o respecto polo medio ambiente no ámbito da Biotecnoloxía. |
|
BM13 BM15
|
CM7
|
Promover a capacidade de xestión da información relacionada coa Biotecnoloxía e a transmisión e comunicación eficaz da mesma. |
|
BM1 BM3
|
|
Promover a capacidade para identificar problemas e buscar solucións así como para planificar e elaborar estudios técnicos dentro do ámbito da Biotecnoloxía. |
|
BM4 BM5
|
|
Conocer el funcionamiento y saber utilizar las enzimas que se emplean para manipular el DNA. |
AM1 AM2 AM5
|
|
|
Conocer el funcionamiento y saber utilizar la reacción en cadena de la polimerasa (PCR). |
AM1 AM2 AM3 AM5
|
|
|
Conocer el funcionamiento y saber utilizar los distintos vectores de clonación y expresión. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5
|
|
|
Conocer el funcionamiento y saber utilizar las técnicas de mutagénesis del DNA. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. |
Bases da xenética molecular e da enxeñería xenética. |
Tema 2. |
Ferramentas da enxeñería xenética e técnicas básicas para a análise dos xenes a nivel molecular. |
Tema 3. |
A reacción en cadea da polimerasa (PCR) e as súas aplicacións. |
Tema 4. |
Clonación e construción de xenotecas. |
Tema 5. |
Expresión de xenes en células procariotas e eucariotas. |
Tema 6. |
Modificación xénica de animais: animais transxénicos e clónicos. |
Tema 7. |
Plantas transxénicas: obtención e aplicacións. |
Tema 8. |
Enxeñería de proteínas. Evolución dirixida de proteínas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 B5 B10 B11 B15 C4 C7 |
12 |
12 |
24 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B11 |
22 |
44 |
66 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 |
2 |
8 |
10 |
Lecturas |
B13 |
0 |
1 |
1 |
Estudo de casos |
B1 B2 B13 B15 C4 C7 |
0 |
9.5 |
9.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
A/o estudante levará a cabo a aplificación, por PCR, dun ORF codificante dun marcador molecular. A continuación, realizará a integración do devandito marcador no xenoma dun fermento. A/o estudante terá que realizar o deseño dos cebadores para a integración do marcador e deleción dun xene concreto do fermento, que se especificará previamente. Terá que realizar un deseño experimental que lle permita determinar a correcta integración do marcador molecular. Unha vez realizado o deseño, realizará o experimento de integración no laboratorio, así como as comprobacións.
Finalmente, realizásese unha valoración dos resultados obtidos. |
Sesión maxistral |
Explicaranse os conceptos fundamentais dos contidos da materia. Formularanse, discutirán e resolverán cuestións, exercicios ou problemas relativos á materia. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes etc.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Lecturas |
Recomendaranse lecturas de artigos científicos de revisión e/o de investigación como material complementario ás sesións maxistrais. |
Estudo de casos |
Exporase un caso práctico para que os alumnos resolvan de modo teórico e presenten un informe. O caso práctico estará relacionado cos experimentos que máis tarde terá que realizar en laboratorio, como caso real. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Lecturas |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Tentarase que toda a actividade docente sexa participativa. Durante as sesións prácticas procurarase que cada alumno reciba unha atención individualizada.
Posibilidade de realizar unha titoría personalizada con anterioridade á celebración de cada exame.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non prexudicar a súa cualificación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B11 |
Seguimento do traballo do alumno. Valorarase a implicación do alumno e o seu comportamento nas diversas actividades programadas. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 B5 B10 B11 B15 C4 C7 |
Presentación dunha memoria de prácticas. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 |
Unha proba obxectiva ao finalizar as dúas semanas de docencia. |
30 |
Estudo de casos |
B1 B2 B13 B15 C4 C7 |
Presentación dun informe dun caso práctico. |
10 |
|
Observacións avaliación |
En tódalas actividades será necesario que a/o estudante obteña un 40% da nota en cada unha delas para que poida ser sumada ao cómputo global da cualificación final. Do mesmo xeito que o resto das materias do Máster, a avaliación realizarase de maneira continua durante as semanas asignadas á docencia presencial. En caso de realizar un exame final, a proba obxectiva celebrarase nas datas establecidas pola comisión académica do máster. Todos os aspectos
relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente
da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Perera J, Tormo A, García JL (2002). Ingeniería genética, vols I y II. Pirámide
Nicholl DST (2008). An introduction to genetic engineering, 3ed. Cambridge UP
Watson JD, Baker TA, Bell SP, Gann A, Levine M, Losick R (2005). Biología molecular del gen, 5ª Ed. Médica Panamericana
Smith JE (2009). Biotechnology, 5ed. Cambridge UP
Renneberg R (2008). Biotecnología para principiantes. Reverté
Izquierdo Rojo M, (2014). Curso de genética molecular e ingeniería genética. Pirámide
Brown TA (2010). Gene cloning and DNA analysis. Blackwell |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Recoméndase a lectura da obra "Biotecnología para principiantes" de Reinhard Renneberg (Ed. Reverté, 2008) como complemento ó programa da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñaria Celular e Tisular/610475102 | Xenómica e Proteómica/610475103 | Bioinformática/610475104 | Biotecnoloxía Industrial/610475105 | Procesos e Produtos biotecnolóxicos/610475106 | Técnicas de aplicación en biotecnoloxía/610475107 |
|
Materias que continúan o temario |
Organización y Gestión: Gestión Empresarial y Gestión Eficaz del Laboratorio/610475201 | Auditoría de empresas biotecnolóxicas/610475202 | Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 |
|
Observacións |
É aconsellable que os alumnos teñan coñecemento de inglés a nivel de compresión de textos, xa que parte das fontes de información que consultarán están publicadas nesta lingua. Todos os aspectos
relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente
da UDC.
Perspectiva de Xénero Segundo se recolle nas
distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase
incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista,
utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención
en clase de alumnos e alumnas...)
Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Deberanse detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas.
Programa Green Campus Facultade
de Ciencias
Para axudar a conseguir unha
contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental
da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen
nesta materia:
a. Solicitaranse maioritariamente
en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre
cara
- Empregarase papel reciclado
- Evitarase a realización de
borradores |
|