Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
COM 1 - Xerar procedementos e actuacións científicas, tecnolóxicas e de xestión para a resolución de problemas ambientais, dende o entorno da química, a bioloxía, a nanociencia e nanotecnoloxía. TIPO: Competencias |
AM23
|
|
|
COM 2 - Planexar a realización dun traballo profesional ou de investigación no ámbito do medio ambiente, considerando: o estudo e caracterización de materiais e/ou substancias, a súas propiedades fisicoquímicas, biolóxicas e toxicolóxicas, os procesos de distribución- transformación e os seus posibles efectos, propoñendo tecnoloxías para a súa monitorización e/ou tratamento, tomando en consideración a lexislación aplicable e elaborando informes profesionais que faciliten a comprensión aos destinatarios. TIPO: Competencias |
AM24
|
|
|
CON 2 - Describir o comportamento de diferentes espécies químicas e dos procesos aos que poden estar sometidas unha vez liberadas no medio ambiente, incluíndo as interaccións entre distintos compartimentos medioambientais. TIPO: Coñecementos e contidos |
AM26
|
|
|
CON 3 - Definir indicadores de calidade do ár, auga e solo, identificando as súas propiedades e os procesos de distribución en cada medio, a súa avaliación e métodos de análise. TIPO: Coñecementos e contidos |
AM27
|
|
|
HAB 1 - Seleccionar as principais tecnoloxías para a resolución de problemas ambientais relacionados coa calidade do ár, do medio acuático e de solos, considerando os obxectivos de desenvolvemento sostible. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM31
|
|
|
HAB 3 - Relacionar a presenza de especies químicas no medio natural cos conceptos de toxicidade, biodispoñibilidade e bioacumulación. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM33
|
|
|
HAB 4 - Empregar metodoloxías eficientes de análise, incluíndo o tratamento e caracterización da mostra (química e biolóxica), para a determinación de contaminantes ambientais considerando os avances e tendencias actuais a nivel de macro/ micro/nano escala. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM34
|
|
|
HAB 5 - Aplicar conceptos ecolóxicos a nivel de individuo, poboación e comunidade, asemade técnicas de biomonitorización e ecotoxicoloxía para contaminantes de interese ambiental. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM35
|
|
|
HAB 6 - Relacionar a problemática ambiental das emisións á atmosfera cos principais contaminantes, fontes emisoras, emisións industriais, control da calidade do ár e tecnoloxías de tratamento. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM36
|
|
|
RAC 2.3 - Transferir o coñecemento obtido aplicando na práctica solucións novedosas e creativas, relacionadas coa protección do medio ambiente, e os retos emerxentes asociados, que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social, adaptado ao entorno social e económico. TIPO: Competencias |
AM42
|
|
|
RAC 3.1 - Empregar ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM43
|
|
|
RAC 4.2 - Transferir o coñecemento obtido aplicando na práctica solucións novedosas e creativas, relacionadas coa protección do medio ambiente, e os retos emerxentes asociados, que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social, adaptado ao entorno social e económico. TIPO: Competencias |
AM44
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción |
Contaminantes persistentes e de interese emerxente: características, clasificación, principais fontes. Normativas e regulamentacións técnicas. Contaminantes prioritarios. Normas de calidade ambiental. Estado ecolóxico. Impactos nos ecosistemas acuáticos e terrestres. Novos contaminantes. |
Tema 2. Metodoloxías de Análise
|
Metodoloxías avanzadas de análise para a determinación de contaminantes orgánicos persistentes e emerxentes, disruptores endocrinos, productos farmacéuticos e de coidado persoal, aditivos industriais, metais traza, organometais, elementos tecnolóxicos, nanopartículas e micro/nanoplásticos. Procedementos analíticos sostibles e de química verde no tratamento da mostra. Tendencias actuais en métodos de análise. |
Tema 3. Aplicacións na evaluación de contaminantes
|
Evaluación de contaminantes persistentes e emerxentes no medio marino, augas superficiais, medio terrestre, organismos e alimentos. Impactos nos ecosistemas acuáticos e terrestres. Biomonitorización, ecotoxicoloxía e bioacumulación. Estudos de caso. |
Tema 4. Exposición a contaminantes ambientais
|
Exposición a contaminantes ambientais, efectos nos organismos. Salud e medio ambiente. Evaluación do risco dos contaminantes persistentes e emerxentes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A24 A42 A43 A44 |
2 |
6 |
8 |
Seminario |
A23 A24 A34 |
1 |
2 |
3 |
Prácticas de laboratorio |
A23 A24 A34 |
6 |
18 |
