Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Ecoloxía e Medio Físico Código 610500110
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía
Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Rodríguez Roiloa, Sergio
Correo electrónico
sergio.roiloa@udc.es
Profesorado
Bao Casal, Roberto
Rodríguez Roiloa, Sergio
Santos Fidalgo, Luisa
Correo electrónico
roberto.bao@udc.es
sergio.roiloa@udc.es
luisa.santos@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
AM25
AM26
AM41
AM35
AM37
AM43
AM24
AM42
AM44

Contidos
Temas Subtemas
Medio físico
O medio físico no marco dos estudos ambientais.
Interacción actividade humana-medio físico.
Inventario do medio físico.
Ecoloxía Evolución.
Poblacións.
Comunidades.
Ciclos da materia e fluxos de enerxía.
Ciclos globais.
Paleoecoloxía Escalas temporais e procesos ecolóxicos.
Reconstrucción de condicións ecolóxicas de referencia con rexistros sedimentarios.
Estudo de casos en monitorización ambiental de longo período.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A24 A25 A26 A35 A37 A41 A42 A43 A44 3 9 12
Proba obxectiva A24 A25 A26 A35 A37 A41 A42 A43 A44 1 2 3
Estudo de casos A25 6 18 24
Sesión maxistral A24 A25 A26 A35 A37 A41 A42 A43 A44 12 24 36
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Presentación e estudo de modelos numéricos para unha mellor comprensión e resolución de problemas ecolóxicos. A maioría destes modelos traballaranse con PCs da Facultade se os alumnos non dispoñen de portátiles.
Proba obxectiva Exame final da materia
Estudo de casos Casos prácticos e actividades que impliquen a aplicación de coñecementos teóricos.
Sesión maxistral Exposición oral para transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A maior parte do apoio gráfico destas sesións estará dispoñible no Campus virtual.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Descrición
Resolución de dúbidas que poidan xurdir segundo se explica a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A24 A25 A26 A35 A37 A41 A42 A43 A44 Exame final da materia: Teoría e Prácticas 100
 
Observacións avaliación

Realizarase un único exame final que incluirá preguntas sobre as tres partes da materia.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC: https://www.udc.es/es/normativa/academica/


Fontes de información
Bibliografía básica Molles MC (2006). Ecología: conceptos y aplicaciones. Madrid: McGraw-Hill
Smith TM, Smith RL (2006). Elements of ecology. San Francisco California: Pearson
Aguiló M, Andrés L. et al (2004). Guía para la elaboración de estudios del medio físico: contenido y metodología. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente
Smol JP (2008). Pollution of Lakes an Rivers. A Palaeoenvironmental Perspective. London: Arnoldv Publishers

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Programa Green Campus Facultade de Ciencias

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

 

Perspectiva de xénero

"Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)".

"Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade".

"Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas".



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías