Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o comportamiento do solo frente as acións antropoxénicas |
AM25 AM26 AM27 AM38
|
|
|
Coñecer os sistemas de manexo e uso sostible para a conservación do solo |
AM31 AM41
|
|
|
Saber aplicar técnicas de análisis de solos para evaluar a sua calidade |
AM31 AM32 AM38 AM42
|
|
|
Resolver problemas relacionados coa pérdida e recuperación da calidade do solo |
AM23 AM24 AM26 AM32 AM38 AM41 AM42
|
|
|
Coñecer e saber aplicar o protocolo de investigación de solos contaminados |
AM24 AM30 AM32 AM38 AM42
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- O solo e a sua relación cos servicios ecosistémicos |
|
- Calidade do solo e indicadores: físicos, químicos e biolóxicos |
O fio conductor de estos temas é a relación entre as funcións do solo, servicios ecosistémicos, amenazas do solo e indicadores de calidade como ferramentas para a xestión da calidade do solo. |
- Evaluación e recuperación da calidade do solo |
|
Prácticas |
Muestreo de solos, descripción e observación de solos degradados. Determinación de indicadores da calidad do solo. Estudio de solos contaminados. Solos e contaminación da agua por erosión hídrica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A23 A24 A25 A26 A27 A38 A41 |
10 |
27 |
37 |
Estudo de casos |
A24 A25 A32 A38 |
1 |
8 |
9 |
Saídas de campo |
A24 A27 A38 A42 |
4 |
2 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A24 A27 |
3 |
7 |
10 |
Presentación oral |
A24 A25 A30 A31 A32 |
2 |
9 |
11 |
Proba mixta |
A25 A26 A27 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións presentadas polo profesorado sobre os temas centrais da materia nas que se fomentará a participación do alumnado. |
Estudo de casos |
Discusión e resolución en común de casos prácticos que impliquen a aplicación de coñecementos teóricos. |
Saídas de campo |
Realizaráse unha saída de campo coa fin de observar solos, prestando especial atención aos indicadores cualitativos de calidade e as prácticas de manexo. Visitaránse estacións de aforo con instrumentos de recollida de mostras de agua e sedimentos. |
Prácticas de laboratorio |
Técnicas de análisis de solos enfocadas a obtención de indicadores de calidade do solo. |
Presentación oral |
Traballos que realizará e expoñera o alumnado, en grupos, sobre temas propostos polo profesorado. |
Proba mixta |
Proba de tipo test e preguntas cortas de toda a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Prestarase unha atención personalizada na aula a través de tutorías concertadas co alumnado, polo que implican unha participación obligatoria. Dedicaranse á orientación e apoio de calquera actividade programada da materia. A forma e o momento no que se realizarán indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
En caso de alumnado con recoñemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia arbitraranse as medidas oportunas para que acaden as competencias previstas na materia. Tales medidas acordaranse entre profesorado e alumnado en función dos casos que se presenten. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A23 A24 A25 A26 A27 A38 A41 |
Sesións presentadas polo profesorado sobre temas centrais da materia nas que se fomentará a participación do alumnado. |
0 |
Estudo de casos |
A24 A25 A32 A38 |
Valorarase a participación activa e o aproveitamento na resolución de casos prácticos e exercicios propostos polo profesorado. |
10 |
Saídas de campo |
A24 A27 A38 A42 |
Valorarase o interés e participación do alumnado durante a saída o campo. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A24 A27 |
Evaluación continua. |
10 |
Presentación oral |
A24 A25 A30 A31 A32 |
Valorarase a calidade do traballo e a precisión na exposición, así como a capacidade de defensa dos argumentos expostos. |
20 |
Proba mixta |
A25 A26 A27 |
Proba tipo test e preguntas curtas sobre os contidos tratados na materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia é necesario acadar un 5 sobre 10 como nota global. Primeira oportunidade: a nota final será a suma das puntuacións acadadas en cada unha das actividades (casos prácticos, exposición oral, saída ao campo, prácticas de laboratorio, proba mixta). Para que unha actividade sexa avaliada requírese o 100% de asistencia (se non se cumpre este requisito computará como cero), agás nos “casos prácticos” nos que a asistencia mínima será do 80%. Considerárase non presentado aquel alumnado que realice todas as actividades agás a proba mixta. Segunda oportunidade e oportunidade adiantada: a cualificación final obteraáse dunha proba mixta que abarcará os contidos tratados na materia. A puntuación máxima desta proba será de 10. A matrícula de honra concederáse aos alumnos/as que acaden tal cualificación na primeira oportunidade. Todos os aspectos relacionados coa dispensa académica, a dedicación o estudo, a permanencia e a fraude académica rexeranse segundo a normativa vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Resolución del Parlamento Europeo, de 28 de abril de 2021, sobre la protección del suelo (2021/2548) (). .
USDA Natural Resources Conservation Service (). Soil Health Education and Outreach. https://www.nrcs.usda.gov/conservation-basics/natural-resource-concerns/soils/soil-health/soil-healt
Moebius-Clune, B.N. et al. (2017). Comprehensive Assessment of Soil Health. The Cornell Framework.. Cornell University. Ithaca, New York.
Doran, Jonh W. et al. 1994 (1994). Defining soil quality for a sustainable environment. Soil Science Society of America, Inc. SSSA Special Publications. USA.s
Consellería de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible (2006). Guía metodolóxica e técnica para a investigación da calidade dos solos de Galicia. Santiago de Compostela
USDA (1999). Guía para la Evaluación de la Calidad y la Salud del Suelo.
López Bellido, Luis (2020). La salud del suelo. Clave de la sostenibilidad y productividad de la agricultura. Editorial Acribia, S.A.
Muñoz-Rojas, Miriam (2018). Soil quality indicators: critical tools in ecosystem restoration.. Current Opinion in Environmental Science & Health, 5:47–52.
Bünemann, Else et al. (2018). Soil quality-A critical review. Soil Biology and Biochemistry, 120: 105-125 |
|
Bibliografía complementaria
|
Kabata-Pendias, Alina (2011). Trace Elements in Soils and Plants. Fourth ed. CRC Press. USA.
Porta, Jaume., López-Acevedo, Marta; Poch, Rosa. M. (2019). Edafología. Uso y Protección de Suelos. 4ª edición. Mundi-Prensa
Lal, R. (2002). Encyclopedia of Soil Science. Encyclopedia of Soil Science Marcel Dekker
Barceló, J., Poschenrieder, Ch. (2003). Phytorremediation: principles and perspectivas. Contributions to Science 2: 333-344.
Essington, Michael. E. (2021). Soil and water chemistry. An integrative approach.. Second Edition. CRC Press. USA.
Pereira, Paulo et al. (2028). Soil ecosystem services, sustainability, valuation and mangement. Current Opinion in Environmental Science & Health, 5:7-13.
Girard, M.C., Walter, C., Rémy, J.C., Berthelin, J., Morel, J.L. (2011). Sols et environment. 2e edition. Dunod. Paris. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Técnicas de estudo da degradación de solos/610500114 |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. De realizarse en papel non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a realización de borradores. Perspectiva de xéneroSegundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia: - Usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas.
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|