24 |
Proba mixta |
A26 A27 A31 A33 A34 A35 A36 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A23 A26 A27 A31 A33 A35 A36 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
O estudo de casos comprenderá a procura de información en distintas fontes, a elaboración, exposición e defensa dun tema proposto polo profesor relacionado con algún problema ambiental. As horas presenciais dedicaranse á orientación para a elaboración, exposición e discusión dos casos. |
Seminario |
Nos seminarios resólvense problemas plantexados, acláranse e amplían algúns aspectos tratados nas clases maxistrales e prácticas de laboratorio, especialmente relacionados coa aplicación práctica das metodoloxías estudadas. As/os estudantes participan e discuten as posibles estratexias para resolver os problemas ambientais que se plantexen baixo a orientación do profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Nas sesións de laboratorio a/o estudante levará a cabo a aplicación dos conceptos teóricos impartidos ao longo do curso e ademais adquirirá a destreza manual propia das técnicas analíticas avanzadas obxecto de estudo aplicadas á determinación de contaminantes persistentes e emerxentes seleccionados en mostras de interese ambiental ou alimentario. Sempre que sexa posible, se visitarán laboratorios de centros de investigación, administración ou empresas. |
Proba mixta |
Realizarase un exame final para avaliar os resutlados de aprendizaxe dos contidos teóricos como prácticos |
Sesión maxistral |
O profesorado imparte os conceptos fundamentais e contidos máis importantes de cada un dos temas do programa. Ademais, expón diferentes cuestións para discutir e resolver polos estudantes, fomentando a participación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
|
Descrición |
Na atención personalizada tratarase de resolver dúbidas e cuestións puntuais que, normalmente, impídenlle ao alumnado o seguimento xeral da materia.
Na elaboración dos estudo de casos facilitaráselles a asistencia que precisen para a súa preparación e exposición.
Nas sesións de seminario prestaráselles axuda para a solución de problemas, aclarar conceptos e resolver posibles dúbidas.
Realizarase un seguimento do traballo da/do estudante no laboratorio e prestaráselle axuda para aclarar as dúbidas.
O/a estudante con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A23 A26 A27 A31 A33 A35 A36 |
Avaliarase a asistencia ás sesións maxistrais e a participación activa nas mismas. |
5 |
Estudo de casos |
A24 A42 A43 A44 |
As actividades académicas dirixidas serán avaliados pola realización e /ou exposición das mesmas por parte do estudante.
|
25 |
Seminario |
A23 A24 A34 |
Avaliarase o traballo e participación activa do estudante. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A23 A24 A34 |
Avaliarase de modo continuado o traballo e a participación activa do estudante.
|
20 |
Proba mixta |
A26 A27 A31 A33 A34 A35 A36 |
O grao de aprendizaxe dos contidos propios da materia e dos resualtados do aprendizaxe por parte do estudante avaliarase mediante unha proba obxectiva. Constará de preguntas teóricas, cuestións aplicadas e resolución de problemas |
40 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás clases é obrigatoria. Valorarase positivamente a actitude e a participación nas mesmas. A asistencia mínima será non inferior ó 80% das horas presenciais (agás ausencias debidamente xustificadas). Na corrección das distintas actividades terase en conta os aspectos formais para a resolución dos problemas plantexados, a claridade nas exposicións e a capacidade de defensa dos argumentos presentados no traballo escrito, así como de ser o caso presentación oral dos resultados acadados. Para os estudantes co recoñecemento de dedicación a tempo parcial e/ou dispensa académica de exención de asistencia, a cualificación obterase a partir das actividades de Proba mixta (25%) e Estudos de casos (75%). Para obter a cualificación de NP (Non Presentado), o alumnado non poderá ter realizado a proba incluída nas actividades de aprendizaxe colaborativa nin os traballos. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fontanals, Nu?ria, editor.; Marce?, Rosa Maria, editor. (2022). Analytical methods for environmental contaminants of emerging concern . https://onlinelibrary-wiley-com.accedys.udc.es/doi/book/10.1002/9781119763895
Morin-Crini, Nadia, editor.; Lichtfouse, Eric, editor.; Crini, Gre?gorio, editor. (2021). Emerging contaminants. Volume 1, Occurrence and impact. Biblioteca |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. Perspectiva de xénero "Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)". "Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade". "Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas". |
|