Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e saber aplicar os sistemas de control de calidade vixentes que permitan xestionar e traballar en diferentes laboratorios |
AM13
|
|
|
Adquirir unha visión integrada dos procesos de I+D+i dende os coñecementos básicos ata a súa introducción no mercado. |
AM14
|
|
|
Coñecer os métodos de investigación prospectiva de mercados para un producto biotecnolóxico, e os aspectos financeiros necesarios para o éxito dun producto no mercado |
AM15 AM16
|
|
|
Desenrolar a capacidade de análise e síntese |
|
BM1
|
|
Adquirir a capacidade de organizar as tarefas e o tempo |
|
BM2
|
|
Adquirir coñecementos de inglés relativos ao ámbito de estudio |
|
|
CM2
|
Saber buscar e interpretar información procedente de fontes diversas y conocer los mecanismos de solicitud de una patente de un proceso biotecnológico |
|
BM3 BM6
|
|
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva |
|
BM5 BM14
|
|
Desenrrolar a capacidade de aprendizaxe autónomo |
|
BM13
|
|
Traballar en colaboración |
|
BM9
|
|
Desenrrolar o razoamento crítico |
|
BM11
|
|
Sensibilizarse polos temas medioambientais |
|
BM10 BM15
|
|
Desenrrolar a creatividade |
|
BM12
|
|
Asumir un compromiso coa calidade |
AM12
|
|
|
Capacidade de xestión da información (con apoio das tecnoloxías da información e as comunicacións) e para identificar problemas e buscar solucións en un contexto biotecnolóxico |
|
BM4 BM8
|
|
Razoamento crítico e respeto profundo pola ética e a integridade intelectual e adaptación a novas situacións legais o novedades tecnolóxicas, así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
|
BM7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1 |
Organización de empresas de biotecnoloxía |
Tema 2 |
Marketing e organización de redes comerciais |
Tema 3 |
Análisis financeiro |
Tema 4 |
Bases da I+D. Visión global dos programas de I+D. preparación e xestión de proxectos de I+D. Proxectos europeos (EU framework). |
Tema 5 |
A transferencia de tecnoloxía: valorización do coñecemento transferibel. A proteción do coñecemento. A creación dunha empresa de base tecnolóxica. |
Tema 6 |
Rol e funcionamiento dun laboratorio (normas famiias ISO 9000) |
Tema 7 |
Xestion de Recursos Humáns e de equipos de traballo: seguidade no laboratorio |
Tema 8 |
Sistemas para a optimización de procesos. xestión documental, metroloxía e LIMS |
Tema 9 |
Técnicas para mellorar o rendemento do laboratorio: calificación e calibración de equipos de análise. Estadística aplicada. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A12 A13 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 |
4 |
14 |
18 |
Actividades iniciais |
B3 B4 B6 B11 B12 C2 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A12 A13 A14 A15 A16 |
30 |
60 |
90 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Actividades iniciais |
Toma de contacto alumnos/profesores.
Presentación do curso: metodoloxía docente, planificación, desenvolvemento, presentación dos
talleres sobre a xestión do laboratorio. Sistemas de avaliación. |
Sesión maxistral |
Explicación na aula dos diferentes temas con apoio de medios audiovisuais e transparencias. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Realizarase unha labor de seguemento cos alumnos, sobre os casos propuestos e a documentación adxuntada
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesorado adoptará as medidas que considere oportunas para no perxudicar a súa calificación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A12 A13 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 |
A distribución da puntuación explicarase na presentación da materia polo profesorado correspondente.
Normalmente consta de preguntas e exercicios propios de cada apartado incluíndo exames de preguntas curtas y/o seguimento do traballo do alumno e/ou entrega de traballos. |
100 |
|
Observacións avaliación |
A puntuación final do módulo repartirase proporcionalmente ás horas de clase impartidas polo profesorado. Ao comezo das clases oprofesorado explicará en que consiste a evaluación continua. As matrículas de honra condederanse a aqueles estudantes que superando un 9, alcancen a máxima calificación na primeira oportunidade en cada unha das universidades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Espina, C., y Mazziota, D., (2005). Gestión de la calidad en el laboratorio clínico,. Medica Panamericana
Hormiga, E., Batista, R. y Sánchez, A (2008). El Capital Intelectual en las empresas de nueva creación: influencia de los activos intangibles en el éxito empresarial. Santa Cruz de Tenerife: Fundación FYDE-CAJA Canarias
Claver Cortés, E., (2011). Gestión de la calidad y gestión medioambiental,. Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
Hoyle y Thompson, (2002). Del aseguramiento a la gestión de la calidad. el enfoque basado en procesos. Pirámide |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Auditoría de empresas biotecnolóxicas/610475202 | Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 |
|
Materias que continúan o temario |
Análise de alimentos, seguridade alimentaria e trazabilidade/610475302 |
|
Observacións |
A coordinadora deste curso é a profesora Mercedes Teijeiro Álvarez (mercedes.teijeiro@udc.es) e o coordinador da UVIGO é o profesor Pedro Pablo Gallego Veigas (pgallego@uvigo.es). Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia. 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquecias ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|