Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer que tipos de residuos se xeran na sociedade actual, e o seu peso relativo en cantidade e impacto. |
AM23 AM25
|
|
|
Identificar as alternativas de tratamento dos diferentes tipos de residuos e a aplicación que están a ter, a súa evolución no tempo e previsións. |
AM23 AM25 AM31 AM41
|
|
|
Coñecer e comprender as bases científico-técnicas das diferentes tecnoloxías de tratamento de residuos. |
AM31 AM41 AM42
|
|
|
Identificar e caracterizar diferentes tipos de residuos e determinar as tecnoloxías máis apropiadas que lles son de aplicación. |
AM23
|
|
|
Elaborar informes científico-técnicos e comunicar os resultados do seu estudo.
|
AM29 AM32
|
|
|
Tomar as decisións máis adecuadas en relación coas tecnoloxías de tratamento alternativas e a súa relación coa sustentabilidade ambiental e o ben común.
|
AM25 AM41
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tipos de residuos e alternativas de tratamento |
Introdución aos residuos
Clasificación dos residuos
Inventarios. Cantidades xeradas.
Alternativas de tratamento |
O proceso de compostaxe. |
Bases teóricas
Variables e parámetros de control
Tecnoloxías de compostaxe
A calidade do compost |
Compostaxe doméstica e comunitaria |
O proceso e a tecnoloxía de compostaxe na pequena escala
Calidade e eficiencia da compostaxe doméstica e comunitaria |
Dixestión anaerobia de residuos sólidos municipais |
Adaptación da tecnoloxía anaerobia ao tipo de substrato
Plantas de biogás-compost
|
Tratamento mecánico-biolóxico dos residuos municipais |
Calidade da recollida separada de residuos
Clasificación en destino
Tratamento mecánico-biolóxico de residuos mesturados |
Tratamentos térmicos. Incineración |
Datos enerxéticos dos residuos. Poder calorífico.
Tecnoloxías de tratamento térmico.
Incineración
Control das emisións na incineración de residuos |
Tratamentos físico-químicos |
Operacións de separación
Operacións químicas de tratamento
Depósito en vertedoiro controlado |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A23 A25 A29 |
6 |
12 |
18 |
Seminario |
A25 A31 A41 A42 |
4 |
12 |
16 |
Saídas de campo |
A23 A42 |
2 |
2 |
4 |
Proba obxectiva |
A25 A31 A41 A42 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A25 A29 A31 A32 A41 A42 |
9 |
27 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Experimentación de procesos ou dalgún elemento dun proceso, partindo do fundamento teórico, os materiais e métodos dispoñíbeis, a obtención de resultados experimentais, a súa análise e valoración, e a obtención de conclusións. Contarán con un guión previo e elaborarán unha memoria do traballo. |
Seminario |
Formulación de problemas teóricos ou prácticos e estudo e análise de documentación, debate e obtención de conclusións no grupo. |
Saídas de campo |
Realizarase unha visita a unha instalación de tratamento de residuos, na que o alumnado deberá recoller información directa, completala con información adicional (independente ou de diversas fontes), analizala criticamente e sacar conclusións. Elaborarán unha memoria do traballo. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame tipo test, con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados nas sesións maxistrais, seminarios e análise de fontes documentais. |
Sesión maxistral |
O profesorado exporá oralmente e axudándose de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará preguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumnado sobre os aspectos claves. Facilitará aos estudantes os esquemas, gráficos e táboas que considere oportuno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada, nas actividades presenciais e por correo-e ou en titorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. A atención ao/á alumno/a en relación coas prácticas de laboratorio e as saídas de campo terá lugar directamente durante a súa realización, así como posteriormente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A25 A29 A31 A32 A41 A42 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a nas mesmas. |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A23 A25 A29 |
A asistencia ás prácticas e a elaboración dunha memoria conforme aos aspectos formais básicos puntuará un 50% do total desta metodoloxía, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%. |
30 |
Seminario |
A25 A31 A41 A42 |
Avaliación continuada da participación do/a alumno/a. |
15 |
Saídas de campo |
A23 A42 |
A realización das saídas de campo (visitas a plantas de tratamento) e a elaboración dunha memoria conforme ós aspectos formais básicos puntuará un 50% do apartado, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%. |
10 |
Proba obxectiva |
A25 A31 A41 A42 |
Cuantificación en función da porcentaxe de respostas correctas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos que se acorden e
as memorias de laboratorio e de campo deberán ser entregados no prazo máximo de
2 semanas. A cualificación de Non Presentado resérvase para aqueles/as
alumnos/as que teñan participado en menos do 40% das actividades programadas
e/ou non se presenten á proba obxectiva. Todos os aspectos relacionados
con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
G.
Tchobanoglous, H. Theisen and S.Vigil (1994). GESTIÓN INTEGRAL DE RESIDUOS
SÓLIDOS. Madrid. McGraw-Hill M. Soto e
A. Vega (Ed.) (2001). Tratamento de resíduos sólidos urbanos . Universidade da
Coruña. Moreno
Casco, J. / Moral Herrero, R. (2008). COMPOSTAJE. Madrid. Mundi Pres. W.F.
Brinton Jr, E. Evans, M.L. Droffner e R.B. Brinton. (1995). Standardized test
for evaluation of compost self-heating . BioCycle, pp 64-69 Sánchez e cols. (2014). DE RESIDUO A
RECURSO. EL CAMINO HACIA LA SOSTENIBILIDAD. Residuos Urbanos. Mundi-Prensa: Madrid. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus
Facultade de Ciencias Para axudar a
conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da
"Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos
documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse
maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en
papel: - Non se empregarán
plásticos. - Realizaranse
impresións a dobre cara. - Empregarase papel
reciclado. - Evitarase a
realización de borradores. Perspectiva de
xénero: Segundo se recolle
nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
incorpórase a perspectiva de xénero nesta materia, polo que deberás usarase
linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de diversos xéneros,
propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas.... Ademais,
traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. Prestárase atención á detectar situacións de discriminación por
razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|